19 Reacties
één jaar geleden
Wij laten onze kleine op de opvang eten, ik geef een bakje mee met eten van de dag er voor.
Wij gaan dan eten zodra hij op bed ligt.
Wij zouden ook graag samen willen eten, maar voor nu werk dit het beste, het zijn bij ons 2 dagen.
Zodra hij straks ouders is en later gaat slapen, kunnen we thuis eten.
één jaar geleden
Op opvangdagen eet hij savonds een opgewarmd potje of een boterham. Wij zijn ook pas half 7 thuis op zijn vroegst. Wij eten dan als hij op bed ligt, andere dagen kunnen we dan weer samen eten.
één jaar geleden
Bij onze opvang krijgt ze warm eten tussen de middag waardoor we thuis op de dagen dat ze naar de opvang gaat alleen een broodje hoeven te geven en dan daarna nog koken voor onszelf en eten. Niet ideaal maar zo gaat ze wel optijd naar bed en wij zitten wel met haar aan tafel als zij eet.
één jaar geleden
Op opvangdagen eet hij savonds een opgewarmd potje of een boterham. Wij zij ...
Ahh oke, ja ik ben zelf niet zo van de potjes eten omdat ik vind dat er amper stukjes in zitten.. hij slikt dan alles door zonder dat hij leert kauwen. En hij gaat 4 dagen opvang dus dan vind ik 4 dagen potjes wel weer wat veel van het goede..maar misschien wel een idee om op de dag dat er echt gekookt moet worden een boterham te geven. Thanks!
één jaar geleden
Wij vinden het samen eten (en hetzelfde eten) ook erg belangrijk, ze eet altijd hetzelfde.
Wij hebben dus op dagen dat we beiden werken (2 dagen zijn dat) onze werktijden wat aan kunnen passen om wel om 18.00 te kunnen eten aangezien ze anders echt moe is. Één van ons is dan wat eerder thuis om te koken etc. Ik snap dat niet elke baan dit toe laat.
Ik zou dan kijken om vooruit te koken? Weet niet om hoeveel dagen het gaat… of er voor kiezen om het bv 2 dagen anders te doen dan je wilt: het is ook even roeien met de riemen die je hebt natuurlijk.
één jaar geleden
Je zou een slowcooker kunnen overwegen of iets in die richting. Dan maak je het een dag van te voren klaar en de volgende dag kan je eten.
Toen ik stage liep, bij MSD kwam ik vroeger op het werk dus rond 07.00 en ik levered mijn pauzes in. Daardoor kon ik eerder na huis, maar niet ieder bedrijf is zo flexibel.
één jaar geleden
Ik heb de luxe van een banketbakker als man die dus elke dag uiterlijk 15.00 klaar is met werken. Hij kookt dan thuis en ik haal na mn werk ons zoontje op en ben dan 17.30 thuis en kunnen zo aan tafel 🥰 Erg dankbaar voor want lijkt me heel pittig als je allebei zo laat klaar ben!
één jaar geleden
Hier ook warm eten op de opvang 's middags. Namiddag krijgt ze boterhammen en fruit.
's avonds rond 18u geef ik haar groentehap (met stukjes groente en vlees) maar dat is meer als extraatje. Soms heeft ze niet veel trek en dan krijgt ze een yoghurtje.
We eten 's avonds bijna nooit samen. Soms ben ik vroeger thuis en dan eet ze ook apart. Tot nu toe ga ik liever met haar erop uit of samen spelen dan te gaan koken en dat ze alleen moet spelen, misschien als ze ouder is dat ze dan kan helpen koken :) denk dat ik dan ook wel meer zou voorbereiden de dag ervoor zodat het wel wat vooruit gaat.
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Ahh oke, ja ik ben zelf niet zo van de potjes eten omdat ik vind dat er amp ...
Wij doen ook nooit potjes, maar 1x per week bestellen we “slecht” eten en eet ze wel apart van ons (dan eten wij als ze op bed ligt).
Als je om de dag kookt, kan hij op de “opwarm”-dagen lekker vroeg met jullie mee eten en op de “kook”-dagen misschien wat rauwe groente (tomaat, komkommer, paprika) en een gebakken eitje of een boterham en/of kwark toe? Best gevarieerd en prima voor 2 dagen per week? ☺️ een dreumes die lekker zen naar bed kan wanneer hij moe is lijkt me voor jullie allemaal het fijnst!
één jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Wij doen ook nooit potjes, maar 1x per week bestellen we “slecht” eten en e ...
Ja precies! Denk dat ik het zo ga invullen als hoe jij zegt. Ik vind 4 dagen werken eigenlijk ook teveel of athans dat ze 4 dagen opvang moeten (wij hebben geen “village” dus zijn afhankelijk van opvang) ik zou graag 3 dagen willen werken maar financieel gezien is dat zo een hap uit je bruto salaris en wij willen heel graag nog een huis willen kopen.. deze wereld grrr
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Ja precies! Denk dat ik het zo ga invullen als hoe jij zegt. Ik vind 4 dage ...
Ik denk dat het vooral je eigen gevoel is. Als je kindje het naar z’n zin heeft op de opvang maakt die ene extra dag echt niet uit denk ik ☺️ wij hebben inderdaad ook alleen incidenteel m’n zusje die een avondje oppast zodat wij uit eten kunnen.
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Ja precies! Denk dat ik het zo ga invullen als hoe jij zegt. Ik vind 4 dage ...
Ik vind het al lief en mooi hoe je er zo over nadenkt, je doet wat je kan toch? Ik zou dan kijken naar ‘goed genoeg’ 😊 dat is echt meer dan voldoende hoor. Het is ook even niet anders! Denk dat wij werkenden mama’s en papa’s graag allemaal om 16.00 klaar zijn met werk en dan rustig koken om vervolgens samen te kunnen eten.
Onze banen laten het toevallig toe dit te organiseren, maar dat kan lang niet voor iedereen.
Er zijn al fijne tips gegeven. Waar ik ook nog aan denk als optie: Hem er bij hebben met koken met een leertoren? Al lekker wat dingen laten proeven van de maaltijd dan en aan tafel dan zoiets geven als wat Meisjesmamma zegt. Of koken jullie dan pas laat als hij slaapt…?
één jaar geleden
Je doet het al enorm goed! Niet iedereen heeft de luxe om op mensen terug te vallen. En dat je in het voren kookt, scheelt denk ik ook al? Misschien is een slowcooker iets voor jullie, die zet je 's ochtends aan en is einde vd dag klaar. Wij hebben altijd makkelijke dingen voor sauzen in huis (tomatenblokjes, voorgekookte bietjes, groente in de vriezer) dus bij echte haast is het dat met iets anders pureren en dan pasta koken. Je zou ook een hele grote hoeveelheid saus kunnen maken en dat invriezen. Dan hoef je bij thuiskomst alleen nog iets erbij te koken (pasta, rijst, couscous) en kan je relatief snel eten.
En maak je vooral geen zorgen als je kind een potje eet als dat beter uitkomt! Worden ze alsnog groot van!