25 Reacties

6 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je kindje nog zoveel melk krijgt? Volgens mij wordt rond de 300 ml geadviseerd op deze leeftijd... Ons schema: 07:00 2 boterhammen met verschillend beleg 09:00 fruit 12:00 2 boterhammen met verschillend beleg 15:30 tussendoortje (cracker, koekje, fruit, groente elke x wat anders) 17:30 avondeten met de pot mee en yoghurt/kwart kwark. Soms voor het slapen nog een soepstengel of iets als hij nog wat wilt knagen. Tussendoor natuurlijk ook nog wat rozijntjes of andere snackjes als hij een dag wat meer trek heeft.

6 maanden geleden

Je kan er voor kiezen om een klein beetje melk ná de lunch te geven. Hier eet hij ook minder van z'n lunch als hij daarvoor al te veel gedronken heeft en dus z'n maag al te vol zit :-) Zo doen we het ook bij ontbijt, eerst brood en daarna pas een klein bekertje melk.

6 maanden geleden

08:00 beker optimel 08:30 2 beschuitjes 10:00 fruit 12:00 2 boterham met smeerkaas/pindakaas 15:30 koekje/rozijntjes/cracker 18:00 avond eten met de pot mee ( tegenwoordig lust ze bijna niks meer, dus dit is echt matig ) 18:00 altijd een toetje/yoghurt/kwark na het avond eten

6 maanden geleden

Reactie op Shannon1994

Mag ik vragen waarom je kindje nog zoveel melk krijgt? Volgens mij wordt ro ...
Bij ons eigenlijk precies hetzelfde als dit (net wat andere tijden wel). In de ochtend en voor het slapen nog een flesje melk. Ze eet op de eetmomenten best veel. Met fruit bijvoorbeeld een hele banaan, een halve appel en wat aardbeien. Ze heeft ook niet altijd genoeg aan de 2 boterhammen en snackt voor het avondeten redelijk wat (komkommer, rijstwafels, crackers, enz.) Ik zie dat je ook een topic hebt geopend over dat je kindje nog veel om nachtvoedingen vraagt. Ik denk wel dat je daar misschien uit op kunt maken dat hij overdag niet voldoende krijgt. Ik zou toch proberen te oefenen met boterhammen als lunch of een ander soort lunch

6 maanden geleden

+/-7.30 ontbijt, bananenbrood, bananen pannekoekjes, pompoencake, appelhavermoutmuffin of yoghurt met banaan een van die dingen +/-09.00 stuk fruit +/-10.30 stukje brood +/-11.30 flesje 100ml + rest brood +/-15.00 wat rozijntjes, tomaatjes, aardbeien, beschuit, oid 17.00 avondeten, gaat heel lastig laatste dagen, wel toetje of wat fruit na 18.30 flesje van +/-230

6 maanden geleden

dit is mijn schema

6 maanden geleden

Reactie op Shannon1994

Mijn kleine is een hele moeilijke slaper , slaapt alleen met een flesje en dit is ook niet te minderen. Anders slaapt hij gewoon niet. Ik heb vaak geprobeerd zijn middagdutje flesje af te bouwen, zodat hij zijn lunch eet , maar zodra er maar een paar ml minder inzit gaat ie krijsen. Dus ik laat zijn melk voor wat het is. Iemand nog tips voor voedzame tussendoortjes ?

6 maanden geleden

7.30 uur ontbijt 2 boterhammen + water 10.00 uur fruit + water 12.30 uur lunch 3 boterhammen, daarna 100 cc melk en slapen 15.30 uur snack (Rozijntjes, cracotte, soepstengel of dreumes koekje oid) 17.30 uur avondeten met de pot mee, toetje Griekse yoghurt of appelmoes 18.30 uur fles 100 cc en daarna naar bed

6 maanden geleden

Mag ik vragen waarom je hem ‘s ochtends langer laat slapen en ‘s avonds laat gaat slapen of waarom om 21.00 uur nog een fles? Daarmee verschuift sowieso het hele ritme en eetmomenten op een dag🙈 Nu is melk ook niet meer de ‘hoofdmaaltijd’ zeg maar en gaat vast voedsel voor. Nou wil die van mij nog 3 flessen hoor🤣 ‘s Avonds is de diepe en meest herstellende slaap juist. Hier is het: 07.00 uur ontbijt (nog geen hele boterham) en fles 120+4 09.30-10.00 uur fruit 11.30-12.00 uur lunch (2-3 boterhammen) en 120+4 of halfvolle melk 12.30/13.00 uur middagdut 14.30/15.00 uur wakker Tussen 15.00-16.00 uur snack, zoals maisvingers, fruit, komkommer, koekje, maiswafel of cracotte etc (vaak hoeft hij niet echt wat te eten) 17.30-18.00 uur avondeten en een danoontje of griekse yoghurt 10% 18.30-19.00 uur fles 180+6 19.00-19.30 uur in bed

6 maanden geleden

Reactie op niyalove

Mijn kleine is een hele moeilijke slaper , slaapt alleen met een flesje en ...
Hier was het ook huilen toen er minder inzat. Maar dat wordt op een gegeven moment ook minder. Zo heb ik de ochtendfles toen ook eerst afgebouwd en toen ermee gestopt, ze at amper ontbijt eerst en nu wel gewoon goed. Kwestie van even doorheen moeten

6 maanden geleden

5.00-7.00: 150ml melk en slaapt dan verder 9.00: ontbijt. Krijgt dan pap/havermout met fruit, noten en zaden erdoorheen. Soms bananen pannekoeken, soms ei en een stuk fruit. 10-11: fruit 12-13: lunch. Warme maaltijd van de avond ervoor. Als hij brood krijgt eet hij nooit meer dan 1 snee of bolletje (wat ik er ook op smeer) 16-17: paprika/komkommer/crackers/rijstwafel 19.00: avondeten (wat wij eten), fruit en een paar maispuffs. Daarna richting bed. Wil soms nog een half bekertje melk voor het slapen maar vaak ook niet. Water/thee drinken gaat wisselend. Beker staat iig de hele dag klaar.

6 maanden geleden

Reactie op Mdr991

Hier was het ook huilen toen er minder inzat. Maar dat wordt op een gegeven ...
Ja, herkenbaar. Eerst 180, toen 120, toen 100 en nu doe ik dat nog maar 2x op een dag ipv 3x. Werd eerst boos, huilen, gooien met de fles. Kwestie van gewenning idd en doorheen moeten. Water drinken mag hier overigens altijd. Beker staat voor het grijpen.

6 maanden geleden

07.30 (geroosterde) boterham met beleg of pap en beker melk. 10.00 fruit of koek 12.00 (geroosterde) boterham, krentenbol of stukje eierkoek met beleg. 15.30 fruit, cracker, krentjes, komkommer o.i.d. Soms maak ik een monkey platter. 17.30 wat wij eten maar meestal wilt ze dat niet, dus dan krijgt ze een potje. Daarna yoghurt. De hele dag door staat haar drinkbeker in de buurt. 18.30 flesje van 90ml Onze dame at ook geen ontbijt of lunch omdat ze eerst dat flesje kreeg. Ze zat dan al te vol . We hebben het eerst d.m.v. pap gegeven en toen zijn we overgegaan op eerst "normaal" eten en dan een flesje. Ze was er ook echt verknocht aan. Ik zou proberen de flessen te minderen, dan gaat hij vanzelf andere dingen eten.

6 maanden geleden

Reactie op Zjanies

Ja, herkenbaar. Eerst 180, toen 120, toen 100 en nu doe ik dat nog maar 2x ...
Ja zo ben ik ook gaan afbouwen idd. Hier ook de hele dag door heeft ze haar flesje water tot haar beschikking. Alleen in de avond krijgt ze wel nog een grote fles en in de middag een kleintje. Die in de middag ga ik komende periode wel afbouwen ook

6 maanden geleden

Reactie op Mdr991

Ja zo ben ik ook gaan afbouwen idd. Hier ook de hele dag door heeft ze haar ...
Ja, dat ben ik ook van plan. In de middag koud geven en in de avond nog warm. En dan alleen tijdens de maaltijden nog koude melk (gewoon uit een beker), of anders water of thee. Dat is waar ik naar toe aan het werken ben ;)

6 maanden geleden

Reactie op Zjanies

Ja, dat ben ik ook van plan. In de middag koud geven en in de avond nog war ...
Hier moet ze geen normale melk, dus krijgt ze nog steeds kunstvoeding. Weet ook niet hoe ik dit erin ga krijgen bij haar😂

6 maanden geleden

Ochtend fles melk 210ml, daarna 1 of 2 cracottes/rijstwafels, tussendoortje een stuk fruit, rond de lunch 2 boterhammen (met pindakaas, zuivelspread, eitje zoiets), soms nog 60ml melk als hij niet zoveel heeft gegeten, dan slapen, uur of half 4 nog een snackje (fruit, maisvinger, rijstwafel, cracotte, rozijntjes iets daarvan) en rond half 6 avond eten 1 bordje (qua hoeveelheid vergelijkbaar met een a anderhalf potje 18+mnd)

6 maanden geleden

Reactie op Mdr991

Hier moet ze geen normale melk, dus krijgt ze nog steeds kunstvoeding. Weet ...
Ja, lastig. Met dit soort dingen hielp bij mij toch vooral Cold Turkey dingen stoppen. Dan gaan ze het meestal vanzelf wel weer eten/drinken.

6 maanden geleden

Reactie op Shannon1994

Ik heb precies hetzelfde schema!

6 maanden geleden

Reactie op Mdr991

Hier was het ook huilen toen er minder inzat. Maar dat wordt op een gegeven ...
Maar gaf je toen eerst een fles en daarna ontbijt? Want die van mij krijgt eerst brood en daarna een fles, maar 9/10 keer eet hij ‘s ochtends een halve boterham of zelfs letterlijk 2 happen😬