14 Reacties
één jaar geleden
Hoi mama, ik ben nu in verwachting van een 2e. Mijn zoontje is nu ook 19 maanden en ik ben nu 32 weken zwanger.
Ik wist pas dat ik zwanger was na 19 weken.. heb dus heel veel overgeslagen, waardoor het nu allemaal in een stroomversnelling gaat.
Is het zwaarder? Qua zwangerschap valt het zeker mee. Heb tot nu toe vrijwel geen last. Wel ben ik een stuk vermoeider door nog een dreumes die denkt dat hij ook hypotheek betaalt en alles voor het zeggen heeft. Hij slaapt nu heel onrustig, waardoor ik ook niet altijd aan mijn slaap toe kom.
Elke zwangerschap is inderdaad anders en zal gezien de omstandigheden zeker “zwaarder” aanvoelen met al een kleintje.
één jaar geleden
Reactie op Jeanine-25
Hoi mama, ik ben nu in verwachting van een 2e. Mijn zoontje is nu ook 19 ma ...
Oh wat bijzonder dat je er pas na 19 weken achter bent gekomen! Had je tijdens je eerste zwangerschap last van misselijkheid? Dat is vooral de kwaal die ik echt vreselijk vond met mijn zoontje 🤣
MOD
één jaar geleden
Hier twee totaal verschillende zwangerschappen en kraamperiode.
Bij mijn eerste zwangerschap wel last gehad van misselijkheid en een hele lage bloeddruk. Verder wel fluitend doorheen gefietst. Tot de laatste week. Die was wel vreselijk. Begin fase was heel zwaar door verborgen reflux en krampen. 8-10 weken lang ong non-stop huilen..... Toen werd t langzaam beter.
Tweede zwangerschap was ellendig. Eerst extreme misselijkheid, veel last van migraine gehad en vanaf een week of 22 was ik continu heel benauwd. 2x een antibioticakuur gekregen omdat het zo erg werd. Op gegeven moment in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging en kans op vroeggeboorte. Ze waren dat weekend heel bang dat ie zich zou laten zien met 33 weken. Uiteindelijk nog volgehouden tot 38+6. Wel tot laatste moment veel ziek (vooral door de benauwdheid maar ook overgeven en maagzuur). Tweede is nu 2 maanden oud en tot nu toe een heel gemakkelijk mannetje.
Dus twee totaal verschillende zwangerschappen en kraamtijd, ondanks 2 jongetjes 🤭
één jaar geleden
Hoi!
Ik ben nu ruim 37 weken zwanger van de tweede. Mijn eerste is een dochter en nu ben ik in verwachting van een zoon. De verschillen in de zwangerschappen zijn bij mij minimaal, heel grappig! Beide keren in het eerste trimester bijna de hele dag misselijk en soms spugen, vanaf week 12 over. Geen gekke klachten en de buik groeit hetzelfde.
Het grootste verschil is dat ik nu last begin te krijgen van bekkenpijn en de vorige keer niet, maar ik denk dat dit komt omdat ik nu toch veel meer til en buk met een dreumes in huis. En wat je zelf al noemt, er is minder tijd om uit te rusten. Dat maakt het met momenten wel pittiger, maar ook daar vind je als vanzelf je weg wel in. Aan de andere kant geeft een dreumes ook afleiding van de kwaaltjes.
één jaar geleden
Reactie op Sem_
Hier twee totaal verschillende zwangerschappen en kraamperiode.
Bij mijn ...
Bedankt voor je reactie 😊. Oooh wat heftig die tweede zwangerschap! Wel fijn dat de kraamtijd makkelijker was. Zo zie je maar weer dat iedere zwangerschap (en kraamtijd) heel verschillend kan zijn.
één jaar geleden
Hoi!
Ik ben nu ruim 37 weken zwanger van de tweede. Mijn eerste is een doc ...
Bedankt voor je reactie! Grappig dat beide zwangerschappen weinig van elkaar verschillen. Succes nog met de laatste loodjes! ❤️
één jaar geleden
1ste zwangerschap van mijn dochter fluitend doorheen. Beetje vermoeidheid verder niks. Wel zwangerschaps diabetes en daardoor ingeleid.
2de zwangerschap van zoontje heel misselijk geweest, last van bekken en rug gekregen vermoeidheid. Geen zwangerschaps diabetes gek genoeg. Keizersnede gehad en daardoor vond ik de kraamperiode wel heel intens met een huilbaby en dreumes die graag bij mama wilde maar wat vaak niet kon.
Heel fijn dat vriend toen 6 weken verlof had
één jaar geleden
Hoiiii!!
Hier 31.5 week zwanger. Ik ervaar het echt als een bizar verschil. Alles gaat veel sneller doordat je er minder mee bezig bent. Komt denk ik toch doordat alles bekend en niet meer nieuw is. Lichamelijk heb ik nu minder kwaaltjes, wel bloedarmoede gekregen. Vorige keer werd ik verrot getrapt door de kleine, nu zijn het zachte schopjes. Deze keer slaap ik ook veel beter!
Welllll vind ik het echt een stuk zwaarder omdat je er al eentje rond hebt lopen. Veel minder rustmomenten, het tillen is echt wel zwaar, korter lontje..
Grootste verschil: vorige keer met 31 weken alles al geregeld en in huis, heb nu nog letterlijk NIKS gedaan 😂👍🏼
één jaar geleden
Reactie op Oummievanbaby
Oh wat bijzonder dat je er pas na 19 weken achter bent gekomen! Had je tijd ...
Ja, bizar he! Nee, ik heb geen last gehad van misselijkheid!
één jaar geleden
Reactie op Mvonk18
Hoiiii!!
Hier 31.5 week zwanger. Ik ervaar het echt als een bizar verschil ...
Ja, zelfde! De tijd vliegt echt zeg. En ik heb ook echt nog genoeg te doen voor de komst van de tweede. Ik hoop dat ze minimaal een weekje langer blijft zitten😂
één jaar geleden
Hier zwanger van de 2e nu 27 weken en onze 1e is 20 maanden dus lekker aan het peuter puberen..
Ik ben bij deze zwangerschap langer en meer misselijk geweest in het begin en het is nu natuurlijk zwaarder met nog een kleintje erbij maar ik doe nu tegelijk met haar een middag dutje en voor mij persoonlijk is het zo wel te doen. Verder heb ik met beide zwangerschappen het geluk dat ik eigenlijk geen last heb van kwaaltjes behalve nu met het warme weer wat vocht vasthouden.
Ik werk 3 dagen in de week dan is de kleine naar de opvang/oma dus kan ik na het werk nog even 1.5 uur rustig bijkomen voor ik haar ophaal.
Maar deze zwangerschap vliegt voorbij! Voor mijn gevoel 2 keer zo snel😅
één jaar geleden
Nu zwanger van de 2e. Bij de 1e een week of 14 misselijk geweest, en vanaf 8 weken tot 41 enorm last van maagzuur (waarvoor ook medicijnen). En nu (15 weken zwanger) tot nu toe NERGENS last van gehad, behalve extreme moeheid. Ik vind dit zo bizar dat dit dus gewoon echt kan! Ik vraag me iedere dag af: "wanneer begint het?" Haha.
één jaar geleden
Ik had de zwangerschappen erg dicht op elkaar (niet gepland) was na 11 weken weer zwanger. Ik had bij beide zwangerschappen niet echt last van misselijkheid maar bij de tweede zwangerschap merkte ik wel dat je lichaam sneller is standje zwanger is dus sneller een buik. En ik vond het veel zwaarder en vermoeiender omdat er al een baby (in jouw geval een dreumes) was. Ik had door het vele tillen al heel snel bekken instabiliteit en dat is echt heel vervelend. Maar nu twee leuke mannetjes van 20 maanden en 9 maanden het is echt de bom!
één jaar geleden
Ik ben nu 8 weken zwanger van mijn 2de kindje. En eerlijk is eerlijk is ervaar dit nu al zo zwaar, ik heb dit keer veel
Meer last van extreme misselijkheid en daarbij nog overgeven. Zo erg dat ik met al heb moeten ziek melden, ik kan hierdoor niet eens voor mijn zoontje van 1,5 jaar nu zorgen. Ik hoop dat dit maar tijdelijk is en snel voorbij is want zo kan ik niets 🤢🤮. Ik voel me ooo nog eens schuldig omdat ik mijne kind nu niet de zorg en aandacht kan geven die hij gewend van mij is 😓. Het zal natuurlijk niet voor iedere zwangere zo zijn want elke zwangerschap is anders maar voor mij nu geen roze wolk.