1446 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Mdr991
Hier is het de afgelopen 4 weken drama, ik ben op, ten einde raad en weet e ...
Bij ons zoontje precies hetzelfde. Hij is bijna 6 maanden oud. En het duurt al zeker 9 weken dat we ieder uur naar hem toe moeten. Soms zelfs om de 20-30 minuten voor een deel in de nacht. Zodra hij een speen krijgt slaapt hij direct. Overdag is hij super lief en vrolijk.
Alleen heeft hij op het moment een longontsteking, dus dat werkt ook niet mee.
Mijn man en ik slapen soms ook om en om op de bank als we het even nodig hebben.
Het is zeker niet ideaal, maar we hopen dat dit snel een keer omslaat.
Anders kunnen wij via het consultatiebureau in contact komen met een soort Slaapcoach. ( zo lang ons zoontje ziek is kan ze niks doen). Misschien dat dat ook iets is voor jullie?
één jaar geleden
Reactie op Simone-1
Bij ons zoontje precies hetzelfde. Hij is bijna 6 maanden oud. En het duurt ...
Aaah, wat erg voor hem, hoop dat hij er snel bovenop komt! 9 weken al 😔 Soms hier ook na 20/30 minuten, lig je net zelf weer weg te dommelen en dan is het weer zover. Thanks voor de tip, denk dat we deze week nog aankijken en dan idd ook is bij het cb gaan vragen voor hulp
één jaar geleden
Hier ook al weken dramatische nachten, als ik geluk heb slaapt hij 3 uur aan een stuk maar meestal maar 1 of 2, waarna ik hem soms stil krijg met speentje en/of wiegen maar meestal pas wanneer ik hem (borst)voed.
Vandaag met het consultatiebureau gebeld, die zeggen - denk ik terecht - dat hij gewend is geraakt aan dit patroon en dat ik er even ‘doorheen’ moet en hem in zijn bedje moet laten en niet meer moet wiegen of voeden. Alleen laten weten dat je er bent en even aaien.
Ben het op zich met ze eens maar dat is zo moeilijk! Dan kan het wel zo zijn dat hij uren huilt. Ben nu geneigd om hem niet de hele nacht zonder voeding te laten maar terug te schroeven naar 1 laatste voeding (droomvoeding) rond 22.00 en dan nog 1 in de nacht, maar dat te rekken tot bijvoorbeeld 3.00. Any advies van jullie? Zou dat kunnen werken of kan het beter echt cold turkey hele nachten zonder? Heb ik wel gedaan bij mijn oudste maar die was toen 9 maanden ipv 5, is toch anders.
In elk geval veel liefs en sterkte aan alle moeders in deze groep, het is pittig hè, als ze nog zo slecht slapen!
één jaar geleden
Reactie op WDMdeG
Wij geven in de ochtend fruit, en als we avondeten krijgt ze groente. Ze ee ...
Oh top! Dankjeee. Hoe gaan de nachten nu?
één jaar geleden
Reactie op Zeeenn
Laatst bij het consultatiebureau geweest en dit probleem besproken. Mijn kl ...
Wat fijn dat het advies van CB nut heeft gehad! Hoop zo dat je aanpak lukt. En topp dat papfles heeft geholpen, heb dit geprobeerd maar na paar slokken was ze er klaar mee. Ik geef BV en heb begrepen dat pap maken wat lastiger gaat.
één jaar geleden
Reactie op manonnetje
Ja hier vraag ik me ook wel af of ze het nodig heeft en of het niet gewenni ...
Ja precies zelfde. Het langste wat ze heeft kunnen rekken met een speentje was een uur. Ga denk ik gewoon blijven voeden en hoop houden dat ze vanzelf een keer langer doorslaapt. Soms ben ik langer bezig met erheen gaan, speentje in en uit dan dat ik even paar min voed en weer verder kan slapen.
één jaar geleden
Reactie op Mdr991
Hier is het de afgelopen 4 weken drama, ik ben op, ten einde raad en weet e ...
Ahh wijfiee.. Pfff.. Is er al uitgesloten dat ze pijn heeft of iets? Ongemak? Vannacht heb ik zo'n nacht gehad, ze was helemaaaaaaaal overstuur, speen, borst, niks hielp..
één jaar geleden
Reactie op Simone-1
Bij ons zoontje precies hetzelfde. Hij is bijna 6 maanden oud. En het duurt ...
Veel beterschap, wat zielig dat ie longontsteking heeft.
één jaar geleden
Reactie op D1908
Hier is het ook al weken ellende. Ik heb vandaag serieus verlof genomen en ...
Heel goed van je! Take care of yourself en hoop dat je even hebt kunnen bijkomen.
één jaar geleden
Reactie op Kersopdetaart
Mooie score weer vannacht! #momlife
Is dit een app of iets?
één jaar geleden
Reactie op Lokasenna
Dochter is nu snipverkouden, afgelopen nachten elk halfuur wel aan het huil ...
Veel beterschap voor je kleine! Zo zielig voor beide..
één jaar geleden
Reactie op bethels
Hier ook al weken dramatische nachten, als ik geluk heb slaapt hij 3 uur aa ...
Lastig hoor! Hoelang drinkt de kleine als je voed? Het lijkt me zo lastig om hem dan maar gewoon te laten huilen… hier is dat echt geen optie denk ik dan, ze zet het echt op krijsen (maar hier is het om de 2,5 tot 3,5 uur voeding dus wel langer er tussen)
één jaar geleden
Reactie op EARTHCHILD
Is dit een app of iets?
Ja de Garmin app, die hoort bij mijn smartwatch. Is zeer accuraat: 9 keer eruit geweest🙄
één jaar geleden
Reactie op bethels
Hier ook al weken dramatische nachten, als ik geluk heb slaapt hij 3 uur aa ...
Ben het niet met het CB eens hoor, het kost ook gewoon tijd om ze zelfstandig slapen aan te leren. Vanaf 6 maanden kunnen ze zichzelf ook pas troosten.
één jaar geleden
Reactie op Kersopdetaart
Ja de Garmin app, die hoort bij mijn smartwatch. Is zeer accuraat: 9 keer e ...
Ja die heb ik ook! vind het vooral erg als hij dingen zegt als ‘als u zo weinig energie hebt, kunt u het beste voor een goede nachtrust zorgen’. Haha, dat zit er niet in 😂
één jaar geleden
Reactie op manonnetje
Lastig hoor! Hoelang drinkt de kleine als je voed? Het lijkt me zo lastig o ...
Hij drinkt dan best lang… maar ik denk wel dat het hem om de troost te doen is ipv de melk. Maar ik vind het ook echt lastig, ik moet nog maar zien in welke mate ik het ga toepassen vannacht… maar als het werkt laat ik het weten 😉
één jaar geleden
Hier komt er een tegenwoordig ook om de 3 uur voor voeding. Why?
Maar vannacht sloeg alles, niet dat hij zo vaak kwam. maar ik kon zelf gewoon ècht niet slapen. -.&