289 Reacties

één jaar geleden

Je hebt nogsteeds kolfrecht.. alleen moet het in je eigen tijd. Ik start o ...
Oja, ik geef nu 1x 180-200 mL mee.

één jaar geleden

Reactie op Pluim

Hoeveel melk doe jij in de middagfles? Ik heb hetzelfde schema als jij. All ...
Wij doen ruim 180 in de middagfles. We hebben een kleine Difrax fles en die doen tot de rand vol. Ik gok dat het ongeveer 190 is.

één jaar geleden

Reactie op Pluim

Hoeveel melk doe jij in de middagfles? Ik heb hetzelfde schema als jij. All ...
Ik moet er wel bij zeggen dat onze zoon wel heel goed water thee of diksap erbij drinkt.

één jaar geleden

Oh dank voor de reacties!! Haha tja ze drinkt de laatste tijd overdag wel "slechter" op de opvang, maar drinkt wel ook thee en water. Was me al aan het afvragen hoe dat ook alweer was bij de oudste maar als ik t zo lees mag t sowieso ook wel minder dan 300 worden nu dus.. 😅 Heel fijn om te lezen dat je dus nog wel recht hebt, dan kan ik t dus idd gaan doen hoe ik van plan was in m'n lunchpauze 😊

één jaar geleden

Reactie op Mama0123

Voor degenen die nog overdag voeden en een kindje van >9mnd hebben, hoe ...
Ik ben gestopt met kolven sinds een maand. Hij krijgt nu bv en kv gecombineerd. Nacht: live bv Ochtend: live bv Middag: kv Voor het slapen: live bv Soms is het in de nacht iets vaker Al drinkt hij uit de fles soms nog geen 100 ml. Hij eet prima vast voedsel en heeft genoeg plasluiers. Dus ik geloof t allemaal wel.

één jaar geleden

Reactie op Mama0123

Voor degenen die nog overdag voeden en een kindje van >9mnd hebben, hoe ...
Ik kolf 1x in mijn middagpauze en dochter drinkt op een werkdag 1x 140 ml. Ik wil graag blijven kolven tot haar 1e verjaardag en dan stoppen met kolven en beginnen aan de vriezervoorraad zodat ze nog wel 1 flesje borstvoeding drinkt bij de oppas.

één jaar geleden

Dames! Ik heb pas sinds 2 dagen, na 10 maanden EINDELIJK een doorslaper. Hoe lang ze dit gaat doen weet ik niet maar jeetje.. ben gewoon nog steeds in shock. Maar goed, hoe doen jullie dit met kolven? Ik ben natuurlijk gewend al 10 maanden lang om de 2 tot 4 uur op te staan en te voeden. De 1e x dat ze doorsliep had ik natuurlijk lekkende borsten. Moet ik midden id nacht 1x opstaan om te kolven🤔?

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Dames! Ik heb pas sinds 2 dagen, na 10 maanden EINDELIJK een doorslaper. ...
Nee, dan houd je het in stand. Gewoon voeden als ze wakker wordt. Je lichaam past zich heel snel aan aan de nieuwe situatie. En als ze dan wel nog een keer komt in de nacht ben je ook niet toevallig net leeg gekolfd. Zelf lekker slapen en uitrusten vooral! Haha

één jaar geleden

Reactie op NathalieA

Nee, dan houd je het in stand. Gewoon voeden als ze wakker wordt. Je lichaa ...
Sorry hoor maar wat bedoel je met het in stand houden? Wat houd ik precies in stand? x

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Ik heb dat 3 maanden gedaan, call me crazy! Toen was ik er klaar mee en had een paar nachten flinke stuwing en toen was het aangepast

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Tja dat kun je zelf een beetje kiezen. Je kunt opstaan en kolven, als je bijvoorbeeld echt een voorraadje wil voor in de diepvries. Maar zo hou je wel je productie hoger dan dat je kindje drinkt. Heb je dat niet nodig zou ik dat misschien nog een paar keer doen, afbouwend.

één jaar geleden

Reactie op NathalieA

Nee, dan houd je het in stand. Gewoon voeden als ze wakker wordt. Je lichaa ...
Laat maar haha ik weet al wat je bedoelt😅!

één jaar geleden

Reactie op sterretje2021

Tja dat kun je zelf een beetje kiezen. Je kunt opstaan en kolven, als je bi ...
Voorraad id vriezer heb ik genoeg dus idd zolang ze blijft doen, langzaam afbouwen. Maar nou is mn kind ontzettend onvoorspelbaar. Stel dat ze dit dus paar weken volhoudt en daarna ineens terug naar meerdere nachtvoedingen. Zal dat dan goed blijven gaan met productie?

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Voorraad id vriezer heb ik genoeg dus idd zolang ze blijft doen, langzaam a ...
Je productie past zich dan als het goed is weer aan😊 hier ook een kleine man die zeer onvoorspelbaar is in de nacht. We gingen van 3x naar 2x naar 1x, nu de afgelopen 1,5 weer 2x en het past zich weer aan

één jaar geleden

Reactie op Kim_1505

Je productie past zich dan als het goed is weer aan😊 hier ook een kleine m ...
Ja dat gaat inderdaad vanzelf. Gewoon je kindje volgen en alles komt goed. Wij vrouwen zijn magisch!

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Voorraad id vriezer heb ik genoeg dus idd zolang ze blijft doen, langzaam a ...
Jawel jawel, je kindje is nu oud genoeg denk ik om wel een flexibele productie te hebben. Nu is het écht op vraag en aanbod, en melk wordt quasi instant aangemaakt als zij aan de borst drinkt. Er is altijd genoeg melk, zolang jij wel blijft voeden als zij daarnaar vraagt en niet zelf gaat afbouwen.

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Wat heerlijk! Gefeliciteerd

één jaar geleden

Reactie op xxTessa

Ik heb dat 3 maanden gedaan, call me crazy! Toen was ik er klaar mee en had ...
Snap ik, wauw😩.

één jaar geleden

Reactie op Kim_1505

Je productie past zich dan als het goed is weer aan😊 hier ook een kleine m ...
Oh goed om te weten😅. Wil nog graag bv blijven geven en dit (maar 2 nachten) is zoo onwennig voor mij, dus idk what to do en bang dat t mn productie opfuckt.

één jaar geleden

Reactie op sterretje2021

Jawel jawel, je kindje is nu oud genoeg denk ik om wel een flexibele produc ...
Thank you so much! Snap t nu eindelijk helemaal door al jullie antwoorden🖤!