9 Reacties
één jaar geleden
Ik sta half 6 op ga dan ontbijten. Aankleden tot kwart over 6. Dan kleed ik haar aan.
Naar beneden even spelen, dan maak ik een broodje en thee, om half 7 broodje eten, kwart voor 7 tas inpakken.
Iets voor 7 gaan we de deur uit.
Maar ik denk dat het genieten smiddags minder met je ochtendritueel te maken heeft, maar meer met de prikkels.
Dus smiddags als je hem opgehaald hebt lekker even met rust laten. Samen iets drinken, koekje eten maar even niks moeten
MOD
één jaar geleden
Als mijn zoontje wakker wordt, halen we hem altijd eerst bij ons in bed. Dan gaan we lekker knuffelen met elkaar en rustig wakker worden. Erna gaat een van ons naar beneden om een papfles te maken (ja, ook wel uit gemak). Papfles nog lekker in bed. Daarna met zn allen klaarmaken voor de dag. Ongeacht of hij naar de opvang gaat of thuis is, doen we eigenlijk iedere dag wel hetzelfde. Alleen op niet opvang dagen kunnen we wel eens te lang blijven liggen (soms ook omdat hij weer even in slaap valt) 🤭
één jaar geleden
Opvang dagen gaat bij mij om 6.45 de wekker. Zoontje ligt nog in de co sleeper en afhankelijk van hoe diep hij slaapt wordt hij daar wel of niet ook wakker van (soms is hij eerder wakker maar meestal niet). Als hij nog slaapt snooze ik ook nog even 😂🙈 Dan als hij wakker is flesje in bed. Uit gemak neem ik nog steeds elke avond een thermosfles en poedertoren enz mee naar boven dus flesje krijgt hij in bed nog.
Dan ga ik douchen terwijl hij op de gang, in de badkamer en in zn kamer rommelt. Daarna allebei aankleden en naar beneden boterham eten. Als ik op tijd ben ontbijt ik rustig mee, als ik te lang gesnoozed heb doe ik tijdens zijn eten snel mn lunch smeren en vaatwasser uitruimen enz. Dan rond 8 uur de deur uit, maar soms dus ook later en dus te laat 😂
één jaar geleden
Wij worden wakker halen voor ons koffie en voor onze dochter een beker water. Gaan dan lekker op bed met zn 3e koffie drinken en heeft de een boekje erbij. Soms ook even de tv aan. Daarna de een naar beneden en geeft haar havermout pap en de ander maakt zich klaar en dan na het eten maken we haar klaar en wordt ze naar de opvang gebracht
Wij deden dat samen wakker worden al voor de kleine dus wilde dat er graag inhouden, rustig opstarten 🤗
één jaar geleden
Ik geef nog bv en dat is vaak nog 's nachts en bij wakker worden lig ik zelf ook altijd nog in bed, dan voed ik haar eerst en dan staan we samen op en verschoon ik haar. Daarna speelt ze in een Bumbo stoeltje in de badkamer terwijl ik me klaarmaak. Daarna poets ik haar tandjes, lotion smeren etc.
Als we klaar zijn met ons badkamerritueel dan gaan we naar beneden. Daar speelt ze wat op de grond terwijl ik m'n zak klaarmaak voor werk/opvang. Als er genoeg tijd is dan laat ik haar wat langer spelen of laten we eerst een van de honden nog uit (mijn vriend doet dit normaal dus dit is dan gewoon een extra toertje voor een van de honden). Als ze trek heeft dan krijgt ze in de ochtend een stukje fruit. De ene keer een hele banaan en da andere keer belandt alles op de grond 😆
Dan auto in en naar de opvang :)
één jaar geleden
Op vrije dagen:
Even knuffelen bij wakker worden, dan lekker pyama’tje aan en samen naar beneden, dan gaat hij spelen en dan maak ik zijn ontbijtje.
De ene keer eten we aan tafel en de andere keer samen op de bank/op de grond.
Op werkdagen;
04,45 wekker voor mij, douchen aankleden en tassen klaarmaken.
Om 05.45 kleine wakker maken en aankleden waarna we om 06.00 naar beneden gaan.
Dan ontbijten tot 06.15 en dan gaan we samen de deur uit zodat hij om 06.30 op de opvang is… 😮💨 dit zijn niet mijn favoriete dagen…
één jaar geleden
Hij is mijn wekker. Dan ga ik hem in mijn pyjama uit bed halen. Schone luier, schone kleertjes. Naar beneden.
Dan ga ik de tafel dekken voor z'n ontbijt.
Hij drinkt ondertussen wat (beker staat altijd op de salontafel) en gooit alvast wat speelgoed door de woonkamer.
Dan zet ik hem aan tafel en krijgt hij ontbijt.
Dan speel ik met hem tot papa naar beneden komt en dan ga ik douchen en aankleden.
één jaar geleden
Vrije dagen starten tussen 08.00 en 09.00, met af en toe een uitschieter naar 9.30:
Dochter wordt wakker, brabbelt in bed totdat ik haar op kom halen. Dan zet ik haar op de grond beneden en gaat ze naar haar speelhoek om te spelen. Ze krijgt een fles van 150 ml melk en daarna een broodje. Als ze die op heeft, kleed ik haar aan en maak ik haar verder klaar. Daarna kan ze gaan spelen en ga ik ontbijten en klaarmaken. Dan drentelt ze een beetje om me heen.
Op werkdagen (ma, wo, do):
7.15 neemt m’n man haar mee naar beneden, die maakt haar fles klaar en haar broodje. Ondertussen maak ik me klaar en ontbijten we verder samen. Daarna maak ik haar klaar en pakt m’n man haar tas in voor de gastouder. Om iets voor 8 zitten we dan in de auto. Als m’n man voor z’n werk al eerder weg moet, ga ik iets eerder uit bed om me voor 7.15 al helemaal klaargemaakt te hebben zodat ik alle tijd voor haar heb.