1446 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Simone00

Voor het eerst in 5 maanden tijd heeft meneertje vannacht van 00.25u tot 05 ...
Wat heerlijk dat ie zo geslapen heeft maar kut dat jullie niet konden slapen. Hopelijk doet ie t nog een keer haha.

één jaar geleden

Reactie op WDMdeG

Onze dochter kwam afgelopen maand 3x snachts 19-22-(24-2-5)-7 🥹 Maar we z ...
Hier ook maandje groente aan het geven. Hoeveel groentehapjes geef je en hoevaak en op welke momenten van de dag?

één jaar geleden

Vanaf een bepaald gewicht hebben ze het in principe niet meer nodig. Het ka ...
Ik vraag mij dus af of ze het wel echt nodig heeft want soms valt ze na 2 min drinken al in slaap en daarom denk ik dat het een gewenning is geworden. Ik geef bv ja dus zou kunnen proberen om haar eerder los te koppelen. Ze wordt helemaaaal gekkk als ik haar probeer te sussen met de speen wanneer ze zich meldt en dan geef ik me toch over en ga ik voeden. Lees op internet dat je heel consistent moet zijn 😩.

één jaar geleden

Ik denk echt dat het vanzelf over gaat hoor. Vannacht kwam Nora voor het eerst gewoon NIET! Ik wist niet wat ik meemaakte (en hoe hard ik naar m’n kolf moest rennen) toen ik 8 uur nieuwe tijd wakker werd.. had haar vlak voor 12 uur voor het laatst gevoed. Nora is nu 7 maanden en 4 dagen, gecorrigeerd 5 maanden en 10 dagen. Ik heb nooit iets gedaan om haar te laten wennen of iets. Ik geloof er heel erg in dat ze zelf het beste weet wat ze nodig heeft. En of dat melk of nabijheid is maakt me niet uit. Ik ben er voor haar. Oh wat klink ik weer heerlijk hippie, haha. Maar ze zijn maar zo kort klein. En als je er later op terugkijkt is het maar zo’n korte periode met zware nachten.. Hang in there!

één jaar geleden

Vannacht kwam ze gelukkig wel weer gewoon meerdere keren hoor! 🥰 haha

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Voor degene die om de 2 uur voeden.. ik zat te denken, tis waarschijnlijk o ...
Hier gisteravond een test gedaan met een flinke fles gekolfde melk geven (kon papa voeden en ik eerder slapen). Ze trok hem 3,5 uur door! Daarna alleen wat moeite weer te gaan slapen dus armen weer onder de deken ingebakerd. Verder keurig om de drie uur. ☺️ Oh en bij de nacht voedingen haar iets langer wakker houden zodat ze meer drinkt. 😅 Vorige nacht was het weer elk uur raak dus..

één jaar geleden

Reactie op lavieenrose

Hier gisteravond een test gedaan met een flinke fles gekolfde melk geven (k ...
Ja, daar dacht ik ook nog aan. Toen ik nog bv gaf kolfde ik voor in de nacht. Hierdoor wist ik ook precies hoeveel hij dronk en was ik niet lang bezig 😅 maar goed, kolven kost ook tijd en moeite dus even wat je wil.

één jaar geleden

Wordt zo moedeloos.. 19.00 - 21.30 - 90.15 - 2.00 -5.00 en slapen na een voeding mega moeilijk. Tussen 00.15-2.00 continu wakker. Prima dat ze wil drinken maar slaap darna dan wel 😭😭 zo het gevoel iets fout te doen en ook gewoon mega moe. Oudere zoon wordt rond 5.00 altijd van haar wakker en slaapt niet meer. Echt gezellig is het dus niet in huis. Dit al 2 maanden 🥱😢

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Hier ook maandje groente aan het geven. Hoeveel groentehapjes geef je en ho ...
Wij geven in de ochtend fruit, en als we avondeten krijgt ze groente. Ze eet nu vaak de hoeveelheid van een potje (125gr). We zijn wel flexibel hierin, we maken haar er niet voor wakker en zien wel hoeveel ze wil op dat moment. Bij de opvang doen ze wel fruit, geen groente. De laatste nachten is ze 2x wakker snachts voor voeding 19-22-1-4-8.

één jaar geleden

Laatst bij het consultatiebureau geweest en dit probleem besproken. Mijn kleine meid houd er van om blijkbaar helemaal boven in haar bedje te slapen gezien we haar ook elke keer bovenin aantroffen. Op advies van het CB dus een “soldaten” bedje opgemaakt en haar helemaal bovenin gelegd. Merk wel dat ze dieper slaapt en het echt lekkerder vind zo te liggen. Daarbovenop is madame het zo gewend in de nacht goed te eten waardoor ze overdag al haar flessen niet op drinkt en dus te weinig overdag eet om de nacht door te kunnen halen. Dit moet natuurlijk omgewisseld worden dus de nieuwe plan van aanpak is wel de 180 ml water maar ipv 6 scheppen kv 5 scheppen en zo steeds minder scheppen gaan doen totdat het echt alleen water is. Wanneer het alleen water is dan wordt het weer een ander project. Heb gisteren voor het eerst ook de laatste fles een papfles gemaakt. Ze sliep voor het eerst in maanden van 21:00 tot 02:30!!! Helaas daarna begon haar dag wel om 05:30 maar ach ben al blij met de eerste stapjes.

één jaar geleden

Reactie op EARTHCHILD

Ik vraag mij dus af of ze het wel echt nodig heeft want soms valt ze na 2 m ...
Ja hier vraag ik me ook wel af of ze het nodig heeft en of het niet gewenning is geworden. Maarja niks helpt. Speen is echt: wat denk je me dat voor te stellen😂 hobbelen blijft ze huilen en overstuur. En met eten: direct tevreden. Dusja…

één jaar geleden

Hier is het de afgelopen 4 weken drama, ik ben op, ten einde raad en weet echt niet meer wat ik moet doen. Er lijkt ook geen verbetering te komen. Mijn dochtertje is bijna 6 maanden en is 's nachts letterlijk ieder uur huilend wakker. Ik ga naar haar toe, speentje erin en ze valt weer in slaap gelukkig. Maar het breekt me op, zonder speen lukt niet want dan raakt ze zo overstuur dat ik haar niet meer in slaap krijg. Iemand die tips heeft/het herkent?

één jaar geleden

Reactie op Mdr991

Hier is het de afgelopen 4 weken drama, ik ben op, ten einde raad en weet e ...
Fedde en Kees lakentje?

één jaar geleden

Reactie op lavieenrose

Fedde en Kees lakentje?
We stoppen haar elke avond al heel strak in 🥺

één jaar geleden

Reactie op Mdr991

Hoi Mandy, dit hebben wij al sinds januari. Ze is nu ook 5,5 maand. Mijn man en ik slapen om de nacht op zolder, zo blijven we staande. Denk dat het met de overgangen van slaapcycli te maken heeft. Sommige baby's reageren daar huilend op. Zoals onze meisjes blijkbaar. Succes, het zal een keer over gaan xx

één jaar geleden

Heb je haar al bij je in bed genomen? Misschien dat nabijheid ervoor zorgt dat ze niet overstuur raakt. Mijn zoontje begint vaak om 6u te mopperen. Dan leggen we hem tussen ons in en dan slaapt hij zo nog 1 of 2 cycli.

één jaar geleden

Reactie op Kersopdetaart

Hoi Mandy, dit hebben wij al sinds januari. Ze is nu ook 5,5 maand. Mijn ma ...
Zo lang al😔 hoop dat het snel beter gaat bij jullie! Wij wonen in een appartement en kunnen dus helaas niet op een andere kamer slapen. Maken jullie gebruik van een speen?

één jaar geleden

Reactie op Bitterzoet

Heb je haar al bij je in bed genomen? Misschien dat nabijheid ervoor zorgt ...
Ja we hebben haar 1 keer bij ons genomen, het ging toen wel wat beter. Ik wil dit ook eigenlijk niet structureel doen, omdat ik dan bang ben dat ze daaraan gewend gaat raken🥺

één jaar geleden

Reactie op Mdr991

Hmm en het is geen honger? Hoe gaat het slapen overdag?

één jaar geleden

Reactie op manonnetje

Hmm en het is geen honger? Hoe gaat het slapen overdag?
Nee, ook wanneer we een flesje geven gaat het daarna door. Voordat dit begon sliep ze de nachten namelijk goed. Overdag slaapt ze +/- 3 uur en houden we wakkertijd van max 2.5 uur aan