4 Reacties

één jaar geleden

Ik weet niet of je dit al heb geprobeerd, maar hier werkt zelf eten. Ik heb op een aparte bordje haar eten bij mij staan en schep steeds kleine beetjes bij haar op. Anders wordt het te veel rommel, haha. Soms wilt ze niet in haar stoel eten, maar wel op mijn schoot. Dan pak ik haar op mijn schoot en eet ze met mij mee.

één jaar geleden

Mijn dochter wil ook niet altijd lang in de stoel blijven om te eten, maar wel op schoot en dan eten we samen zo verder. Als ze dan verder goed eet heb ik daar geen moeite mee. Hier is vaak als ze moe is dat ze eerder op schoot wil zitten en dat we haar voeren.

één jaar geleden

Wij laten haar dan gewoon even lopen of spelen, ze komt dan vaak snel weer terug. De regel ‘eten blijft aan tafel, jij mag altijd van tafel als je wilt’ werkt goed. Geen tranen in de stoel, dat wil ik niet. De concentratieboog van een dreumes is echt maar enkele minuten. En nu ze zichzelf zo goed kunnen voortbewegen en alles willen zien is het gewoon heel lastig om 20-30min saai aan tafel te zitten 😜. Als je hem geforceerd laat zitten loop je de kans dat de stoel voor hem echt een vervelende plek wordt en je wilt natuurlijk dat het eetmoment iets fijns is voor hem.

één jaar geleden

Wij laten het ook gebeuren, kinderen zijn niet gemaakt om zolang stil te zitten. Ik ken geen enkele 18 jarige die nog elke paar minuten van tafel rent, het komt heus goed. Vrienden van mij dwingen hun kinderen aan tafel te blijven zitten en ze pakken zelfs toetjes af als ze niet blijven zitten, dat is echt geen gezellig tafereel.