26 Reacties

één maand geleden

Wow ik schrik wel n beetje van de harde reacties hier. Ik heb precies het idee dat jullie niet echt weten waarover jullie spreken. Dit gaat over een kind van anderhalf toch? Ik heb precies het idee dat jullie het hebben over een baby van 8 weken die nog compleet afhankelijk is van borstvoeding als ik sommige reacties lees 🙈🙈 Ik ken natuurlijk de details van de situatie van de TS niet. Maar mijn kindje krijgt ook borstvoeding en wij slapen ook samen dus onze situatie lijkt me wel wat vergelijkbaar. Kindjes op deze leeftijd kennen héél goed het verschil tussen mama en niet-mama. Ze zijn ook totaal niet meer afhankelijk van het nutritieve van de borstvoeding ‘s nachts, dus ze kunnen echt prima zonder gekolfde melk (daar gaat het echt niet over in dit verhaal). Wanneer ik er niet ben slaapt mijn kindje gewoon naast papa en wanneer ze toch om drinken zou vragen krijgt ze gewoon een flesje koemelk, kolven op deze leeftijd is echt niet meer aan de orde voor de meeste mama’s. Er staat toch ook nergens dat mama nog nooit eens weg is geweest ‘s nachts? Dus hoezo al die reacties over ‘cold turkey’? Dit verhaal gaat natuurlijk om een kind dat mama mist ‘s nachts en haar geborgenheid. Het zou me eigenlijk verbazen als het kindje effectief heeft aangehapt, laat staan gezogen heeft. Want die geur die niet klopt, en de vorm van de tepel, alles is onvertrouwd en ze is net op zoek naar haar veilige plekje. @TS: laat je niet gek maken. Niets hiervan is jouw schuld. Dit is een hele vreemde actie van je schoonmoeder. Wanneer je nog met de situatie zit (wat ik me erg kan voorstellen), kan je misschien eens bellen met iemand van LLL of je vraag op hun Facebook forum zetten? Daar ga je veel meer herkenning krijgen kan ik me voorstellen.

één maand geleden

Oeps. Wie je ook bent, oma of weet ik wie een kindje van iemand anders leg je niet aan de borst. Bij wanhoop of als je het niet meer weet bel je de ouders maar dit zou ik niet accepteren. Onze kinderen zou ik ook zeker niet meer rustig achterlaten, hoe goed bedoeld het ook was.

één maand geleden

Eerlijk? Ik zou een klacht indienden tegen mijn schoonmoeder. Ik vind dit seksueel grensoverschrijdend gedrag. Er is geen enkele reden voor een grootouder om een kleinkind aan haar borst te leggen. Dit is niet oke en dit heeft niets te maken met borstvoeding, noch om het nutritieve, noch om de troost. Een vader gaat ook niet de borst aanbieden op dat moment.

één maand geleden

Wat een verhaal haha! Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben. Nu hebben wij ons zoontje pas uit logeren gedaan toen hij van de borstvoeding af was en sojamelk dronk. Maar ik kan mij wel voorstellen dat je schoonmoeder misschien dacht, kijk hier heb je een borst, maar ik ben je moeder niet en misschien niet verwacht had dat je kindje ging aanhappen? Ik zou wel even je partner met haar laten praten.

één maand geleden

Reactie op Waterval

Eerlijk? Ik zou een klacht indienden tegen mijn schoonmoeder. Ik vind dit s ...
Wow dit vind ik echt een overtrokken reactie. Ik kan me niet voorstellen dat hier ook maar enige seksuele bedoelingen mee gepaard gaan. Dat is echt een zeer heftige beschuldiging waar je mensen mee kapot kunt maken. Feit dat ze zelf hebben aangekaart dit te hebben gedaan geeft mijn inziens wel aan dat zij dit liever ook niet hadden gedaan.

25 dagen geleden

Mijn kind zou er nooit meer zonder toezicht zijn. Het is dan meteen klaar. Dit kan niet en is niet oké. Als het kind mama mist dan bel je de moeder als het niet gaat of je overlegd. Ik zou haar niet meer aan kunnen kijken.