31 Reacties
één jaar geleden
Hi, mijn zoontje is nu 17 maanden en ik ben 19 weken zwanger van de tweede. Ik wilde graag niet teveel leeftijdsverschil maar vind het wel anders (zwaarder) zo’n tweede zwangerschap. Ik voel mij nu al soms schuldig omdat ik minder energie heb om te spelen met mijn zoontje. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het straks is met 2 kindjes en hoe mijn zoontje hier mee omgaat. De vragen die jij hebt, heb ik ook wel maar ik denk dat je daar ook wel weer een weg in vindt!
één jaar geleden
Goeiemorgen,
Mijn dochter is nu 17 maanden en ik ben ook onverwachts zwanger geworden.
Ik ben nu 34 weken zwanger van een tweeling.
Dit was voor ons ook een enorme schok, ook omdat we eigenlijk ma 1 kindje wilde en nu hebben we er dalijk 3.
Ik heb hier in het begin echt heel erg aan moeten wennen, ma we beseffen ook dat dit ook weer veel moois met zich mee brengt.
En idd hoe leuk is het dat de kindjes niet veel schelen kwa leeftijd, kunnen ze straks fijn samen spelen.
Je gedachten over of je de 1ste nog genoeg aandacht kan geven gingen ook veel door men hoofd, en heeft me ook veel verdriet gedaan.
Ma ik merk aan men dochter dat ze dalijk echt wel heel blij gaat zijn met haar broertjes.
En hoe leuk is het dat ze straks niet meer alleen hoeft te spelen.
De aandacht verdelen zal in het begin even wennen zijn voor ons alle ma ik weet zeker dat we daar een weg in gaan vinden, en dat lukt jou vast ook!
Geniet vooral van je zwangerschap en nog even lekker genieten van je tijd alleen met je zoontje.
Ik weet zeker dat hij ook trots gaat zijn met zen nieuwe broertje of zusje!
één jaar geleden
Reactie op xFE
Hi, mijn zoontje is nu 17 maanden en ik ben 19 weken zwanger van de tweede. ...
Ja, dat denk ik ook wel. Het komt ook allemaal wel goed. Maar het blijft heel spannend! Verloopt je zwangerschap wel goed tot nu toe?
één jaar geleden
Reactie op Nathalie132
Goeiemorgen,
Mijn dochter is nu 17 maanden en ik ben ook onverwachts zwange ...
Zo, dat is pittig als je het niet verwacht! Dank voor je lieve woorden. Het blijft altijd spannend, maar denk dat je altijd wel een manier vindt om alle ballen hoog te houden. Het was vooral even schrikken, omdat ik tot twee dagen geleden geen idee had dat ik überhaupt zwanger was. Misschien zijn het er dan ook opeens twee 🙈
één jaar geleden
Reactie op Nathalie132
Goeiemorgen,
Mijn dochter is nu 17 maanden en ik ben ook onverwachts zwange ...
Hey, waw wat leuk een tweeling, wat een verrassing
één jaar geleden
Onze dochter is net 16 maanden en we hebben een zoontje gekregen, hij is 6 weken. Het is inderdaad wel pittig, vooral omdat dochter steeds onduigender wordt en meer aan het ontdekken. Toen ik zwanger was maakte ik me ook steeds druk over hoe ik het zou verdelen en of het niet teveel zou worden. Maar sinds de geboorte van ons zoontje lijkt het vanzelf te gaan. Vooral ook omdat je nog ervaring hebt met de eerste en er niet zoveel tijd tussen zit.
Maak je vooral niet te druk om zaken waar je toch geen grip op hebt, en vertrouw op je jezelf.
We kunnen dit ladies💪
één jaar geleden
Onze dochter is van 20-10-21 en nu ruim 32 weken zwanger van onze tweeling.
Ze zullen dus al met al met z’n drieën nog niet eens 1,5 jaar schelen.
Wordt een uitdaging, maar ik denk dat wanneer je het eerste (half)jaar door bent, dat ze dan heel veel aan elkaar gaan hebben en echt samen op kunnen groeien.
Hierna is het ook klaar met kindjes, dus we zitten relatief kort ‘in de luiers’ en ik denk dat dat ook zeker z’n voordelen gaat hebben.
één jaar geleden
Onze dochter is van 20-10-21 en nu ruim 32 weken zwanger van onze tweeling. ...
Awh ook al een tweeling. Wat bijzonder!
één jaar geleden
Hier een heel vergelijkbaar verhaal! Ook pcos en onverwacht zwanger. Bij onze dochter kwam uit de onderzoeken dat ik geen eisprong van mezelf heb en hierdoor moest ik medicatie slikken en toen was het zo 2x raak (1 miskraam). En nu ineens spontaan èn gaf ook nog borstvoeding. Snap er nog steeds niks van 🤷🏼♀️. Ik kwam er bij 7 weken achter door klachten en ben alleen maar misselijk, tot zover geen roze wolk.
Ik vind het ook heel spannend hoe het straks allemaal gaat zijn en hoe het te gaan doen, maar het komt vast allemaal goed. Vind het wel heftig voor mijn gevoel nog niet echt bijgekomen van de vorige en dan gaan we straks weer helemaal opnieuw! Ben nu al altijd moe 🙈
één jaar geleden
Reactie op F-8
Hier een heel vergelijkbaar verhaal! Ook pcos en onverwacht zwanger. Bij on ...
Ik zou net een traject ingaan en werd toen onverwachts zwanger. Ik dacht het duurt nog wel even, maar toch niet. Haha oeps. Gelukkig is een tweede hartstikke welkom. Ik heb altijd al graag twee kinderen gewild als het ons was gegund. Ik wil nu ook wel extra weer van de babytijd genieten, vooral als het echt de laatste keer is. Ook daar word ik weer emo van. Oh die hormonen…
Hoeveel weken ben je nu?
één jaar geleden
Reactie op Jeanine-25
Ik zou net een traject ingaan en werd toen onverwachts zwanger. Ik dacht he ...
Dan wil ik je natuurlijk wel van harte feliciteren!!! ❤️ dan wel fijn dat jullie zo n traject bespaard is gebleven, dat haalt het romantische/natuurlijke er toch wel vanaf vind ik.
Ruim 10! Hoop dat ik me echt beter ga voelen na eerste trimester.
Mijn vriend wilde geen kindje (hij heeft er al 3 en is al wat ouder) meer en ik had ook net mijn rust gevonden in het compleet zijn, alleen daar dacht de natuur ineens anders over. Ondanks dat we het nog steeds heftig vinden, nog aan het schakelen zijn, hebben we wel heel sterk dit kindje moest bij ons komen. ❤️
één jaar geleden
Ik ben ook onverwachts spontaan zwanger geraakt. Ben inmiddels bijna 22 weken en had dit nooit verwacht nadat ons zoontje middels een medisch traject is gekomen. We dachten ook dit jaar weer een traject in te moeten gaan maar zo dankbaar dat dit ons bespaard is gebleven.
Wel vind ik het aardig pittig omdat ik het eerste en deel van het tweede trimester best wel misselijk ben geweest. Eetlust was echt zowat weg ook. Ben ook nog steeds erg moe. Ik vind op sommige dagen dat ik echt op alle vlakken faal (als moeder maar ook op het werk, bij m’n studie en privé met vrienden enz) maarja af en toe even uit kunnen rusten of tussendoor wat kunnen slapen probeer ik nu maar.
Ondanks ons dochtertje enorm gewenst is had ik toch na de test echt een beetje paniek mijn zoontje tekort te gaan doen en echt de vraag of ik nog zoveel van zo’n kleintje kan houden. Maar ons mannetje zegt sinds een aantal weken ‘baby’ en hij is ook zo lief voor andere kindjes. Ik denk en hoop dat ze zoveel aan elkaar gaan hebben straks. Ik denk dat beide z’n voordeel heeft qua leeftijd even ertussen of juist niet. Het zal pittig zijn maar ook zo enorm mooi denk ik ❤️. Ik zie onze kindjes echt zo als cadeautjes allebei en ben hiervoor zo dankbaar 🥰
één jaar geleden
Ik ben ook zwanger van ons 2de kindje, onverwachtse zwangerschap en we hadden geen plannen voor een tweede kindje.
Mijn vriend heeft altijd heel duidelijk geweest in dat hij maar één kindje wilde en ik had origineel een kinderwens voor 2. Maar ik kon me intussen perfect vinden in 1 kindje en heb alles van ons eerste kindje zo intens beleefd omdat ik wist eentje en dan is het gedaan.
Nadat we even de shock van een tweede zwangerschap moesten verwerken, ik was bijna 8 weken toen we het ontdekten, intussen 19 weken, merk ik dat ik precies niet goed kan wennen aan het idee…
Ik weet niet goed waarom, want origineel wilde ik er altijd al graag 2 en ik had meteen bij deze zwangerschap ook echt het gevoel dat ik het absoluut wilde houden.
Maar ik merk dat het allemaal zo anders voelt nu ten opzichte van men eerste zwangerschap.
Ik merk dat het me allemaal toch fel afschrikt en ik kan eigenlijk niet goed zeggen waarom juist… is dat omdat dit niet gepland was misschien dat ik mentaal nog wat tijd nodig heb om alles op een rijtje te krijgen?
Ik voel me schuldig over dat ik zo onzeker hier blijf instaan…
één jaar geleden
Reactie op F-8
Dan wil ik je natuurlijk wel van harte feliciteren!!! ❤️ dan wel fijn dat j ...
Haha ja bedoel met mn 1e. Maar met tweede ook blij dat het ons bespaard is gebleven. Wordt even krap in huis, maar gelukkig gaan we over 1,5 jaar verhuizen
één jaar geleden
Reactie op Jeanine-25
Nou.. ik ben dus waarschijnlijk al 18 weken🤣🙈
Soo das idd al stuk verder.. dn gaat t allemaal snel ineens.. en is het er ma 1tje? 😉
één jaar geleden
Reactie op Mandje000
O jeetje dat is wat verder nog dan je dacht! Wel even schrikken natuurlijk. ...
Was lekker beweeglijk, haha! Wordt nog gebeld voor uitgebreide check te plannen
één jaar geleden
Reactie op Nathalie132
Soo das idd al stuk verder.. dn gaat t allemaal snel ineens.. en is het er ...
Haha ja! Vroeg dat ook nog voor de zekerheid😂