11 Reacties
3 maanden geleden
Ik elke keer uitgelegd dat dit niet meer kan met de baby in de buik en zoveel mogelijk d'r buggy gebruikt of een duwfiets. Als hij getilt wilde worden omdat hij verdrietig ofzo was dan gingen we ergens zitten samen. Uit de ledikant tillen moest hij eerst staan en dan kon ik hen eruit halen.
MOD
3 maanden geleden
Ja natuurlijk kan je je kind nog dragen. Het is niet zo dat je niets meer kan tillen, je moet alleen wel op je houding letten (maar zonder zwangerschap eigenlijk ook 🤭) Echt grote stukken lopen en tillen is wel zwaar en zou dat niet doen. Zolang je gewoon normaal adem kan halen/praten, kan je de oudste gewoon tillen. Wil je peuter buiten continu getild worden, dan maar in de kinderwagen oid. Alleen begin na je bevalling even voorzichtig met tillen zijn. Daar had ik persoonlijk veel moeite mee.
Sterkher deelt hier ook regelmatig content over op haar Insta. Indien haalbaar qua gezondheid kan je ook gewoon blijven sporten bijv
Fijne zwangerschap!
3 maanden geleden
Ik heb het wel gedaan. Was wel vorig jaar, dus lichter dan nu. Op heb op een gegeven moment wel een “wildride” gekocht. Ik vond dit echt top.
3 maanden geleden
Ik ben het tillen gaan afbouwen tijdens de zwangerschap, uitgelegd waarom en bij troosten ook ergens gaan zitten zodat ze op schoot kon. Ook zijn we in de zwangerschap overgegaan van ledikant naar peuterbed.
3 maanden geleden
Het wordt afgeraden, maar ik doe dit gewoon nog wel, ben nu bijna 32weken. Echt hele stukken lopen terwijl ik hem til ben ik wel mee gestopt, dat voel ik meteen in m’n bekken. Maar til hem nog regelmatig op en loop ook met hem de trap op en af. Gaat er ook om hoe jij je lichamelijk voelt.
3 maanden geleden
Als je lichaam het gewend is, zou het wel kunnen.
Maar hij/zij is oud genoeg om te begrijpen dat jij een baby in de buik hebt en dat hij/zij nu groot is en zelf kan lopen. Vooral de trap op enzo, dat is echt belastend voor een zwanger lichaam. Ook onnodig trouwens.
2 maanden geleden
Ligt er vooral aan hoe jij je voelt.
Ik ben nu 31 weken, maar heb vanaf week 8 al bekkenklachten. Dus vanaf dat moment zoveel mogelijk gestopt met tillen. En dat gaat ook prima, hij is bijna 3 dus kan veel zelf.
Hij kan zelf de trap op en af, voor langere stukken lopen gaat hij mee op zijn loopfiets, als hij moe is heeft hij pech of gaan we even op een bankje zitten. Krukje bij de wc, dan hoef ik hem daar ook niet op te tillen. Beugel van de kinderstoel gehaald, dus kan hij nu ook zelf inklimmen. Hij slaapt in een groot bed, dus ook geen ledikant meer.
Ik til hem eigenlijk alleen nog op de fiets en in bad. Verder kijkt hij zelf maar hoe hij het oplost, dat wil niet zeggen dat we hier altijd snel zijn 🤣
2 maanden geleden
Gefeliciteerd! Leuk dat er een broertje of zusje op komst is 🥰
Ik nam bij lange stukken altijd de buggy mee, dan hoefde ik niets te tillen haha. Maar ik heb ook ruim daarvoor het tillen afgebouwd en zei gewoon meestal dat ik het niet kon en dat begreep ze wel. Maar ook vaker getild hoor! Lekker op de buik bij haar broertje 😂
2 maanden geleden
Reactie op Babymei24
Gefeliciteerd! Leuk dat er een broertje of zusje op komst is 🥰
Ik nam bij ...
Lief, maar ben nog niet zwanger! We zijn wel bezig dus wilde het eigenlijk op voorhand vragen voor als het zo ver is. Dank je wel!
2 maanden geleden
Lief, maar ben nog niet zwanger! We zijn wel bezig dus wilde het eigenlijk ...
Dan zou ik vanaf nu proberen zoveel mogelijk te stimuleren dat je peuter niet meer gedragen hoeft te worden. Het is vaak onze gemakzucht om ze ‘even snel te tillen’ of we hebben geen zin in discussie.
Vooral de overstap naar een peuterbed of gewoon bed scheelt al veel in het tillen.
En zelf leren om de trap op en af te lopen.
In en uit de autostoel of buggy klimmen.
Deze dingen gaan vooral niet sneller als ze het zelf doen, maar je spaart je lijf ermee en bent er straks blij mee.