6 Reacties
één jaar geleden
Ik denk niet dat het een fase is😝 ik denk hoe vaker je hem aan zet hoe vaker hij tv wil kijken.
Wel lastig dat hij zich moeilijk vermaakt, is ook wel deels herkenbaar maar ondanks dat gaat hier de tv alleen aan als laatste redmiddel zegmaar. Als hij niet meer te houden is🥲 geen tips dus helaas
één jaar geleden
Ja herkenbaar, omdat we tijdens ziekte even wat makkelijker hiermee zijn, omdat ze dan het liefst lekker op ons hangt met de tv aan. Alleen ze is de laatste tijd zó vaak ziek geweest dat ze er nu wel heel erg op gefocust is 🙄. Ze pakt de afstandsbediening inmiddels zelf en gaat in “haar” hoek van de bank zitten 🫣. Iets waar ik niet blij mee ben, maar ik weet ook als ze helemaal fit en op haar best is, ze er niet/stuk minder naar omkijkt en lekker speelt.
Wil gewoon geen “tv kind” en dat scherm wel meer uitzondering blijft of even redmiddel tijdens lastige momentjes zoals, auto ritten, ziekte en tijdens koken bijv.
Maar goed in dit scherm tijdperk ontkomen we er ook niet aan…
één jaar geleden
Hier kijken we ook veel tv.. Woezel en Pip en Juf Roos. Is ook tijdens ziekte begonnen en tja, het is ook een beetje de tijd. Op school is straks ook alles digitaal, kunnen we ons tegen verzetten maar dat werkt niet. Ik denk maar zo, zolang ze nog genoeg spelen en vooral ook buiten komen komt het allemaal wel goed.
één jaar geleden
Hier kijken we ook veel tv.. Woezel en Pip en Juf Roos. Is ook tijdens ziek ...
Digitaal les geven/krijgen is toch wel wat anders dan tv kijken 😂
één jaar geleden
Ik denk dat het een cirkeltje wordt. Meer scherm > meer moeite met zelf vermaken en creatief/fantasierijk bezig zijn > meer scherm etc etc.
Ja, we leven in een digitaal tijdperk en je ontkomt er niet aan. Je kan er wel gewoon een limiet aan stellen van wat je wilt of programma’s kiezen die je passend vind voor schermgebruik.
Wij hebben heel lang geen tv/filmpje aangezet, nu doen we het soms als ze niet lekker is of echt ziek is. Ze kijkt uit zichzelf nooit langer dan 10 min en ik vind dat zelf ook gewoon de grens. Ik kies daarbij niet te prikkelende filmpjes: Tik Tak vindt ze geweldig of Nijntje of wat juf Roos liedjes op YouTube en daar blijft het bij.
Zo doen wij het 😊.
Je vraagt om tips; voor jezelf een tijdslimiet bedenken en je daar gewoon aan houden. Het is echt een neerwaartse spiraal dan. Iedereen moet tv gebruik lekker voor zichzelf weten natuurlijk maar ik merk aan je vraag dat je zoekende bent naar hoe het anders kan. Vandaar dit antwoord 😬👍🏼
één jaar geleden
Hier nog nooit tv gekeken 💪🏻 ik denk dan maar.. hoe meer tijd om de fantasie en creativiteit te stimuleren hoe beter ze zichzelf leren vermaken. Mijn kindje kan prima alleen spelen maar ik speel vaak met haar mee en ben betrokken in haar spel, reageer op wat ze doet etc. Vind het ook heerlijk om te doen ☺️