7 Reacties
één jaar geleden
Komt vanzelf, mijn zoon stond eerst ook al een aantal weken op via muren/meubels. Vroeg me ook af wanneer hij zichzelf omhoog kon drukken om te lopen. Van de een op andere dag kon hij het, niks voor gedaan/geoefend.
één jaar geleden
Komt vanzelf! Hier trok ze zich al met 7 maanden op en liep langs meubels en loopt nu 1.5 maand los.
Maar vanaf zit helemaal ‘los’ gaan staan doet ze pas sinds een paar dagen, is best complex en moeilijk.
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Komt vanzelf! Hier trok ze zich al met 7 maanden op en liep langs meubels e ...
Ah grappig dat verschil! Hier kan ze pas een weekje los voorzichtig eerste stapjes lopen maar juist al een tijdje zelfstandig gaan staan zonder zich ergens aan op te trekken.
Om topic: sinds ze hier los stapjes heeft gezet durft ze ook ineens veel beter aan één hand te lopen, hiervoor wilde ze altijd twee handen vasthouden. Ik denk dat het vanzelf wel komt, elk kindje doet het anders en heeft weer ergens anders behoefte aan. Gewoon spelend oefenen en proberen samen? Ons enthousiasme maakt haar ook heel blij ☺️
één jaar geleden
Onze zoon loopt al sinds september langs meubelen maar lijkt nog geen aanstalten te maken om los te gaan staan of om losse stappen te zetten. Hij heeft zich de afgelopen tijd wel in zijn fijne motoriek en taal(begrip) ontwikkeld (ringen/toren stapelen, zwaaien, wijzen, woordjes zeggen).