5 Reacties
2 jaar geleden
Maar aan de handjes omhoog laten komen naar zit is toch niet per se hardhandig of mis ik ergens nog een stukje? Mijn moeder zegt juist altijd: ik laat alles toe wat moeder toelaat (mijn oudste is een peuter en nogal lomp en rauw, valt dus geregeld maar ik zeg bij veel dingen, laat hem het maar doen anders leert ie het niet). Mijn jongste is bijna 7mnd maar ook niet het meest sterke kereltje maar toch dat soort dingen soms oefenen worden ze juist wel sterker van.
2 jaar geleden
Het ging ruw en mijn kind ging ervan huilen en zij huilt amper. Nee ik geloof dat dit op deze manier totaal niet veilig is voor een baby. Je rukt een baby niet aan de polsen omhoog, dat is heel iets anders dan je baby te ondersteunen die zich zelf optrekt.
https://www.tipsvoorbabys.nl/til-je-kind-niet-aan-de-armen-op/
2 jaar geleden
Hmm is het een idee om haar het verschil uit te leggen wanneer het wel kan? Maar ook even uitleggen wat de risico's zijn. Misschien als jou moeder hiervan bewust is gaat ze er ook rekening mee houden.
Ik doe dit soort oefeningen ook met mijn dochter. Maar zij komt zelf omhoog dan in een zitoefening. Als ze dat niet deed, dan zou ik het ook niet doen.