1446 Reacties

één jaar geleden

Hier nog niet top, 5e week op rij. Ze valt ‘s avonds in mijn armen rond 19:30 uur in slaap en is dan slecht weg te leggen. Vaak is ze kort daarna weer wakker en gaat ze pas echt goed slapen rond 10 als wij slapen. Daarna nog minimaal om de drie uur voeden en regelmatig tussendoor nog speen geven. 😅 Oh ik kijk langzaam wel echt uit naar langere nachten.

één jaar geleden

Reactie op lavieenrose

Hier nog niet top, 5e week op rij. Ze valt ‘s avonds in mijn armen rond 19: ...
Same

één jaar geleden

Reactie op Countess_heleen

Same
Het was vannacht weer elk uur raak. Speen helpt niet altijd, soms moet de borst haar echt weer in slaap helpen.

één jaar geleden

Wij zijn al een aantal dagen om de 3 uur wakker na een ruime maand terrornachten, nu duimen dat het zo blijft (of nog beter wordt, haha).

één jaar geleden

Mijn kleine meid heb nu sinds een aantal weken dat ze ‘s nachts extra komt voor de fles wat ze in de kraamtijd niet eens deed. Ze kon makkelijk 2x 4 uur slapen. Dat is dus voorbij. Daarbovenop heb ze eke middag na haar dutje van 4 uur dat ze wel moe is maar absoluut niet wilt slapen. Schone pamper, fles op, donkere kamer etc en niks is goed. In de nacht rond 5 uur begint haar dag en is ze ook echt een uur aan het kletsen tot ze weer een beetje in slaap valt. Ik ben ten einde raad en weet echt niet meer wat ik moet doen 💀

één jaar geleden

Onze nachten blijven zo slecht, begint me echt op te breken nu… had gehoopt met bijna 6 maand dat er wel beetje verbetering in mocht zitten. 23:00 23:30 laatste fles, om 00:30 weer, 03:00, 05:00,06:00…… ik zal haast denken dat wij wat verkeerds doen ofzo… overal kindjes die doorslapen tot de volgende morgen 07:00. Pff ik ben jaloers

één jaar geleden

Gisteren hadden we ineens een goede nacht: om 7:00 sliep ze en ze werd alleen wakker om 5:00 om te drinken. Toen doorgeslapen tot 8:00🙌 Wonderbaarlijk. Vannacht was helaas weer ruk: 1:30, 2:30, 6:30. Hopelijk slaapt ze zo na het voeden nog weer even door. Jaloers op ouders waarvan hun baby wel goed doorslaapt of hooguit 2x wakker wordt 's nachts. Ik zou er voor tekenen✏️

één jaar geleden

Reactie op Floppy

Gisteren hadden we ineens een goede nacht: om 7:00 sliep ze en ze werd alle ...
Dit is toch twee keer wakker worden? 😅 Voor ons wel iig. Bij ons zijn de nachten zooo wisselend. Soms slaapt hij een week van 19 tot 04:00 en dan tot 07:00 en dan opeens is het weer 19/23:30/01:30/6:30(begint de dag) 😩 Ik dacht ook dat het rond de zes maanden beter zou worden maar onze zoon is nu vijf maanden en het enige waar hij consistent in is, zijn de wisselende nachten 🤣

één jaar geleden

Dit is toch twee keer wakker worden? 😅 Voor ons wel iig. Bij ons zijn de ...
In principe wel, maar dit waren alleen de voedingen. Ik heb de tig aantal keren de speen in en uit doen niet meegerekend🥴. En ik vind 6:30 gewoon keivroeg, dus dat voelt voor mij een derde keer 's nachts'🥲

één jaar geleden

Voor het eerst in 5 maanden tijd heeft meneertje vannacht van 00.25u tot 05.25u doorgeslapen! Wij alleen niet, we zijn om het halfuur gaan kijken of hij nog wel ademde en lagen hyperalert in bed met het gevoel dat hij elk moment kon gaan huilen 🤣 Normaal is het echt minstens 8 keer eruit om te troosten, 2x voor een nachtvoeding, en beland hij ook nog eens bij ons in bed omdat we na die 10x eruit zelf liever blijven liggen 🤭 Morgen komt er iemand bij ons langs om het huis te controleren op wateraders, iemand van jullie hier ervaring mee? We dachten onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet..

één jaar geleden

Voor degene die om de 2 uur voeden.. ik zat te denken, tis waarschijnlijk ook gewenning geworden dat ze zich meldt om de 2 uur en voeding wil. Ik krijg haar overigens ook niet op een andere manier rustig omdat ze dus zo gewend is om gevoed te worden. Ik wil dus de nachtvoedingen langzamerhand afbouwen🤔. Enige tips? Hoe denken jullie hierover? Willen jullie dit ook of gaan jullie gewoon blijven voeden en hopend afwachten dat ze ooit doorslapen?

één jaar geleden

Onze dochter kwam afgelopen maand 3x snachts 19-22-(24-2-5)-7 🥹 Maar we zijn deze week begonnen met fruithapjes, en hebben de groentehapjes opgehoogd; Al 2 nachten komt ze voor maar 1 voeding 🥰 19-22-(3)-8 . Misschien dat vaste voeding jullie ook kan helpen!

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Voor degene die om de 2 uur voeden.. ik zat te denken, tis waarschijnlijk o ...
Vanaf een bepaald gewicht hebben ze het in principe niet meer nodig. Het kan dus deels gewenning zijn. Je kan proberen kleinere voedingen te geven (makkelijker bij de fles natuurlijk en niet bv). Verder denk ik dat het ook vanzelf, wanneer hij/zij ouder wordt, beter zal gaan. Hier gaat het in periodes. We hebben een aantal weken gehad zonder nachtvoeding, toen toch weer één en laatst op vakantie zelfs twee. Ik probeer het maar een beetje te volgen, maar geef wel alleen maar kleine flesjes en alleen maar als hij niet verder slaapt ondanks speen/knuffel enz. Het is een fase, het is een fase, het is een faseeee 🥱

één jaar geleden

Reactie op Melmama

Hoe gaat het hier ? Ik mag denk ik niet meer klagen. Ze slaapt rond 18u30 1 ...
Klinkt heerlijk en tis je van harte gegund! Paar dagen geleden hier zelfs om het 1,5 u telkens..

één jaar geleden

Reactie op lavieenrose

Hier nog niet top, 5e week op rij. Ze valt ‘s avonds in mijn armen rond 19: ...
Het slecht weg te leggen was hier dus ook aan de orde, tot ze ineens zelfstandig in slaap kon vallen. Dat scheelt echt al een hoop ook al blijft ze zich vaak melden.

één jaar geleden

Reactie op Lokasenna

Wij zijn al een aantal dagen om de 3 uur wakker na een ruime maand terrorna ...
Zo gek dat wij zo blij kunnen zijn met 3 uur ertussen😭. Ik had vannacht ineens 4,5 uur. Maar helaas houdt ze het nooit aan.

één jaar geleden

Reactie op Zeeenn

Mijn kleine meid heb nu sinds een aantal weken dat ze ‘s nachts extra komt ...
Sounds heavy.. sprongetje of iets😩?

één jaar geleden

Reactie op Mandy93

Onze nachten blijven zo slecht, begint me echt op te breken nu… had gehoopt ...
Nou.. zoals je hier kan lezen, doe je niets verkeerd. Ik ben het ook echt meer dan zat maar het ligt niet aan ons en aan onze kindjes.

één jaar geleden

Reactie op Floppy

Gisteren hadden we ineens een goede nacht: om 7:00 sliep ze en ze werd alle ...
Tekenen? Zou er ondertussen een moord voor doen😭😭. Snap ook niet waarom het soms wel ‘beter’ kan en dan ineens weer niet.

één jaar geleden

Dit is toch twee keer wakker worden? 😅 Voor ons wel iig. Bij ons zijn de ...
Dit bedoelde ik dus in mijn vorige comment. Waarom kunnen ze het niet vasthouden als t wel goed gaat😭. Vannacht ineens bijna 5 uur tussen, ze kan t dus wel pff.