12 Reacties
één jaar geleden
Wauwww! Alsof ik dit heb getypt hoor… ik volg even goed mee met je want kan de tips hard gebruiken…
Ik dacht eerst kom door ruimte gebrek die ze heeft in haar ledikant.. ik ben dus bijnaaaaaaa van plan om een 70x140 bed voor haar te halen.
Het gekke is indd, ze slaapt super super super goed tussen ons en in haar ledikant is het gelijk een drama als we haar neerleggen….
Ik heb helaas geen tips.. aalleeeeen ik begrijp je zo goed!!!! Ik ben zelf ook nog in verwachting…. Dus slaap nog onrustiger dan onrustig 🫠🫠🫠
één jaar geleden
Jullie matras tijdelijk op de grond als vloerbed? Dan kan ze zich niet bezeren als ze valt en kan je misschien iets makkelijker slapen.
Of heb je ruimte voor een 1persoons matras naast jullie bed? Daar naast haar liggen tot ze slaapt en dan je eigen bed in kruipen, je bent zo weer naast haar als ze wakker wordt maar je ligt dan wel fijn en comfortabel.
Ligt zij dus vrij in bed als je partner er niet bij ligt, dus geen bedhekje ofzo? Dat is wel echt onveilig als ik eerlijk ben… ik snap dat je dan niet echt in slaap kan vallen. Misschien kan bovenstaande je helpen 😊.
één jaar geleden
Wij hebben het bed met de zijkant tegen de muur en een dikke kussens aan het uiteinde van het bed. Zij ligt dan tussen mij en de muur in. Mijn dochter slaapt de laatste tijd meestal alleen in de ochtend bij mij en heeft nog geen poging gedaan om weg te rollen. Ik denk in jouw geval een bedhekje de uitkomst is.
Mijn dochter slaapt altijd in op ons bed op mij en als ze diep weg is breng ik haar slapend naar haar eigen bed. Wakker in haar eigen bed leggen om te slapen accepteerd ze niet. Dus zie wel veel herkenning, echter denk ik niet dat je iets verkeerds doet. Het komt vaak voor dan een kind in andere omgeving dan thuis een ander bedritueel wel accepteert. Bij mijn dochter is zelfs dat ook niet het geval, waardoor logeren tot nu toe geen optie is. Ze blijft net zolang wakker en mama roepen tot ik er ben.
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde, al sliep ze vanaf ongeveer 6 maanden tot en met 13 maanden wel alleen in en door. Alleen dit is vanaf 13 maanden compleet omgeslagen. Slaapt niet meer alleen in en ook niet meer door. Hier gaat een van ons met haar naar boven in ons bed liggen, totdat ze diep slaapt en dan overleggen in ledikant. Vaak wordt ze dan na een paar uur wakker en dan komt ze tussen ons in. Mijn dochter gaat altijd met haar hoofd op het hoofd van mijn vriend liggen, waardoor haar voeten in mijn rug of buik porren. Ze ligt dus dwars in bed. Zo kan ik niet slapen. Sinds een paar dagen hebben we een opklapbed naast ons bed gezet. Daar ga ik nu soms in liggen om ‘rustig’ te kunnen slapen. Ik leg dan aan mijn kant van het bed kussens. Op zich gaat dit prima. Mijn vriend kan wonder boven wonder redelijk slapen als onze dochter in ons bed ligt.
één jaar geleden
Jeetje ik herken alles wat je typt! Wat is dit pittig, zulke nachten zijn heftig. Bij ons ook hooguit 3 nachten in haar leventje doorgeslapen 😅. Ik vind tips geven ook lastig omdat ik vermoed dat je al veel geprobeerd hebt, dat hebben wij namelijk ook. Niks lijkt echt te werken, het is vooral de nabijheid die ze fijn lijkt te vinden..
Consultatiebureau tipte me om te kijken juist naar de slaapjes overdag en meer rust creëeren waardoor ze in de nacht minder onrust heeft.. Zelf probeer ik nu m'n focus te verleggen (merk dat ik bijna gefrustreerd/geïrriteerd raak omdat ik zo graag wil dat ze doorslaapt) dat ik hem nu omdraai: hoe zorg ik goed voor mezelf en krijg ik m'n rust ondanks deze nachten?
één jaar geleden
Reactie op Veeera
Hier ook precies hetzelfde! De kleine slaapt al bijna 4 weken elke dag bij ...
Nee, dat past niet meer! Haar ledikant staat ook op onze kamer. We hebben maar 2 slaapkamers. Daarom heb ik naast mijn bed extreem grote kussens liggen als mijn partner er niet is. Anders toch maar kijken voor een ombouw achtig iets.
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Jullie matras tijdelijk op de grond als vloerbed? Dan kan ze zich niet beze ...
Helaas gaat dat niet meer passen. We hebben 2 grote slaapkamers en mijn dochters ledikant staat op onze kamer. Andere kamer slaapt mijn puberzoon. Dus het is al aardig vol nu op onze kamer.
Het scheelt dat ze mij opzoekt in de nacht! Dan gaat ze op mijn kussen liggen of tegen mij aan of op mij. Meestal houdt ik haar ook vast in de nacht, maar je blijft alart!
Er liggen wel twee grote kussens, als mijn partner er niet is. Toch er staan nachtkastjes etc als ze op valt wordt je ook niet vrolijk en het is mijn ergste nachtmerrie als ze valt. Dus als ze draait dan ben ik meteen weer wakker.
Ik denk dat ik toch maar ga kijken voor een hekwerkje voor om het bed. Dat geeft mij toch iets meer geruststelling en misschien slaap ik dan beter.
één jaar geleden
Reactie op Bosje02
Wij hebben het bed met de zijkant tegen de muur en een dikke kussens aan he ...
Denk dat een bedhekje inderdaad een uitkomst is. Dan zou ik ook in de middag wat kunnen gaan doen.
Ja, maar is zo lastig! Ik denk steeds waarom lukt het bij ons niet. Want ze kan het wel. Ik vind het ook helemaal niet erg dat ze in onze bed slaapt. Alleen vast slapen gaat niet en bij iedere draai en beweging ben ik weer wakker. Ik zou het zo vreselijk vinden als ze valt. Ik merk ook gewoon dat ikzelf steeds moet bijslapen, omdat ik de hele dag moe ben.
één jaar geleden
Reactie op Loes27
Jeetje ik herken alles wat je typt! Wat is dit pittig, zulke nachten zijn h ...
Ja, ik slaap tussendoor ook bij. Anders hou ik deze dagen niet vol en meestal val ik ook in slaap. Ik heb ook vaak gehad tijdens het volgen van mijn lessen op de uni dat ik in slaap val, haha!
één jaar geleden
Ja, ik slaap tussendoor ook bij. Anders hou ik deze dagen niet vol en meest ...
Hahaha het is wat he. Ergens is de herkenning wel fijn om te lezen. Dapper joh nog lessen volgen bij de uni, succes in ieder geval! Hoop dat het uiteindelijk snel beter gaat of jullie een manier vinden wat werkt! 🥰
één jaar geleden
Nee, dat past niet meer! Haar ledikant staat ook op onze kamer. We hebben m ...
Hier ook een baby die nog nooit doorgeslapen heeft en elke nacht in ons bed beland. Inslapen lukt gelukkig wel in ledikant (nu gaat het vlot maar tot een maand geleden duurde het elke dag 40 min tot ruim een uur).
Het ledikant staat tegen ons bed. Het is een zwaar model dus ik heb hem niet vastgebonden aan het bed maar als ze opzij rolt dan komt ze tegen de spijlen aan en valt er dus niet uit. Ik slaap heel licht dus aan het voeteneind kan ze er niet uit zonder dat ik het merk :)