9 Reacties

één jaar geleden

Volgens mij is dat hetzelfde als de peuterspeelzaal, dat is alleen nodig of handig voor kinderen die niet naar de opvang gaan. Mijn kleintje gaat naar de opvang en heeft de psz dus niet nodig.

één jaar geleden

Volgens mij is dat hetzelfde als de peuterspeelzaal, dat is alleen nodig of ...
Klopt idd het is hetzelfde als peuterspeelzaal.

één jaar geleden

Volgens mij is dat hetzelfde als de peuterspeelzaal, dat is alleen nodig of ...
Is inderdaad hetzelfde als de POV maar zo'n dagdeel is heel anders dan het kinderdagverblijf hoor :)

één jaar geleden

Als ik een advies mag geven, zou ik uiterlijk met 3 jaar starten met de voorschool. Het is écht een goede voorbereiding op de basisschool. Niet alleen door de ontwikkelingsgerichte activiteiten maar ook het leren meebewegen in een grote groep.

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Als ik een advies mag geven, zou ik uiterlijk met 3 jaar starten met de voo ...
Maar ik vraag me echt af hoe werkende ouders dat praktisch doen…? Want onze kleine gaat 3 volle dagen naar een gastouder.

één jaar geleden

Reactie op 1baby2021

Maar ik vraag me echt af hoe werkende ouders dat praktisch doen…? Want onze ...
Wilt je gastouder niet brengen en halen? Dan zien wij veel

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Wilt je gastouder niet brengen en halen? Dan zien wij veel
Ja niet gevraagd hoe ze daarmee omgaat… ze heeft ook andere kids natuurlijk. En is het uberhaupt ook wel echt nodig om je kind te brengen naar een peuterspeelzaal? Dat vraag ik me ook af. Bij de gastouder zijn ook andere kids en zij doet ook verschillende activiteiten

één jaar geleden

Reactie op 1baby2021

Ja niet gevraagd hoe ze daarmee omgaat… ze heeft ook andere kids natuurlijk ...
Ik werk op een peuterspeelzaal en dat is echt niet te vergelijken. 15 leeftijdgenootjes of een handjevol kinderen van verschillende leeftijden bij een gastouder. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en als jij denkt dat je kindje het niet nodig heeft. Moet je het gewoon zo laten. Ik zou alleen wel alert blijven of je kindje zich rond de 3 jaar nog genoeg uitgedaagd voelt daar. Of er bijvoorbeeld meer leeftijdgenootjes zijn of dat hij/zij tussen de kleintjes zit. Dat sociale aspect leren ze gewoon veel van. Weet je wat misschien een mooie tussenoplossing is? Op de wachtlijst zetten met startdatum 3 jaar en dan tegen die tijd gewoon bepalen wat jullie willen en wat de behoefte is. Je zit er tenslotte niet aan vast :)

één jaar geleden

Onze oudste zat op kdv en ging daar net 3 jaar naar een 3 plus goed. Dit gaf hem echt veel meer uitdaging dan tussen die kleintjes. Onderhand zit hij in groep 2. Onze jongste is nu nog thuis en gaat met 2 naar de peuterspeelzaal. Deze zit in de school waar hij heen gaat. Dit geeft een goede voorbereiding vind ik ( heb gewerkt op zowel kdv als pov). Omdat ik gekozen heb niet te werken moeten wij dit zelf betalen. Toch hebben wij dit voor over voor zijn ontwikkeling. Ik zal idd gaan kijken welke leeftijd de kids zijn bij de gastouder tegen die tijd. Wachtlijsten zijn hier wel korter op peuterspeelzaal dan kdv. Doe waar jij je goed bij voelt