1083 Reacties

één jaar geleden

Maar hoeveel kolf je er dan uit @tessa? En blijf je dan niet de productie stimuleren terwijl dat niet nodig is. 🙊

één jaar geleden

Wauw Jolanda, ik wou echt precies dezelfde vraag plaatsen! Bij mij is dochter 6 weken en sinds kort kan ze van 10u tot 4 of 5 doorslapen mits ze zich laat wegleggen. Als ze in ons bed slaapt komt ze wel vaker, bvb om 2 en 6. Bij die ene voeding neemt ze ook maar 1 borst... Dus word ik wakker met de andere borst op ontploffen, echt naar. Vroeg me dus ook af wat te doen. Aandringen op twee borsten? Haar wakker maken en voeden? (Dat heb ik dus vandaag gedaan want hield het niet uit) kolven? Of is dat idd een slecht idee ivm stimuleren ? En ervaren mama's, neemt dit af met de tijd of blijft ochtendstuwing een probleem?

één jaar geleden

Ik heb gisternacht wel gekolfd. Ik geef 1 borst per voeding. Dus de borst die het langste niet gebruikt was heb ik afgekolfd en van de ander alleen de druk eraf gehaald. Vannacht heb ik niet gekolfd en vanmorgen de eerste 2 voedingen liggend gegeven, maar dan krijgt hij ze niet leeg gedronken. Dus denk dat snachts kolven toch een betere oplossing is.

één jaar geleden

Maar dat is eigenlijk toch gewoon kak .. als je kind doorslaapt en jij wel wakker moet worden om te kolven? 🙊

één jaar geleden

@tigerlilly Dit is een reactie op je vragen uit het vorige topic. Ik geef ook 1 borst per voeding vanaf de geboorte, ze is nu 11 weken. Ik heb overlegd met lactatiekundige over het kolven ivm overproductie. Zij raadde aan om gewoon te kolven op de tijden dat mijn baby zou doen, dat is om de 3 uur. Dan 1 borst te kolven. Wel kan het zijn dat door het werken je productie terugloopt en dan je baby beide borsten nodig heeft, dan ook dubbel kolven. Als ik met enkel kolven niet genoeg krijg mag ik ook dubbel kolven maar dan wel stoppen bij de benodigde hoeveelheid (120 cc) en niet verder kolven. Zolang mijn baby genoeg heeft aan 1 borst blijf ik dit op deze manier aanbieden. Hopelijk heb ik zo je vragen beantwoordt.

één jaar geleden

Reactie op jolanda-

Maar dat is eigenlijk toch gewoon kak .. als je kind doorslaapt en jij wel ...
Ik vind dat eigenlijk best handig om te kolven en een fijn voorraadje te kunnen opbouwen 🤣

één jaar geleden

Reactie op jolanda-

Maar dat is eigenlijk toch gewoon kak .. als je kind doorslaapt en jij wel ...
Inderdaad... Dan zou ik liever gaan voor je baby wakker maken om te voeden, als je toch al wakker wordt! Dan krijgt die 2 lichte voedingen ipv een zware en kan in de ochtend langer door, prima voor hem en je borsten toch? Ik vind nl daarnaast ook het nare aan dat doorslapen dat ze 's ochtends razende honger heeft en ik geen tijd heb om me zelf even klaar te maken voor ik haar voed... Neem aan dat dat ervan afhangt hoe makkelijk je kindje weer in slaap valt 😅

één jaar geleden

Reactie op jolanda-

Maar hoeveel kolf je er dan uit @tessa? En blijf je dan niet de productie ...
Mijn dochter slaapt nu ook vaak door van 11 tot 8 en slaat de nachtvoeding over. Ik kolf snachts niet. Eerst had ik sochtends ook gespannen, volle borsten, maar na een paar dagen was dit al niet meer. Als ik er veel last van had deed ik sochtends de borst die ze niet drinkt (ze drinkt 1 borst per keer) even kort de spanning afkolven

één jaar geleden

Reactie op jolanda-

Maar dat is eigenlijk toch gewoon kak .. als je kind doorslaapt en jij wel ...
Ja dat is lastig hè 😕 Ik weet niet hoe lang jullie graag bv willen geven, maar weet dat als je 6 maand of langer wil geven, die nachtvoedingen heel belangrijk zijn. Aan 4 maand komt de befaamde dip en dan loopt je productie pijlsnel terug als je ervoor te weinig stimuleerde… Dus ik kies er hier toch ook voor om droomvoedingen te geven (kolven s nachts zie ik dan weer niet zitten dus als dochter de droomvoeding niet wil slapen we samen nog n uurtje verder tot ie er wel in gaat)

één jaar geleden

Reactie op Septemer2022

@tigerlilly Dit is een reactie op je vragen uit het vorige topic. Ik geef ...
Super bedankt voor je antwoord!! 🤗

één jaar geleden

Iemand enig idee hoe om te gaan met bonbons die een vulling hebben met alcohol? Ik heb van het werk bonbons gehad en in sommige zit een vulling die gemaakt is met alcohol. Nu wil ik ze graag eten natuurlijk (want: chocola), maar weet niet zo goed of die kunnen of niet. Of zit je dan net als met een glaasje dat je moet afkolven en weggooien?😅

één jaar geleden

Reactie op floepie43

Ja dat is lastig hè 😕 Ik weet niet hoe lang jullie graag bv willen geven, ...
O dat is echt goed om te weten! Heb je daar infobronnen over zodat ik er verder over kan lezen? Dus iig tot 4 maanden ten minste een nachtvoeding geven ook al vraagt baby er niet zelf om? Of tot wanneer is dat belangrijk? Ik wil zelf wel zo lang mogelijk bv geven dus als dat betekent dat ik behoorlijk lang niet door kan slapen vind ik dat prima... Is maar kort in het leven en bovendien word je ook zonder kind wel eens wakker om te plassen, heel anders is bv niet toch? als het eenmaal vlot gaat en ze ook geen krampjes meer hebben 🤷

één jaar geleden

Reactie op Kim_1505

Iemand enig idee hoe om te gaan met bonbons die een vulling hebben met alco ...
Alcohol is alcohol dus inderdaad net als wanneer je het drinkt behandelen

één jaar geleden

Reactie op Kim_1505

Iemand enig idee hoe om te gaan met bonbons die een vulling hebben met alco ...
Sowieso hoef je niet altijd af te kolven na een glaasje wijn hoor. Reken 1,5/2 uur per glas en alcohol is uit je bloed dus ook uit je melk! Ik zou me echt niet druk maken om een bonbon of 2. Vooral niet als je het na een voeding doet! 😁

één jaar geleden

Reactie op KlaraE

O dat is echt goed om te weten! Heb je daar infobronnen over zodat ik er ve ...
Ik vind dat het echt went, nachtvoedingen. Plus, het heeft wel iets. De hele wereld slaapt en alleen jij en de bébé zijn wakker. Mijn dochter kreeg kunstvoeding en dat vond ik veel meer gedoe: opstaan, fles maken, opwarmen, terug naar bed, … En nu is het letterlijk gewoon: borst eruit en bébé aanleggen.

één jaar geleden

Reactie op KlaraE

O dat is echt goed om te weten! Heb je daar infobronnen over zodat ik er ve ...
Hier hetzelfde, hoop ook lang te geven en sta er hetzelfde in :)! Ik wist ook niet van die 4 maanden dip. Fijn om te weten, blij met dit forum!

één jaar geleden

Ik heb sinds gisteren dat als de baby drinkt aan de ene borst, ik steken voel in de andere tepel. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

één jaar geleden

Reactie op Evaa1991

Ik heb sinds gisteren dat als de baby drinkt aan de ene borst, ik steken vo ...
Ik heb dit ook weleens, volgens mij is het de toeschietreflex in de andere borst

één jaar geleden

Voor degene die JPM geven aan hun baby met BV (dus niet afgekolfd in een flesje) - heb ik begrepen dat je een papje maakt met 25 ml water/beetje melk en 1 schepje (Nutrilon) JPM. Geven jullie t hele papje dan of enkel een paar hapjes van te voren?

één jaar geleden

Reactie op Evaa1991

Ik heb sinds gisteren dat als de baby drinkt aan de ene borst, ik steken vo ...
Same, dacht al aan beginnende borstontsteking of iets😰.