7 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter neemt de laatste tijd al haar speelknuffels naar boven of mee naar buiten. Meestal vergeet ze die tijdens het lezen van boekjes en neem ik weer mee naar beneden.
In de douche heeft ze een bal en wat badspeeltjes. Ik vul een emmer met water en kan ze daarmee spelen. Of ik draai de emmer om en ze gaat trommelen.
Je zou een knuffel bv uit haar bedje beneden kunnen leggen en dat kunnen aanbieden om mee naar boven te nemen.
één jaar geleden
Reactie op SF
Ja tot nu toe is het gewoon echt iets specifieks wat ze op dat moment allee ...
Dan wordt het wel lastiger om iets anders aan te bieden. Misschien speelgoed van te voren opruimen.
Na haar laatste flesje, gaan we even spelen met haar! Zoals even rennen en verstoppen. Dan is ze haar energie kwijt, want zij staat anders te springen/rollen in bed voor het slapen gaan.
één jaar geleden
Reactie op Smoezie
https://www.whattoexpect.com/first-year/week-44/transitional-objects.aspx
...
Ja nu je het zegt! Zoiets zou het inderdaad kunnen zijn. Jammer dat ze dan niet kiest voor een knuffeltje maar hard speelgoed haha. Het is lastig bij het naar bed gaan als ik het dan uiteindelijk wel moet afpakken.
één jaar geleden
Reactie op Smoezie
Heeft ze wel iets van een favoriet knuffeltje? Misschien die anders mee lat ...
Jawel maar die zijn nooit zo heel lang interessant. Dus als ze daar mee speelt dan is dat hooguit 10 minuten.
Het is maar net wat ze op dat moment in haar hoofd heeft. Laatst had ze sinds de middag al een speelgoed sambabal in haar hand. Deze hield ze de hele dag stijf vast. Ook met aan en uit kleden wilde ze dit maar amper loslaten. Als ik haar af probeerde te lijden had ze het ook elke keer snel door. Als je het dan probeerde af te pakken dan resulteert dat in een gigantische driftbui. En toen was het uiteindelijk bedtijd dus moet ze wel loslaten. Ze raakt dan totaal overstuur. Maar haar in bed leggen met een sambabal klinkt niet als een goed idee haha.