8 Reacties
7 maanden geleden
Ja dit is een fase, ik had erg veel aan het boek 'temperamentvolle kinderen ' en 'how to talk so little kids will listen'. Vooral vanwege de mindset want mijn kleine is ook pas 1,5 dus ook met in deze fase aanbeland. Ze kan haar emoties nog niet reguleren en heeft jullie daarbij nodig. Dus het belangrijkste is erbij blijven, zorgen dat ze zichzelf en anderen geen pijn kan doen en dan troosten wanneer het nodig is/ze het toe laat. Verder achteraf wel benoemen wat er gebeurd is, ook al begrijpt ze nog niet alles 100% en benoemen wat je ziet 'wat was jij ontzettend boos zeg!'
Iedere ouder heeft dit meegemaakt en bij de meeste kinderen gaat het ook helemaal weer over.
7 maanden geleden
Ja hoor, heel herkenbaar. En bij onze oudere kinderen nam het alleen maar toe dus ik bereid me voor.
Is overigens helemaal goed gekomen 😂
7 maanden geleden
Wij zeggen altijd: Kalmte kan u redden. Als snap ik dat dat niet altijd lukt ✌🏻
7 maanden geleden
Pff we zitten hier in dezelfde fase. Mijn dochter is altijd zo makkelijk geweest maar nu is alles drama. Wordt er erg verdrietig van en zit er echt even doorheen 🫠
Ze is ook nog eens ziek dus dat zal het versterken.
Hopelijk gaat het snel voorbij. Succes mama, we got this 🍀
7 maanden geleden
Reactie op mamanonimi
Pff we zitten hier in dezelfde fase. Mijn dochter is altijd zo makkelijk ge ...
Hou vol, het wordt echt beter,dit is een goede ontwikkeling ❤️
7 maanden geleden
Hier ook hoor. Zoontje is de 24ste 1,5 jaar oud. Ligt de halve ochtend op de grond te brullen 😅 bij anderen is het lachen, gieren, brullen maar thuis is hij boos om alles. Wij moeten enorm ons best doen om niet heel de tijd te lachen. Maar ook vermoeiend hoor! Alles duurt 10x langer en echt heel gezellig is het uiteindelijk niet. Ook wel zielig om te zien hoe hij nog moeite heeft om met z’n emoties om te gaan.
7 maanden geleden
Reactie op Nevi
Hier ook. Ik vind het niet leuk. Maar ja, wat doe je er aan. Moeten we eve ...
1,5 à 2 jaar, zoiets.