29 Reacties
één jaar geleden
Hier is het juist alleen maar voorlezen wat hij wil. Ik lees soms wel 10 boekjes per dag voor. En dan bladert hij ook nog zelf door veel boekjes.
Hier is juist het spelen wat wat moeizaam gaat.
Alleen spelen wil hij sowieso nooit. En samen spelen houdt hij alles ook maar 2 minuten vol voordat hij weer iets nieuws wil.
één jaar geleden
Overdag krijg ik allerlei boeken toegereikt, maar vooral geluidboekjes of flapboekjes waarbij hij de flapjes kan openslaan.
In de avond lees ik na het voeden altijd een verhaaltje voor van Dikkie Dik, en dit is eigenlijk het enige wat hij dan echt volhoudt. Zijn overigens wel hele korte verhaaltjes 😆
één jaar geleden
Wij zitten nu in de fase dat ze het voorlezen weer geweldig vindt. Zonder overdrijven vanochtend zo’n 6 a 7 boekjes gelezen (prentenboeken en geluiden boeken) en vanavond hetzelfde. Ze wijst er naar en gaat ze halen en klimt dan op schoot en wijst naar het boek. Tot mn verbazing gaat ze heel netjes om met de bladzijdes. Is soms wel eens mis gegaan.
Alles waar dieren in voorkomen vindt ze prachtig (wat bijna alle prentenboeken wel hebben ☺️).
Toen ze een stuk jonger was hield ze er ook van (1 boekje was de max) en toen had ze er een tijdje nauwelijks geduld voor. Nu is dat weer helemaal terug.
één jaar geleden
Ik denk dat het nog even geduld hebben is. In het begin wilde mijn dochter ook gooien en snel bladzijdes omslaan. Nu kijkt ze naar de bladzijdes en wijst ze alles aan! Dit moeten wij dan benoemen wat het is.
Ben je begonnen met geluiden boekjes of meteen met verhaaltjes? Ik zou wel beginnen met geluiden boekjes, alleen verhaaltjes eist veel geduld.
één jaar geleden
Hier houdt hij het juist heel lang vol! Het ene na het andere boekje sleept hij naar ons toe (met een paar favoriete boekjes). Als we een dag thuis zijn worden er zo 10 boekjes op een dag gelezen. Dan wil hij op schoot en wijst alles aan. Hij bladert zelf heen en terug, dus elke bladzijde van t boekje komt meerdere keren voorbij.
Het is zo erg dat we er soms even geen zin in hebben, maar ja: het is uiteindelijk wel heel leuk dat hij dit wil doen met ons dus we zeggen zelden nee.
En nu ineens gaat hij enorm veel leren en praten ervan. Allerlei dierengeluiden heeft hij geleerd.
Is dit voor niemand herkenbaar?
één jaar geleden
Reactie op Klavertjevier02
Hier houdt hij het juist heel lang vol! Het ene na het andere boekje sleept ...
Herkenbaar hoor, zie mn eerdere reactie 😉.
Elk kindje is gewoon anders, onze dochter heeft eindeloos geduld voor boekjes, voor zelfstandig spelen veel minder 😬
één jaar geleden
Reactie op Klavertjevier02
Hier houdt hij het juist heel lang vol! Het ene na het andere boekje sleept ...
Jawel, heel herkenbaar. Hij roept boep / poep (=boek in zijn taal), pakt een boek, kruipt helemaal in mijn kleermakerszit of op schoot en dan mag ik voorlezen. Hij kiest nog veel dezelfde boeken, maar kent al veel dieren (passief) en geluiden actief. Ook vervoermiddelen begint hij na te zeggen en aan te wijzen. Als juf vind ik het super leuk om te zien en te doen. Al is voor de 10e z bram brandweer voorlezen soms ook wel saai🙈 maar ach...van herhaling leren ze
één jaar geleden
Haha hier zijn de meeste boekjes inmiddels aan elkaar getapet😅 papieren boekjes begin ik dus nog niet aan!
Maaaar hij vind ze wel geweldig, de ene keer idd heeel snel zelf omslaan, en de andere keer heerlijk onder uitgezakt bij mij op schoot…
Ook creëert hij soms zijn eigen chill plekje met het Aankleedkussen en wat kussentjes in een hoekje, en bladert dan zelf alle boekjes door, en leest/brabbelt hij in zijn eigen taaltje het boekje🙏🏻
één jaar geleden
Ik lees me zoontje elke avond voor het slapen een verhaaltje voor, dit is onderdeel van ons na bed ritueel. Aan het begin luisterde hij altijd rustig en sloeg de bladzijde om als ik het zei, maar nu heeft hij soms iets minder geduld haha dan lezen we gwn halve bladzijdes en gaan we daarna verder met zijn na bed gaan ritueel. Overdag komt hij soms ook met een boekje aan maar zodra hij dan zit is die er al weer klaar mee 😂
één jaar geleden
Ik haal het topic even omhoog met de volgende (gekke) vraag;
Zijn er meer van jullie die heel erg gaan gapen tijdens het voorlezen? Ik vind het zo apart🤣 moet echt áltijd gapen als ik ga voorlezen. Zelfs als het een geluidenboekje of prentenboekje is. Snap er niks van. Ik hoop dat het ergens herkenbaar is en hoop niet dat ik gewoon heel raar ben😝
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Ik haal het topic even omhoog met de volgende (gekke) vraag;
Zijn er meer v ...
Yep, heel herkenbaar! Mn man valt zelfs gerust in slaap halverwege een boek 😂