Hallo mama's en papa's
Ik vroeg mij af hoe jullie zelf douchen in de ochtend met een baby van +/- 14 maanden? We hebben nu een hele fijne routine maar ik leer graag bij van andere ouders ;)
Vroeger ging baby in de wipstoel, toen ging ze eruit klimmen en nu hebben we een Bumbo stoeltje op de grond en krijgt ze wat om mee te spelen. Dit lukt best goed maar ik haast me wel als ik 's morgens douch ipv 's avonds 😂
Hoe pakken jullie dit aan als jullie alleen zijn met de baby?
Niet 😂🙊. Ik douche als mn vriend thuis is (dat is hij ook vaak dus nooit ingewikkeld). Als ik haar in de badkamer zou houden, dan zou ze binnen 1 minuut onder de douche kruipen hier haha (inloop douche).
Ik zet hem in de kinderstoel in de badkamer met een filmpje, kan het niet mooier maken 😂. Maar dat is niet zo vaak want meestal douche ik als mijn man ook thuis is.
Hij speelt of in de badkamer of op de bovenverdieping met de deur open (afhankelijk van of mn stiefzoon van 15 ook thuis is 😅) en ik douche dan. Hij kan niet bij gevaarlijke dingen dus vermaakt zich met een mandje borstels of dichte pot vitaminepillen 😂
Maar hier geen inloopdouche anders zou dat niet lukken denk ik want dan zou hij erbij gaan staan 😅
Hier inloopdouche.
Of ik zet hem naast mij op de grond en zit hij in z’n eigen badje.
Of ik zet hem in een leeg ligbad tegenover onze douche. Speelt hij in het droge met de eendjes en andere speeltjes
Of ik douche als mn man thuis is
Of als hij slaapt
Ik zet hem in zijn ledikant met speelgoed, en deuren open, of pas als hij slaapt. Samen douchen doen we ook maar dan als we beide thuis zijn, en dan pakt de ander hem aan, anders vind ik het te veel gedoe met koukleumen en tegelijk aankleden.
Ik zet haar gewoon met speelgoed op de grond en zorg dat alle gevaarlijke d ...
Hmmm dat zie ik toch niet zo zitten met een wc in de badkamer. Straks gooit ze het speelgoed erin of gaat ze met haar handen erin zitten 😂😂 prullenbakjes etc weghalen lijkt me ook echt te veel werk en ze kan nog niet goed lopen dus ben bang dat ze valt als ze rechtstaat en een stapje zet
Wat hebben jullie kindjes veel geduld zeg🙈 als ik m hier in 'n stoel zet of iets anders en ik ga douchen, daar heeft die van ons geen geduld voor😂 ik douche als m'n man thuis is of savonds als de kleine op bed ligt!