6 Reacties

19 dagen geleden

Wat is cmv? 😳

19 dagen geleden

Ik ben/was hier ook super angstig voor. Nu moet ik zeggen dat ik absoluut niet oplet niet zo slim maar goed. Ik heb dit bij mijn verloskundige wel eens na gevraagd maar tegen mij werd er gezegd dat ze niet testen tijdens de zwangerschap…

18 dagen geleden

Reactie op Lisalisa1

Wat is cmv? 😳
Het cytomegalovirus

17 dagen geleden

Mijn vader had cmv aan t begin van mijn zwangerschap. Ik ben toen ook getest en ontdekt dat ik het zelf nooit heb gehad en dus ook niet besmet was door mn vader. Ben nu de hele zwangerschap we meer aan het opletten. Heb 2 kleintjes die naar de opvang gaan. Ben inmiddels 3x getest. Laatste x met 20 weken. Krijg de verwijzing voor t bloedprikken via de verloskundige. Betaal er wel zelf voor

16 dagen geleden

Ik snap zo wat je bedoeld. Ik had deze angsten ook in mijn zwangerschap. En raar genoeg was hier totaal geen aandacht voor in mijn eerste zwangerschappen (16 jaar geleden) Ik zou het dus heel goed begrijpen als je laat testen ❤️

13 dagen geleden

Ik begrijp je angst helemaal! Zelfde schuitje hier, aan begin van mijn zwangerschap (op mijn verzoek) laten testen en ik bleek het nooit gehad te hebben, zoontje gaat naar de opvang. Mijn VK vond het onnodig om gedurende de zwangerschap op CMV te blijven testen. Ik doe nu voorzichtig, goed handen wassen, geen bestek delen etc, maar echt voorkomen is inderdaad heel lastig, mijn zoontje steekt ook weleens op een onbewaakt ogenblik zijn vinger in mijn mond. Ik moet wel zeggen dat ik er gedurende de zwangerschap gaandeweg minder angstig over ben geworden, ik hoop dat het voor jou ook lukt om het een beetje los te laten! En als je de kans hebt om wel tussentijds te laten testen bij jezelf kun je dat natuurlijk doen. Je kindje laten testen is misschien niet zaligmakend, want stel dat het positief is, dan zegt dat nog steeds niet wanneer dat is geweest en hoef jij het ook niet overgenomen te hebben?