34 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Ree1994
Leuk!! Succes 💪🏼 laat maar weten hoe t gaat, ik ben er echt blij mee dat ...
Vanmorgen voor half 9 al 4 plassen van de grond geruimd (oké hij is dan ook wel altijd al om 6 uur uitgeslapen 😇) ….
Daarna zonder luier mee in de auto naar mijn moeder, daar keurig op het potje geplast. Met buiten spelen (naar de speeltuin verderop, ruim een uur van huis) toch maar luier om gedaan. Toen riep hij wel ineens; mama mama en ging gehurkt zitten.
Bij thuiskomst op het potje en meteen weer plassen.
Na de lunch weer in de auto mee en nu ligt hij te slapen. Na de lunch had hij niet meer geplast, dus voor de zekerheid nu wel luier om gedaan. Dan doen we die na het slapen meteen weer af.
Volledig zonder luier vind ik toch ingewikkeld, ik ben er ook niet goed in om de hele dag thuis te blijven. Dus probeer zo een beetje een middenweg te zoeken.
Ik snap de theorie dat het beter zou zijn, maar het moet ook praktisch zijn. Ik ga geen potje meenemen naar de speeltuin of als we de hond gaan uitlaten.
één jaar geleden
Reactie op Ree1994
Heb je al antwoord gekregen?
Ik heb het via mijn man kunnen betalen hij heeft apple pay. Ik heb het boek nu ook en van elke bladzijde een screenshot gemaakt😊
Mag ik misschien je instagram of facebook zodat ik wat makkelijker met je kan praten? Als je t niet erg vindt natuurlijk ik heb wat vraagjes
één jaar geleden
Mijn dochter zegt al een tijdje poepen als ze moet poepen/aan het poepen is/net gepoept heeft. Ze heeft een enkele keer (per ongeluk?) wat op het potje gedaan. Ik heb van de week het boekje "mag ik eens in je luier kijken" gekocht en het potje in de woonkamer gezet. Gisteren gaf zei ze 'plassen wc' en hebben we haar op het potje gezet: gepoept en geplast! Vandaag zei ze het weer en heel veel geplast. Ze gaat ook echt zitten persen op het potje! Ik heb haar gelijk een onderbroekje aangedaan en gezegd dat ze die aan mag houden als ze op het potje poept en plast, en dat vind ze samen met dat boekje mega interessant!
Ik heb natuurlijk nog geen flauw idee of dit doorzet of iets tijdelijks is, maar we gaan nu wel proberen door te pakken!
één jaar geleden
Mijn dochter zegt al een tijdje poepen als ze moet poepen/aan het poepen is ...
Wat goed!!! Hier gaat het ook heel prima, maar hij geeft het nog niet zelf aan. Hij vindt het wel vies om te plassen als hij geen luier om heeft, dus houdt het gewoon op. Als wij hem dan op het potje zetten na wat signalen, dan gaat hij keurig plassen. Misschien toch maar brilverkleiner kopen, misschien is dat interessanter dan een potje?
één jaar geleden
Reactie op Smos
Wat goed!!! Hier gaat het ook heel prima, maar hij geeft het nog niet zelf ...
Ik denk dat het heel goed zou kunnen dat een brilverkleiner interessanter is en beter werkt. En al niet, dan komt hij later vast nog van pas! Ik vind het ook al super knap dat hij het kan ophouden tot hij op het potje zit.
Bij ons was het boekje duidelijk hetgene wat het voor haar leuk maakt, ze wil hem ook continu voorgelezen krijgen. Grappig dat ieder kindje waarschijnlijk iets anders heeft wat de interesse wekt om het zelf aan te gaan geven!
één jaar geleden
Wij hebben het potje eerst in de woonkamer gezet, zo kon ze wennen.
Daarna al eens met de luier erop. Nu het potje verplaatst naar haar slaapkamer en voor en na elk slaapje zetten we haar erop.
Dit weekend heeft ze voor het eerst 2x geplast. 🥳
We hebben samen veel het boekje van Bobby op het potje gelezen.
één jaar geleden
Joep moet poepen! Hele leuke en leerzame (toevallig van de poeppoli van het ziekenhuis gekregen!)
één jaar geleden
Nee, hij geeft het nog steeds niet zelf aan. Maar houdt het wel op, tot ik hem op de wc of potje zet. Alleen poepen geeft hij zelf aan.
Maar ik moet ook zeggen dat ik niet het boek 100% gevolgd heb, ik ben er niet voor gemaakt om een paar dagen thuis te blijven. Thuis laat ik hem wel zonder luier en kleine boodschapjes ook, maar speeltuin of bezoek doe ik gewoon een luier om.