21 Reacties
4 maanden geleden
Onze zoon is 18 maanden en precies hetzelfde in kan alleen zitten als hij slaapt
4 maanden geleden
Reactie op jessica202131
Onze zoon is 18 maanden en precies hetzelfde in kan alleen zitten als hij s ...
Meestal gaan we er gewoon op uit met de kinderwagen en plekken ontdekken , maar hét is super uitdagend en vermoeiend en we zijn nu in Spanje waar het super heet is
4 maanden geleden
Ja!! Laatst ben ik met mijn zoontje, en dochtertje van 2,5 maand toen met mijn mama naar center parcs gegaan. Leuk dachten we, was dat even verkeerd ingeschat 🤣 zoontje is ook lekker druk, kan ook geen minuut stil zitten. Wel speelt hij lief met autootjes en wilden we effe rust was het voor hem tv tijd. Zwemmen nog zo’n ding, ik keek er naar uit want was toen hij net kon lopen ( liep ook al van zijn 11 maand ) ook wel een paar keer gaan zwemmen wat heel leuk was, maar man wat was dat een ramp haha, ik was kapot 🥲 continu van hier naar daar willen, lopen in het water waardoor hij continu viel, wilde geen zwembandjes aan ( was hij ook nog wat te klein voor, net als voor zo’n zwemvestje ) als ik meer in het diepe ging wilde hij heel de tijd van mij loswurmen om zelf verder het water in te gaan… het enige wat leuk was was de hele grote binnenspeeltuin, daar kon je hem dan ook gerust effe los laten en laten spelen. Ik denk ook wel door meteen alle indrukken dat hij een beetje overprikkeld was en daarom zo druk was ( thuis is hij ook druk maar toch anders, zo dat rennen als een kip zonder kop deed hij toen ook en dat steek ik dan toch op het overprikkeld zijn 😅)
Ik herken het zeker en vast, daarom hebben wij ook besloten nog effe een jaartje te wachten met langer ergens heen te gaan dan 3 dagen met hem.
Laten we zeggen vakantie voor de kindjes is geen vakantie voor de ouders, in ons geval toch zeker nog niet 🤣
4 maanden geleden
Ah herkenbaar hoor. Wij waren in juni op Mallorca. Ik was na de vakantie echt toe aan vakantie 😂 heb niet perse tips, maar wel herkenning. Een vakantie met dreumes is gewoon kei en keihard werken. Probeer te genieten en maak het jezelf makkelijk. Wij hadden een huurauto om het eiland te ontdekken, maar vonden 1 strand zo chill met onze dochter, dat we daar de hele vakantie hebben gezeten. 😅
4 maanden geleden
Denk sowieso het beeld van insta loslaten. Ik heb zat foto's van mn zoontje gemaakt waarop te zien is dat hij lief zat te spelen (of braaf aan tafel zat). Maar achter de schermen kon ik hem 60% van de tijd wel achter het behang plakken🤣.
Zodra hij water zag MOEST hij het water in en idd altijd en overal rennen en alles willen indrukken/vastpakken. Als hij zn zin niet kreeg, kreeg hij uiteraard een mega meltdown🫠
We zijn inmiddels 3x op vakantie geweest waarbij de laatste een rondreis van een maand en het is gewoon keihard werken, vind ik. Het idee van lekker uitrusten op vakantie hadden we na de eerste keer al losgelaten.. we hebben wel het geluk dat onze zoon makkelijk slaapt. In de hitte kon hij gewoon weer 2 dutjes doen van elk 2uur zonder dat dit effect had op zijn nachtslaap. Dat waren dan momenten dat we even konden relaxen..
Maar ondanks de drukte genieten we wel altijd van onze vakanties en is het super leuk om te zien hoe zo'n kleintje van alles aan het ontdekken is. Het houdt ons dus ook niet tegen om weer op (langere) vakantie te gaan met hem.
4 maanden geleden
Heeeel herkenbaar. Vorige week naar de dierentuin. Man man we waren uitgeput. Heb ook nog een zoontje van net 3.. die net zo druk is maar gelukkig al wel aardig goed luistert… maar die kleine rent als een kip zonder kop overal naar toe. Hier liep die ook al vroeg (10 maanden) en inmiddels idd ook rennen, steppen, loopfiets. Let 2 seconde niet op en meneer is foetsie. Hand vasthouden vind ie niet leuk. Dan gaat ie gelijk op z’n kont zitten.. ooit komt t goed denk ik dan😂😂🙈 met de eerste is het uit eindelijk ook goed gekomen💪🏼
4 maanden geleden
Reactie op Alanahdv
Ja!! Laatst ben ik met mijn zoontje, en dochtertje van 2,5 maand toen met m ...
Haha vakantie voor de kindjes indd en de herinneringen 😂
4 maanden geleden
Reactie op Stempel
Ah herkenbaar hoor. Wij waren in juni op Mallorca. Ik was na de vakantie ec ...
😂 ja als iets goed bevalt lekker doen. Het jezelf wat makkelijker maken doen wij nu ook. Het is echt even onderzoeken wat dan wel en wat dan niet werkt.
4 maanden geleden
Reactie op TPA
Denk sowieso het beeld van insta loslaten. Ik heb zat foto's van mn zoontje ...
Wat stoer van jullie! Onze zoon sliep dus ook heel moeizaam in een tent, waardoor die pauzes er niet waren. Dat werd wel heel vermoeiend. Nu in dit huisje gaat dat goed en genieten wij van de tijd met hem, maar ook zeker van de pauzes 😂
4 maanden geleden
Reactie op Pluim
Ja vakantie is hartstikke zwaar! Wij zijn daarom een midweek weggeweest als ...
Haha! Ik sluit niet uit dat ik dit ook nog een keer ga doen. 🙃
4 maanden geleden
Reactie op chan1994a
Heeeel herkenbaar. Vorige week naar de dierentuin. Man man we waren uitgepu ...
Oh men! En dan zo dicht op elkaar. Petje af hoor 🫣 wel fijn te horen; het wordt beter!
Zei een vriendin van mij vanochtend ook en kon wel huilen van opluchting dat wij dit niet alleen hebben; het zo vermoeiend vinden af en toe.
4 maanden geleden
Reactie op Caatje013
Hahahaha ik moet hier zo hard om lachen, om hoe je dat schrijft. Heej ik he ...
😂😂 ja, wij willen ook alsnog graag een tweede haha
4 maanden geleden
Hier ook een hele drukke, luide, ondernemende en eigenwijze dreumes. Vinden wij ook enorm uitdagend en we wisselen elkaar daarom af in wie er op hem let en even met hem speelt. Wij gaan aankomende zaterdag voor 3 weken op vakantie. Ik ben erg benieuwd...maar denk idd dat wij niet heel veel tot rust zullen komen.
4 maanden geleden
Reactie op Evibaby
Wij gaan in september naar Mallorca, ik ben wel benieuwd welk strand dat wa ...
Wij zaten in porto cristo. Het strand was dus loopafstand. Chille winkeltjes met baguettes to go die we op het strand opaten, niet stijl aflopende zee en gewoon zand ipv veel stenen in de zee! Cala d’ or is ook gezellig
4 maanden geleden
Voor ons was die “nieuwe manier van vakantie” ook echt serieus wennen, je hebt idd zelf geen rust meer en bent continue bezig en aan het opletten. We moeten ook echt de hele tijd “helpuhhh” (trekt je ondertussen aan je vinger uit de stoel) of achter hem aanrennen (totaal niet bang, loopt gewoon weg zonder achterom te kijken)
Gelukkig sliep hij redelijk goed waardoor je smiddags even 2 uur rust hebt.
In deze fase is het zo opletten dat het beeld van “ontspannen” wat je hebt bij vakantie er even niet bij is.
Terwijl begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook superleuk om met hem op pad te zijn en de wereld door zijn ogen te ontdekken (en buitenshuis gedraagt hij zich vaak voorbeeldig 😅)
4 maanden geleden
Hier een actieve meid van 20 maanden. Heel toevallig heeft de veranda van onze stacaravan een omheining waardoor ze er niet uit kan. Dat scheelt enorm, want dan kan je tenminste zelf even een glas water inschenken zonder haar aan de andere kant van de camping op te halen.
Ik geniet wel enorm van haar zelfvertrouwen om de weide wereld te ontdekken. Ze voelt bij ons blijkbaar een veilige basis omdat te doen. Dus die zienswijze geeft mezelf ook ruimte. En voor de rest wisselen we elkaar af, want ‘s ochtends niet direct aan moeten staan is voor ons echt vakantiegevoel. Dus eentje er uit en de ander nog lekker even dutten of lezen in bed.
Maar ik vind deze vakantie tien x leuker dan vorig jaar. Toen raakte ze al overprikkeld van het feit dat ze op een andere locatie sliep, terwijl we onze eigen campingbedje en haar eigen matras hadden meegesleept. Nu slaapt ze ‘s nachts door en overdag ook een dut van 1,5-2 uur! Dus mij hoor je niet klagen!
4 maanden geleden
Reactie op Annemiekkk
Hier een actieve meid van 20 maanden. Heel toevallig heeft de veranda van o ...
Ja, wat fijn! Moet zeggen, nu we in het vakantiehuisje zijn slaapt hij ook weer goed en hebben we dus ook ‘pauze’. Op de camping was het een ramp, terwijl hij normaal niet zo moeilijk (meer) is. Dat heeft het ook extra zwaar gemaakt, continu aan staan enz.