19 Reacties
één jaar geleden
Ooh wat interessant! Ik heb wel zwangerschapvitamines en foliumzuur geslikt. Alleen ik slik altijd alles in een lagere dosering, omdat ik denk dat we best veel uit onze voedingen halen. Plus ik vind dat ze sommige vitamines overdoseren in zo'n pilletje. Ik let daar ook op wat er in zit en hoeveel.
Hier geen probleem met het tongriempje!
Fijn, dat ze hier ook onderzoek naar gaan doen! Ik ben benieuwd naar de resultaten. Want ik kan best geloven, dat een hoge dosering vitamines effect heeft op de ontwikkeling van een baby.
één jaar geleden
Wat interessant! Hier had onze dochter een flink tekort tongriempje. Ik heb tot week 12 foliumzuur geslikt en verder alleen vitamine d, b12, omega en magnesium.
Een multivitamine wordt eigenlijk nooit aanbevolen, ook niet als je niet zwanger bent, als je normaal en gevarieerd eet is dit helemaal niet nodig en geeft het een grotere kans op téveel van iets. Wat dus helemaal niet nodig is (vaak zijn de b-vitamines in te hoge mate aanwezig wat ook echt voor problemen kan zorgen wat vitamine b6 betreft).
Je kan dus beter los en op maat suppleren dan een multivitamine nemen.
Na de bevalling heb ik wel Laveen multi mama geslikt voor 3 maanden: die heeft veilige doseringen en voelde goed omdat gevarieerd eten er toen soms echt wel bij in schoot in de newborn fase 😇
één jaar geleden
Bij alle zwangerschappen alleen ervoor en ongeveer tot 12 weken foliumzuur geslikt. Bij mij dochtertje iets langer omdat het nog voor maar 2 weken in had dus die tot iets van week 14. Nu ook gestopt op week 11.
Mijn oudste zoon niets aan de hand. Middelste zoon wel tekort riempje dus die na 4 dagen gekliefd. Me dochtertje ook niets. En nu afwachten tot mei of me zoontje wel of niet tekort riempje heeft.
Maar geloof zeker dat het wel eventueel een verbinding heeft met elkaar.
één jaar geleden
Interessant! Bij mijn beide dochters heb ik de hele zwangerschap multivitamines geslikt van Davitamon Compleet Zwanger. Beide hebben geen tekort tongriempje / lipbandje gehad. Ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.
één jaar geleden
Dit was het eerste wat gezegd werd toen het bij mijn dochter geconstateerd werd. Mijn dochter heeft dit ook gehad en ik heb ook de hele zwangerschap multivitamine ervoor ingenomen. Zowel de kinderarts in het ziekenhuis als op de arts van het kinderspreekuur zeggen dat dit veel voorkomt bij baby s waarbij de moeders tijdens de zwangerschap foliumzuur gebruiken.
één jaar geleden
Ik heb de eerste weken van de zwangerschap foliumzuur geslikt en vitamines maar mijn zoontje had ook een te kort tongriempje. Toen die net werd geboren heeft de verloskundige hem geknipt.
één jaar geleden
Ik kon helemaal niets binnen houden door een HG zwangerschap (dus kreeg infusen etc) en mijn kindje had ook een te kort tongriempje. Ik denk dat er nu meer aandacht voor is
één jaar geleden
Bij mijn vorige bevalling wist de verloskundige dit ook al te vertellen.
Zelf destijds de hele zwangerschap een multivitamine geslikt incl foliumzuur en dochter had te korte tongriem.
Nu met de 2e toch weer opnieuw dezelfde multivitamine slikken en ben erg benieuwd wat deze kleine straks heeft.
één jaar geleden
Hier alleen de eerste 10 weken foliumzuur en verder slik ik altijd alleen vitamine D. Mijn dochter heeft geen verkort tongriempje.
één jaar geleden
Mijn nichtje en neefje hadden ook een tekort tongriempje, mijn vader en mijn man hebben dit ook. Ik geloof zelf dat het in ons geval toch echt erfelijk is.
Ik ben begonnen met de vitamines en foliumzuur ver voor ik zwanger werd, ik heb altijd wel wat een vitamine tekort en vond het erg belangrijk dit zo goed mogelijk te houden. Ik denk dat ik het de hele zwangerschap geslikt heb (van mijn normale multivitamine werd ik misselijk).