7 Reacties

één jaar geleden

Ik ben zelf nu 19 weken zwanger en mijn zoontje is 15 maanden. Dan rond de 19/20 maanden maar ik durf hem absoluut niet in een peuter bed te leggen. Hij gaat s nachts het hele bed rond en ik wil niet dat hij er uit kan vallen. Het advies is tevens ook om pas rond de 2,5/3 jaar over te stappen op een peuter bed. Wij hebben dus een tweede ledikantje gekocht zodat ze beide veilig kunnen slapen. 😊

één jaar geleden

Ik denk zodra ze zelf uit bed kan komen. Misschien handiger als ze 2 is. Zodra ze een dekbed mag gebruiken

één jaar geleden

Wij hebben met onze oudste twee toen twee ledikantjes gedaan. Te bang dat de oudste eruit zou rollen. Je hebt natuurlijk ook met peuterbed je met zo'n uitvalplank (of hoe noem je zoiets?). Dat is misschien ook een optie?

MOD

één jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 15 maanden maar blijft voorlopig nog in zijn ledikant slapen. In april uitgerekend van de 2e en die krijgt een eigen ledikant. Komt wel idd ook eerst in de cosleeper te liggen. Ik wil wel beide ledikanten in 70*140 waar ik de zijkant eraf kan halen. Dus dat het ledikant ook een peuterbed is. Maar ik denk er voorlopig nog niet over na om dit aan te gaan passen. Maar als jij 20 maanden een mooi moment vindt voor een peuterbed, moet je het vooral op die manier gaan doen 😊

één jaar geleden

Mijn baby heeft nog tot 8 maanden in de cosleeper geslapen (al was het die laatste weken best wel krap aan het worden) dus kan je oudste misschien ook wel een maandje of 6-7 in de ledikant blijven? Tegen dan is ze toch al 2+ jaar :)

één jaar geleden

Ik ben 17 weken zwanger, dochter is 15 maanden. Zij heeft 10 maanden in de cosleeper geslapen. Ze was dan wel ook erg klein van stuk. Ik hoop dat ons zoontje er ook minstens 6 maanden in wil slapen, mijn dochter is dan 26 maanden en dan kan zij naar peuterbed en ons zoontje naar ledikantje. Ik 'gok' het er dus op. Als ze er toch niet klaar voor blijkt te zijn kan ik altijd nog 'goedkoop' ledikantje kopen ter overlapping.