289 Reacties

één jaar geleden

Wat heerlijk! Gefeliciteerd
Thank you🥺🥹.

één jaar geleden

Een hele andere vraag. Ik geef borstvoeding, Lees: ik kolf inmiddels 2 maand fulltime de melk af nadat ze paar keer in mn tepel heeft gebeten. Nadeel hiervan is dat ik merk dat de productie langzaam aan het dalen is. Plus dat het extra tijd kost kolven en het vervolgens aanbieden in een fles. Nu zou ik toch graag weer haar terug aan de borst willen doen, echter heb ik nog wel wat angst. Iemand tips / ervaring ?

één jaar geleden

Reactie op Simo

Een hele andere vraag. Ik geef borstvoeding, Lees: ik kolf inmiddels 2 maa ...
Vinger in de aanslag om evt meteen aan te koppelen. Zorgen dat ze honger heeft zodat ze ook echt wil drinken en niet spelen ofzo. En probeer het te laten gebeuren, rustig te zijn en niet verkrampt te gaan zitten. Moeilijker, maar denk wel belangrijke😉 Zo zou ik dat aanpakken

één jaar geleden

Reactie op Mamavtwee

Vinger in de aanslag om evt meteen aan te koppelen. Zorgen dat ze honger he ...
AF te koppelen

één jaar geleden

Reactie op Simo

Ik heb uit reflex hard “au” geroepen en haar los gemaakt. Ze heeft twee keer gebeten en nu al een paar maanden niet. Succes.

één jaar geleden

Hey! Voor de mama's met nog 2 of meer nachtvoedingen; Slapen jullie kindjes weleens ergens anders, bv opa en oma? Zo ja, hoe gaat dat bij jullie met 's avonds/ 's nachts kolven? Het is een beetje dubbel, we gingen hier over van eczeem, naar oorontsteking, naar die warme juni maand, naar eerste tandjes en ik denk dus ondertussen ook gewenning aan de borst s nachts. Heel vaak komt ze nu iedere 2 uur, ook weleens 1,5, ook weleens 3 uur. Vanwege een rug operatie bij mijn vriend heeft ze ook gedeeltelijk in haar ledikant bij ons op de kamer geslapen en nu 9/10 keer zelfs volledig bij ons in bed. Ik trok het gewoon niet om alle nachten volledig alleen te doen, eerder haalde mijn vriend haar bijvoorbeeld op, maar nu kan dat nog niet ivm niet goed kunnen/mogen tillen. Puntje bij paaltje, mijn moeder zou het leuk vinden als onze dochter een keer bij hun slaapt (en wil mij een nacht doorslapen gunnen), maar ik zie er nu (nog) niet echt de voordelen van in. Vanwege alle omstandigheden heb ik iedere 3 uur ongeveer tsr en afgelopen week zelfs weer richting een kleine ontsteking vanwege slecht drinken (tandjes). En als klapper op de vuurpijl vandaag voor het eerst ongesteld geworden. Is dit iets waar ik gewoon even doorheen moet of zou het negatieve invloed op m'n productie kunnen zijn? En kolven s nachts? Dat zie ik ook niet meer echt voor me 🫠

één jaar geleden

Reactie op Meki

Hey! Voor de mama's met nog 2 of meer nachtvoedingen; Slapen jullie kindje ...
Hi! Klinkt als een pittige situatie. Als je je prettig voelt bij logeren zou ik het daarom zeker doen. Even bijkomen! Mijn baby is 1.5 maand geleden voor het eerst gaan logeren, toen gaf ik nog twee nachtvoedingen. Ergens tussen 4 en 5 werd ik wel wakker van pijnlijke borsten, ik heb toen snel de druk eraf gekolfd en heb daarna weer heerlijk verder geslapen. Dus ja het is even een onderbreking van 10/15 min, maar vrij kort vergeleken met hoe vaak je zo te lezen normaal wakker bent. De TSR komt tijdens de logeernacht misschien ook minder vaak doordat je je baby niet ziet of hoort. Ik zou wel voor de zekerheid een handdoek klaarleggen tegen lekken. En ik zou geen wekker zetten. Je productie is behoorlijk stabiel na >9 maanden dus dat zal vermoed ik geen probleem zijn voor één nacht. En je borsten maken je echt wel wakker als het nodig is🤭

één jaar geleden

Reactie op Meki

Hey! Voor de mama's met nog 2 of meer nachtvoedingen; Slapen jullie kindje ...
Jij beslist of baby uit gaat logeren! Niet je moeder ;) doe het als je je er zelf fijn bij voelt. Er is een podcast van Liefdevaneenmoeder over mogelijkheden van deels maar niet helemaal uit logeren, misschien zijn daar nuttige ideeën bij. Aflevering 36 :) Zelf slaapt mijn dochter tot nu toe nooit ergens anders, maar mocht het nodig zijn, zou ik een nacht bij mijn schoonmoeder overwegen en doen zoals Pluim zegt. Ze heeft heel veel nachtvoedingen tegenwoordig, 4-5, ik denk door de hitte en dorst (+ daardoor ramen open, lawaai, muggen) en tandjes. De laatste nachten slapen we allemaal bijzonder slecht, maar alles is een fase 😅

één jaar geleden

Reactie op Simo

Hier ook toen ze net tandjes kreeg een keer gebeten. Van schrik heel hard au geroepen en haar er af gehaald, ik geschrokken en zij geschrokken. Toen ook echt even niet gegeven (even pauze) en daarna nooit meer zo hard gebeten. Merk wel als er weer nieuwe tandjes komen ze t soms probeert als ze klaar is met drinken en gaat spelen dus dan is t ook klaar met drinken. Inmiddels 6tanden en m’n tepels leven nog 🤣

één jaar geleden

Reactie op conny236

Hier ook toen ze net tandjes kreeg een keer gebeten. Van schrik heel hard a ...
Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat ik haar inmiddels te lang de fles heb gegeven. Gisteren en vannacht ( zij half slapend) geprobeerd de borst te geven maar ze houdt haar kaken stijf op elkaar. Pak ik de fles dan is drinken als een malle..wellicht toch volhouden?

één jaar geleden

Reactie op Simo

Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat ik haar inmiddels te lang de fles ...
Och wat sonde. Blijven proberen denk ik, mogelijk pakt ze hem toch een keer? Ik ben hier niet de beste expert hoor 😅. Ik ging bv geven omdat ik dat goed vond maar hooguit 3 mnd zei ik, toen ging ze de fles weigeren dus alles voor t kind en zei ik dan tot Max 6 maanden en inmiddels ruim 10mnd verder en vind t eigenlijk te makkelijk en gezellig om nu te stoppen 😅

één jaar geleden

Reactie op Simo

Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat ik haar inmiddels te lang de fles ...
Veel huid op huid contact maken. Lekker samen in bed liggen. Goed laten snuffelen.

één jaar geleden

Vraagje, mijn zoontje drinkt nog s ochtends smiddags en d avonds. Ik geef altijd 170/180 mL mee naar het kdv en daar is hij tevreden mee. Echter kolf ik ruim het dubbele in de middag. Als hij bij mij drinkt, heb ik niet het idee dat ie alles leegt dringt. Maar moet ik dan ook meer bv meegeven?

één jaar geleden

Reactie op conny236

Hier ook toen ze net tandjes kreeg een keer gebeten. Van schrik heel hard a ...
Bedankt voor je reactie Ik probeer haar weer aan de borst te krijgen, maar ze blijft weigeren. Ze kijkt erna en wend haar hoofd als ik haar erna toe breng .. en wil met haar handen mn tepel gaan knijpen.

één jaar geleden

Reactie op Simo

Bedankt voor je reactie Ik probeer haar weer aan de borst te krijgen, maar ...
LLL heeft allemaal tips mocht het nuttig zijn https://llli.org/breastfeeding-info/nursing-strikes/ https://llli.org/breastfeeding-info/relactation/ Sterkte!!

één jaar geleden

Vraagje, mijn zoontje drinkt nog s ochtends smiddags en d avonds. Ik geef a ...
Volgens mij niet, hier drinkt ze met 9,5 maand op de opvang zo’n 2 flessen van 100-110 cc. La leche league geeft ook voldoende info!

één jaar geleden

Ik heb wondjes op mijn tepels die niet weggaan met lanoline. Iemand tips? :( tandjes zijn no joke

één jaar geleden

Ik heb wondjes op mijn tepels die niet weggaan met lanoline. Iemand tips? : ...
Je zou nog van die multi mam compressen kunnen proberen?

één jaar geleden

Heilwol? Bloot slapen en insmeren met lanoline? Het duurde bij mij een weekje..

één jaar geleden

Ik sluit me aan bij het multi mam advies mocht het nog steeds een probleem zijn!