Hier even een ongeruste moeder. Ik ben op dit moment zwanger van m'n 2e kindje. Ik heb een dochter van 1,5 jaar oud. Ik heb nog nooit cmv gehad in mijn leven (hier ben ik net voor de zwangerschap op getest). Wel heb ik een dochter lopen die naar de opvang gaat. Opzich is onze dochter nooit heel erg geweest van spullen in haar mond doen, maar ze heeft een neefje die al maanden letterlijk alles wat hij tegen komt in z'n mond doet. Nu hing hij laatst boven haar en kwijlde vol in onze dochter haar mond. Je begrijpt het al, ik ben gelijk heel angstig voor cmv...
Ik ben zelf heel voorzichtig en probeer hygiënisch te werk te gaan met Luiers verschonen etc. Maar nu deed onze dochter gisteren opeens uit het niks haar speen in mijn mond toen ik even naast haar lag. Hier schrok ik van.
Voorkomen kan je het natuurlijk ook niet helemaal.
Zijn er mensen die hun kind hebben getest op cmv? Ik ben benieuwd of dit via de arm geprikt wordt of via een vingerprik. Wanneer het een vingerprik is, wil ik misschien onze dochter wel gaan testen, zodat ik hopelijk zelf wat minder panisch kan zijn tijdens mijn zwangerschap. Anders ga ik mijzelf denk ik gewoon regelmatig laten testen tijdens de zwangerschap.
Waarschijnlijk verklaren de meeste mij wel voor gek. Ik baal er zelf ook van dat ik mij zo druk en angstig kan maken. Zo jaloers op de mensen die zich nergens druk om maken.