9 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ik heb in juni een controle voor mezelf en aangegeven dat ik graag mijn dochter mee wil nemen zodat ze het mee krijgt. Of ze al in haar mond kunnen kijken weet ik niet. Ben bang dat ze dat niet pikt 馃槄

茅茅n jaar geleden

Denk bij mij ook niet mijn dochter is totaal niet lastig bij dokters dus ik denk bij de tandarts ook niet meer als je googlte zie je vanaf 1 jaar

茅茅n jaar geleden

Ik heb het laatst nog aan mijn tandarts gevraagd wanneer ze kon komen. Dit doen ze pas vanaf 2 jaar oud. Bij ons is de vraag of ze het toelaat en stil zit. Ze houdt er niet van als vreemde haar aanraken.

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter werd laatst uitgenodigd en ging met ons mee. Ze was hartstikke bang en alleen maar aan het huilen terwijl ze alleen nog maar op schoot zat toe te kijken bij onze controles. En toen zeiden ze nog ja over half jaar willen we bij haar ook kijken. Denk niet dat ze dr mond wel open doet zodra ze twee is

茅茅n jaar geleden

De oudste gaat sinds hij ongv 3 is mee. Onze tandarts doet het niet eerder. Op zich begrijp ik dat wel met 3 jaar wilde hij echt niet was boos paniek. Met vier jaar ging hij zo zitten en begreep t meer. Toevallig vorige week geweest vond het allemaal prima foto's gemaakt spul op ze grote mensen kiezen. Die jongenste van 1 was ook mee. Die keek naar ons was prima.

茅茅n jaar geleden

Ik denk dat ik eerdaars is ga kijken voor en tandarts voor haar

茅茅n jaar geleden

Hier gaat ze elk half jaarlijkse controle mee alleen doen ze niet bij haar nog kijken. Maar ze is dus wel gewend dat mama, papa, en broers in de stoel gaan en dat ze in de mond gaan kijken. Ze wilt het liefst ook de kamer rondlopen en overal aanzitten dus totaal geen angst 馃槄. Dus vermoed zodra ze oud genoeg is dat ze hopelijk mee werkt.

茅茅n jaar geleden

Ben zelf mondhygienist en wij zeggen vanaf het 1e tandje welkom om mee te komen met papa/mama/opa/oma/broer/zus en vanaf een jaar of 3 gaan we echt proberen zelf in de stoel en kijken. Onder de 3 is het meer een beetje spelen en wennen en vooral ouders of wie dan ook info geven over eten/drinken/suikers en voedingsmomenten 馃槉

茅茅n jaar geleden

Ik ben tandartsassistente en wij zeggen vanaf 2 jaar. Vanaf dan ook 2x per dag poetsen ipv 1x 馃檪 maar als je toch erheen moet is het ook prima om je kindje mee te nemen. Een spiegeltje in de mond is zo gedaan, hoeft niet eens perse een offici毛le controle te zijn馃榿