289 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Tigerlilly
Beetje miss.laatate hoop.....
Ik denk dat mijn borstvoedingsavontuur stopt ...
Tijdens mijn 2e zwangerschap ook rond de 10 weken gestopt helaas… is hormonaal, kun je echt niets aan doen. Mijn zoontje verloor ook compleet interesse toen. Wat oudere kindjes blijven soms droog drinken maar het jouwe zal je daar zo te horen niet toe kunnen overtuigen, zeker niet voor zo’n lange periode.
Wat mij wel hielp was het vooruitzicht op een nieuw borstvoedingsavontuur 🤩
En weet ook dat de teleurstelling rondom het stoppen van de bv óók voornamelijk hormonaal is… knuffelhormonen die wegvallen enzo..
Courage!
één jaar geleden
Reactie op floepie43
Tijdens mijn 2e zwangerschap ook rond de 10 weken gestopt helaas… is hormon ...
Thnx 🙏🏻.
Ik blijf hoop houden maar merk het idd..gisteren wel een paar keer gedronken.
Hoe heb jij dat gedaan qua flesvoeding? Vervangen voor kunstvoeding?
één jaar geleden
Ik ben langzaam aan het afbouwen. Met 6 maand de 22:00 overgeslagen. 3 weken later wil hij die fles sowieso niet meer. Begin juli de middag overgeslagen. Drink hij 2 weken later ook niets meer. Momenteel komt hij in de nacht 1x. Om 7u s morgens bied ik aan, wil hij (vaak) niet. Krijgt hij fruit, gaat hij naar bed. Als hij om 7u gedronken heeft slaapt hij, anders wil hij nog drinken. 11u moet ik boven in zijn kamer zitten anders drinkt hij ook niet. Rest vd dag drinkt hij niet. Momenteel is 's avonds drama. Om de 3 kwartier huilen, bij mij drinken en in slaap vallen. Van 19-21:30. Mijn partner krijgt hem momenteel helemáál niet meer stil. Ik alleen met borst. Is dit leeftijdsgebonden; herkennen jullie dit?
En dan wil ik afbouwen en over 2 weken eigenlijk alleen 7:00-19:00 en s nachts geven maar dan moet hij wel wat anders drinken 🥴
één jaar geleden
Reactie op Kim_1505
Hoeveel voedingen geven jullie nog op een dag?
Ongeveer 5 tot 7 voedingen nog. In de nacht wanneer ze bij ons in bed belandt wil ze non stop ad borst.
één jaar geleden
Ik geef sinds kort nog maar 3 voedingen. S ochtends, smiddags en in de avond. Eerst waren het er 4 of soms 5, maar dan had meneer totaal geen interesse in vast voedsel. Nu met 3 voedingen lijkt dat vast voedsel eten beter te gaan en is hij ook tevreden 🤗
één jaar geleden
Reactie op Kim_1505
Hoeveel voedingen geven jullie nog op een dag?
Ik denk zeker wel nog een tiental borstmomenten.
één jaar geleden
Jeetje dames, wat een respect voor jullie met die aantal voedingen per dag! 🙌🏻🙌🏻
Ik ben vanaf gisteren begonnen met 3 voedingen per dag. (Even kijken hoe dat gaat)
Dus rond half 7/7 uur smorgens
Rond 13.00 fles met bv als ik aan het werk ben of live voeden.
En voor het slapen rond half 7/uur.
één jaar geleden
Nog veel voedingen per dag, ik tel niet. Ik geef haar vaak kort de borst voor geruststelling als ze van streek is door iets. Ook door tandjes. Werkt bij haar nog steeds heel goed, lekker makkelijk voor mij!
Nu we terug thuis in Spanje zijn na vakantie in Frankrijk gaat ze wss nog meer willen, want het is hier zo heet.
Ik vind het helemaal geen last, juist omgekeerd, ze is een drukke meid die de hele dag zich optrekt, trap wil klimmen, naar buiten wil maar ook aandacht... Dus bv is ook voor mij altijd een fijn moment rust 😅
één jaar geleden
Reactie op Detje84
Meer waarbij de baby snachts weer komt voor 1 of meer voedingen?
Hier is h ...
🙋♀️ ja hier! Al een paar weken om de 3 uur, newborn fase all over again 🥴En oh my, vorige week zelfs om de 1,5 uur. Maar vannacht ineens uit t niets 4-2-4 uur geslapen! Hopen dat dit doorzet de goede kant op! De oudste heeft dit ook gehad en daar kwam rond 10 mnd verbetering en met 11mnd voor t eerst doorslapen 🤞 hoop t zo!! Borstvoeding is bij de oudste geen gewenning geworden!
één jaar geleden
Voor degenen die nog overdag voeden en een kindje van >9mnd hebben, hoe doen jullie dat op t werk? Kolfrecht vervalt na 9 maanden. Maar ze drinkt op de opvang nog zo'n 300ml, dus 1x kolven rond de middag. Meestal ben ik met een half uurtje wel klaar, ga t denk ik in m'n pauze doen en evt iets langer doorwerken ofzo? En met thuiswerken kan ik gewoon achter m'n laptop kolven als ik geen overleg heb, niemand die het doorheeft...
Hoelang gaan jullie door met kolven?
één jaar geleden
Reactie op Mama0123
Voor degenen die nog overdag voeden en een kindje van >9mnd hebben, hoe ...
Ik had het hier toevallig vandaag met mijn vriend over. Ik ben bang dat m'n productie verslechterd als ik ga stoppen, daarbij heb ik makkelijke collega's (en baas). Ik ben meestal in totaal zo'n 20 minuten bezig en dan sta ik weer op de werkvloer. Ik werk in een winkel waar wij tussendoor een kop koffie drinken en een boterham eten (pauze wanneer het uit komt zeg maar). Zolang ik geen commentaar krijg en het me nog niet tegen gaat staan blijf ik het zo doen.
Daarnaast.. 300ml, dat is inderdaad best veel. Na een periode van ziekte, de warmte, tandjes en ontwikkeling drinkt onze dochter de flesjes niet meer leeg op de opvang (wij maken hier geen issue van). Ik gaf meestal in totaal zo'n 200-250 mee naar de opvang, maar ga dit nu minderen naar 150 ongeveer denk ik. Vast voedsel eet ze niet heel geweldig, maar thuis zit ik met enige regelmaat op 8-10 voedingen per 24 uur. Ik doe ook maar wat en geniet veel te veel van deze momentjes.
Sidenote: ze is verder een erg tevreden meisje en groeit goed, kruipt sinds twee weken volop en begint zich nu op te trekken tot staan. Ik heb de afgelopen 6/7 weken bijna alle zorg alleen moeten doen vanwege een operatie bij mijn vriend dus de vele voedingsmomenten per dag zijn denk ik ook deels door gemakzucht ontstaan en dus nu gewenning geworden..
één jaar geleden
Reactie op Mama0123
Voor degenen die nog overdag voeden en een kindje van >9mnd hebben, hoe ...
Je hebt nogsteeds kolfrecht.. alleen moet het in je eigen tijd. Ik start over een week weer, en ga tijdens m'n lunchpauze kolven. Ik hoop dit vol te houden totdat de kleine s middags geen melk meer drinkt op de opvang (en thuis). Ik vind kv geven (voor de opvang) niet echt een optie, omdat ik denk dat ik dan aan t eind van de dag met pijnlijke volle borsten loop.