4 Reacties

één jaar geleden

Ik heb zelf zonne allergie en mijn dochter ook. Ik weet van mijzelf nu goed wat werkt en niet werkt, bij mijn dochter ben ik dat nog een beetje aan het uitproberen. Zonnebrand kan de allergie erger maken, dus je moet goed opletten welke je kiest en dan met name opletten dat deze hypoallergeen is en geen parfum bevat. Een apotheek kan hier goed in meedenken. Zelf heb ik goede ervaringen met vichy en biodermal, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Mijn dochter lijkt ook goed te reageren op die van vichy (biodermal nog niet geprobeerd). Verder zoveel mogelijk schaduw opzoeken. Als het echt erg is werkt verkoelen (een koude douche of zwembad voelt dan heerlijk!) en goed insmeren met vaseline doet bij mij wonderen! Voor zover ik weet kan ze gewoon zwemmen, ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat dat het verergerd. Zeewater kan wel prikken als de allergie er al is. Veel plezier op vakantie!

één jaar geleden

Ik heb zelf zonne allergie en mijn dochter ook. Ik weet van mijzelf nu goed ...
Bedankt voor je uitgebreide antwoord 😀 ik heb toevallig net bij de apotheek die van Vichy gehaald ben super benieuwd.

één jaar geleden

Hier ook een dochter met zonne allergie, naif zonnebrand was geen succes. Nu van la roche posay-anthelios, dit gaat goed. voor buiten uv zwemkleding aangeschaft, mijn dochter heeft namelijk meer last in combinatie met zonnebrand en de zon. Wanneer ze er last van heeft weigert ze onder de douche of bad te gaan, nu uitgevonden dat een lauw/koud bad wel lekker is. Bij uitslag smeren wij haar savonds in met koelzalf, wanneer ze geen uitslag heeft dagelijks met cetomacogrol op advies van de huisarts. (Zeer gevoelig huidje/exzeem)

één jaar geleden

Goede zonnebrand. Niet in de zon tussen 12 en 15 uur. Wellicht een shirtje aan met uv bescherming. Voor volgend jaar langzaam opbouwen met in de zon. Verder een gel of crème met aloë vera om na die tijd de huid.mee in te smeren.