1083 Reacties

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Same, dacht al aan beginnende borstontsteking of iets😰.
Steken of echt tintelingen? Ik heb dat als ze aan me 1e borst drinkt de tsr opwekt van me andere borst 😂. Gaat je borst er na ook lekker of niet ?

één jaar geleden

Wauw echt even schrikken... Ben alleen thuis zonder papa en de avonden zijn al pittig, moet ze opeens projectiel overgeven. :( Ik schrok zo erg, moest er zelf van huilen... Nu weet ik dat een keer niet erg is maar ze heeft sowieso best veel reflux... Ik heb veel tips gezien over hoe je dat voorkomt, maar sommige lijken me moeilijk. Rechtop voeden, hoe gaat dat bij bv als je kindje nog moeilijk zelf haar hoofd recht houdt? "Rustig en langzaam voeden" al helemaal, ze gaat echt zo snel van 0 naar 100, niks subtiele voedingssignalen. Ze begint standaard half in paniek aan haar voeding en daarbij heb ik een sterke tsr. Als ze een seconde pauze neemt en ik probeer haar te laten boeren of langer te pauzeren zet ze het op een krijsen. Logisch dus dat het er vaak weer uitkomt... Tips??

één jaar geleden

Reactie op RobinDylan

Steken of echt tintelingen? Ik heb dat als ze aan me 1e borst drinkt de tsr ...
Zijn echt wel soort steekjes, wellicht dat, dat het is? En ja de ene borst begint dan spontaan te lekken, niet altijd hoor😭.

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Same, dacht al aan beginnende borstontsteking of iets😰.
Dat hoop ik toch niet? 🥲

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Zijn echt wel soort steekjes, wellicht dat, dat het is? En ja de ene borst ...
Dan denk ik dat dat het is zolang je borsten niet warmer aan voelen dan normaal zou ik me niet druk maken ❤️

één jaar geleden

Reactie op KlaraE

Wauw echt even schrikken... Ben alleen thuis zonder papa en de avonden zijn ...
Oeh dit is indd even schrikken en vooral als je alleen thuis bent. Voeding recht op geven is indd lastig wat je wel kan proberen is dat jij op je rug ligt mag echt wel een kussen onder je hoofd hoor dus niet plat plat en je kindje op je borst dus echt buik op buik. Ik heb dit veel gedaan en nu nog steeds als mijn tsr te sterk is voor haar maar zo kan ze het aardig aan. Welke voeding signale geeft ze af ? Smaken, sabbelen op lucht ? Of probeert ze haar handjes op te eten ? Probeer goed naar je kindje te kijken misschien heeft ze andere signalen al af maar herken jij ze nog niet. Ik leer hier zo wat elke paar dagen weer nieuwe signalen van haar 😂😂

één jaar geleden

Reactie op RobinDylan

Oeh dit is indd even schrikken en vooral als je alleen thuis bent. Voeding ...
Thanks!! Ja was schrikken maar er is nu een nacht overheen, het gaat prima met haar. Heb een nieuwe positie geprobeerd, lijkt op die van het plaatje alleen ligt ze niet helemaal op mij maar knielt ze als het ware met haar benen tegen mijn zijkant, vind ik fijner. Nu met 6 weken lukt dit wel. Alleen is het lastig om overdag half liggend te voeden, ik doe graag andere dingen tegelijk (lezen, eten, serie kijken) en ik ben ook anders bang om in slaap te vallen xD ....

één jaar geleden

En ja soms geeft ze die subtiele signalen af... Alleen is die overgang maar heel kort, een paar minuten en al huilen 😅 dan is het moeilijk om meteen te reageren, bovendien komt ze heel vaak en wil ik ook gewoon naar de wc, wat huishouden doen enz... Moeilijk om binnen 3min alles wat je doet te stoppen en klaar te zitten met alles wat je nodig hebt voor bv, wetend dat je heel lang niet meer kan opstaan :/

één jaar geleden

Vraagje. Hoe lang kolven jullie met de draadloze kolf? Ik heb de vulpes babycare pro. Maar je kan niet zien hoeveel melk er al in zit en of er nog melk uit komt. Dus vind lastig om in te schatten of de borsten al leeg zijn 😅

één jaar geleden

Reactie op Steph93

Vraagje. Hoe lang kolven jullie met de draadloze kolf? Ik heb de vulpes bab ...
15 min ongeveer

één jaar geleden

Reactie op Steph93

Vraagje. Hoe lang kolven jullie met de draadloze kolf? Ik heb de vulpes bab ...
Ik kolf vaak de ene kant 15 minuten en de andere kant 5. Afhankelijk van hoe hij de keer ervoor gedronken heeft.

één jaar geleden

Reactie op Steph93

Vraagje. Hoe lang kolven jullie met de draadloze kolf? Ik heb de vulpes bab ...
Ik ook ongeveer 10 minuten, ik kolf dan 1 kant en de borst voelt daarna redelijk leeg.

één jaar geleden

Ah oke. Ja ik heb een dubbele. Haalde vandaag na kwartier ongeveer eraf. En geen idee of ze echt al leeg waren haha. Haalde wel 2 uur na voeden alweer 80 eruit. Normaal voed ik nog iets later, maar moest weg 🙈 dus denk dat het weer redelijk goed is

één jaar geleden

Reactie op KlaraE

Thanks!! Ja was schrikken maar er is nu een nacht overheen, het gaat prima ...
Snap ik helemaal hier viel in in het begin gewoon in slaap en zij sliep lekker met me mee 😂😂 ik zorgde wel dat ik goed op bed lag en als ze een beetje verschroot dan was ik gelijk wakker. Als het zo voor jullie werkt dan moet je dat zeker doen. Ik voed haar eigelijk bijna altijd zo en kan gewoon me serie kijken of andere dingen behalve het huis houden hahaha

één jaar geleden

Reactie op KlaraE

O dat is echt goed om te weten! Heb je daar infobronnen over zodat ik er ve ...
Kijk even op de Instagram van lll_vlaanderen, in het bijzonder de posts over ‘de 4 maandendip’ en ‘nachtelijke borstmomenten’

één jaar geleden

Reactie op Kim_1505

Iemand enig idee hoe om te gaan met bonbons die een vulling hebben met alco ...
Ook hier verwijs ik even naar de instagrampost van lll_vlaanderen over alcohol (van 18 april, dus even terugscrollen). Bij 1-3 glazen per week, zeker tijdens de maaltijd, is pump&dump niet echt noodzakelijk… na het eten van een bonbon is de hoeveelheid drank in je melk echt verwaarloosbaar, als er al in zit 😉

één jaar geleden

Reactie op floepie43

Ja dat is lastig hè 😕 Ik weet niet hoe lang jullie graag bv willen geven, ...
Ik heb mijn eerste dochter 11 maanden borstvoeding gegeven en die was met paar weken als van de nachtvoeding af. Dus hoeft niet altijd zo te zijn. Is bij elke vrouw verschillend. Mijn tweede dochter krijgt ook bv en komt ook in principe snachts al niet meer. Maar komt overdag gewoon soms wat sneller, net als de eerste ☺️

één jaar geleden

Reactie op KlaraE

Wauw echt even schrikken... Ben alleen thuis zonder papa en de avonden zijn ...
Las laatst een goede tip tegen een sterke toeschietreflex: adem inhouden. Het schrik effect schijnt je lichaam te remmen en het minder hevig te maken. Maar het werkt hier. Je moet alleen je tsr wel voelen natuurlijk. Ik probeer zodra ik t voel opkomen zo lang mogelijk vol te houden of tot wanneer ik voel dat t wegzakt. Geen ervaring met reflux maar heb wel een tijdje rechtop gevoed met mijn zoon. Biological nurturing houding maar dan best wat rechtop. Je laat je kindje hetzelfde been als de borst die je geeft zitten en als ze nog klein zijn ondersteun je ze. Ik hield mijn arm aan diezelfde kant strak langs mijn lichaam om tegen te houden. Hoe ouder ze worden des te makkelijker t gaat. Mijn dochter doet ook nauwelijks aan subtiele hongersignalen en drinkt ook snel (voeding is vaak maar max 10 min waar zoon er rustig 45 min of meer voor nodig had) en heel gulzig. Bij mij bleek klemmen van haar kaak en het snelle drinken /kaakklemmen compensatie gedrag van haar te strakke lipbandje. Nu gekliefd en gaat t beter. Succes met zoeken naar een oplossing. T is soms echt een zoektocht maar vaak zijn ze gelukkig een fase.

één jaar geleden

Hoi, ik heb mijn zoontje ontdooide moedermelk gegeven. Achteraf twijfel ik of ik het juiste zakje heb gepakt. Weet iemand of het veel kwaad kan als ik de melk misschien 36 uur geleden uit de vriezer heb gehaald en in de koelkast heb gedaan? Op internet staat dat het na 24 uur niet meer goed is maar ik weet niet of het dan nu een alarmsignaal is.

één jaar geleden

Reactie op leesss

Hoi, ik heb mijn zoontje ontdooide moedermelk gegeven. Achteraf twijfel ik ...
Als het niet goed was geweest, had je zoontje het waarschijnlijk niet opgedronken. En het zit er nu al in, dus je kunt er weinig meer aan doen. Dus ik denk dat het allemaal wel goed zal komen hoor!