1446 Reacties

één jaar geleden

Aaaargh. Ben er ZÓ klaar mee om de enige te zijn die de baby in slaap kan krijgen. Ze wil alleen slapen na de borst. Nu alweer voor de derde keer wakker. En m'n man slaapt gewoon door (na 2 min baby op de arm te hebben gehad, teruggelegd en daarna opgeveven). Nou, als ze zo binnen 2 uur weer wakker wordt, dan mag hij haar in slaap wiegen. Joe.

één jaar geleden

Reactie op lavieenrose

Zijn er nog meer met nachten van heel veel onrust? Overdag gaat het steeds ...
Ja, echt verschrikkelijk... Sinds sprong 4 eigenlijk al... Af en toe een goede nacht. Maar zoals vannacht nu alweer voor de derde keer wakker (en 't is pas 2:00u). Overdag slapen gaat inderdaad ook prima, steeds beter/langere slaapjes zelfs! Hoop gewoon zo dat het mij een keer gegund is om een keer door te slapen van 7-7...

één jaar geleden

Hier ook hoor. Overdag slaapt ze best goed in haar eigen bedje! Maar ‘s nac ...
Zo ruk hé! Hoe ben je gestopt met telkens een voeding geven wanneer ze huilt? (Ik doe dat nu eigenlijk elke keer nog) Wat doe je dan om haar weer te laten slapen? Of beter nog: wat doet je partner?!🤪

één jaar geleden

Reactie op Floppy

Ja, echt verschrikkelijk... Sinds sprong 4 eigenlijk al... Af en toe een go ...
Hier ook al zo'n drama sinds sprong 4, ze is nu bijna 7 maanden en gewoon geen verbetering. Alles geprobeerd, niks lijkt te werken. Mevrouw is ieder uur huilend wakker voor haar speentje en ligt nu al meer dan een uur wakker🥹

één jaar geleden

Hier ook echt drama sinds twee weken. Daarvoor ook nog nooit doorgeslapen maar gewoon rustig na een voeding. Nu is het standaard om 22.00 uur keihard krijsen en gillen en als ik de nacht doet gaat ze gewoon NIET slapen na haar flesje. Als mijn man het doet slaapt ze zo weer. Ze heeft de laatste tijd super veel hulp nodig en dat begint me snachts vooral op te breken. Voedingen zijn we al mee geminderd per fles. En de laatste fles van 3 u is een fopflesje van 90cc en 2 scheppen want mw drinkt smorgens rampzalig. Het leukste van dit alles dat het zon positief effect heeft op je relatie. NOT. Met mijn zoontje hebben we tot 1,5 jaar zitten kloten met slapen en ik had zo gehoopt dat het dit keer makkelijker zou gaan. Ik kan het nog niet accepteren dat het weer zo is, terwijl ik weet dat dit beter is voor je mindset. 😔

één jaar geleden

Reactie op JG2

Hier ook echt drama sinds twee weken. Daarvoor ook nog nooit doorgeslapen m ...
Aaah zo balen! Ook heel zuur dat ze niet gaat slapen na een fles! :( Inderdaad, acceptatie is key, maar dat is heeel moeilijk. Ik had het een hele poos geaccepteerd en dat hielp goed om het vol te houden, maar ik merk dat ik er nu weer echt klaar mee ben.

één jaar geleden

Reactie op JG2

Hier ook hele slechte nachten. Ze wordt bijna elk uur weer/nog steeds wakker en met mazzel lukt het elke nacht 1x om haar drie uurtjes achter elkaar te laten slapen. De borst pakt ze elke drie uur nog maar nu soms vaker omdat het helpt haar weer in slaap te krijgen. 😅

één jaar geleden

Ik zit er echt helemaal doorheen. Ben zo klaar met die slechte nachten. 😫 Ben stikjaloers op mensen die wel een baby hebben die goed slaapt ‘s nachts.. Het beïnvloedt alles merk ik, overdag lukt het me niet meer om de geduldige, lieve mama te zijn en ik krijg een steeds korter lontje.. 😭 Wanneer is dit voorbij vraag ik me steeds af…

één jaar geleden

Ik zit er echt helemaal doorheen. Ben zo klaar met die slechte nachten. 😫 ...
Hier precies hetzelfde. Ik weet ook niet meer wat te doen. Mijn man en ik krijgen ook een steeds korter lontje naar elkaar toe.

één jaar geleden

Reactie op NathalieA

Dat gaat vanzelf als je kindje meer om drinken vraagt. Als je vaker aanlegt ...
Thanks voor je uitleg!

één jaar geleden

Reactie op Tssaaaa

Ons zoontje blijft om de drie kwartier komen. Overdag, maar ook in de nacht ...
Jeetje, 45 min is indd erg zwaar joh. Ben je ondertussen bij de slaaptherapeut geweest? Zo ja, hoe is dat gegaan?

één jaar geleden

Reactie op Floppy

Aaaargh. Ben er ZÓ klaar mee om de enige te zijn die de baby in slaap kan k ...
Echt klotee hee. Mooi dat ze ons zo graag willen maar in dit geval super zwaaaaaar. Helpt gekolfde flesje geven niet?

één jaar geleden

Reactie op Floppy

Zo ruk hé! Hoe ben je gestopt met telkens een voeding geven wanneer ze hui ...
Vannacht kwam ze na 2,5 uur. Ik dacht, laat me even wiegen i.p.v voeding geven. Ik pakte haar dus even op, speentje, wiegen en toen is ze weer verder gaan slapen. Ga dit ook steeds meer proberen om het zo langzamerhand af te bouwen. Weet niet of het elke keer lukt maar we gaan het zien.

één jaar geleden

Reactie op JG2

Wat super zwaar voor jullie. Wat vervelend dat ze bij jou daarna dan niet meer gaat slapen.. Hopelijk lukt t voor jou en je man om met elkaar te blijven communiceren en begrip voor elkaar te hebben. Het is al moeilijk genoeg en strubbelingen onderling maakt het er niet beter op. Hang in there!

één jaar geleden

Ik zit er echt helemaal doorheen. Ben zo klaar met die slechte nachten. 😫 ...
We're human en soms is de koek gewoon op.. Ik had dit een tijd geleden ook en mijn lichaam zei gewoon stop. Heb me toen ook ziek moeten melden (werd ook ziek) en een hele week thuis gebleven en baby samen met mijn man op stap en ik alleen maar geslapen. Nu kan ik er even weer tegenaan. Heb jij momenten dat je je slaap kunt pakken om even bij te tanken?

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Jeetje, 45 min is indd erg zwaar joh. Ben je ondertussen bij de slaaptherap ...
A.s. vrijdagmiddag gaan we voor het eerst. Ik ben heel erg benieuwd en hoop heel hard op bruikbare tips

één jaar geleden

Update betreft het slapen met de armen uit de slaapzak. 1 week dus aangehouden per arm uit de slaapzak. In het begin was het een struggle. Steeds de speen wegslaan en daarom boos worden en daarna krijsen. Toen ging dit beter met de dag maar merkte ze ook dat je de speen tussen de spijlen kan gooien😒. Sinds deze week met 2 armpjes eruit en het gaat verbazingwekkend goed. Af en toe spelen met de spijlen en er tegenslaan, maar ze gaat nu al 3 dagen direct slapen. Ik stop haar nog wel strak onder de deken dnv.

één jaar geleden

Na sprong 5, Corona nu een verkoudheid + hoesten. Sliep hij zondag opeens door 😱 (18:30-06:30), hebben we nu al twee nachten terror met hoesten en niet in slaap kunnen blijven. Het lijkt altijd wel wat 😩

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

We're human en soms is de koek gewoon op.. Ik had dit een tijd geleden ook ...
Gelukkig zijn er nu ook soms nachten bij die iets beter gaan! Dus dat geeft moed 😊 Maakt het voor nu al wat dragelijker in ieder geval. 🙌🏻 Ik hoop dat dit bij jou ook het geval mag zijn!

één jaar geleden

Na sprong 5, Corona nu een verkoudheid + hoesten. Sliep hij zondag opeens d ...
Mijn verhaal! Sliepen net weer redelijk door en bam, Corona…. Hoesten, verstopt, bloedneuzen, buik krampjes, hoge koorts.. ellende 😒 altijd wat inderdaad haha