35 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Ryrywire
Dit, zo herkenbaar! Haar knuffels zijn echt haar baby's/poppen in dat opzic ...
Ja is toch leuk om te zien wat ze allemaal meepikken van ons als ouders bij de jongere broertjes en zusjes. Hier weet ze zelfs heel duidelijk wat de knuffels van haar broertje zijn en die worden dan ook regelmatig gepakt en gegeven aan hem als hij het even moeilijk heeft of moet wachten tot de voedingen opgewarmd zijn of klaar zijn.
2 maanden geleden
Reactie op DVI
Ja is toch leuk om te zien wat ze allemaal meepikken van ons als ouders bij ...
Hier begint ze ook te begrijpen dat sommige dingen "spannend" zijn, dan leggen we ook uit dat dat mag en dat ze dan haar knuffel even stevig vast mag pakken. Als er echt iets is zijn wij er natuurlijk ook, maar van de week was ze bvb bang voor een vlieg 🤦🏼♀️
2 maanden geleden
Hier gaat de knuffel ook niet mee naar beneden. Met uitzondering van als ze ziek zijn. Laatst mocht mijn zoontje hem ook meenemen toen we in de avond naar de huisartsenpost moesten omdat hij gevallen was en een wondje had dat geplakt moest worden. Verder alleen mee voor logeren of bij echt lange auto ritten als we willen dat ze gaan slapen jn de auto. Kinderen hebben er hier ook maar zelden om gevraagd en leggen de knuffels zelf weer in bed. Grootste voordeel is dat we ze niet kwijt raken.
2 maanden geleden
Wij waren hier eerst ook strikt in, maar we zagen dat hij bij de gastouder wel met z'n knuffels beneden aan het spelen was. Toen dacht ik: waarom ook eigenlijk niet? Op een gegeven moment werd het wel gekkenwerk, want toen waren er ineens 5 knuffels die mee naar beneden moesten en dat ritueel werd steeds . Toen hebben we afgesproken: 1 knuffel mee naar beneden, de rest blijft boven slapen. Die overgang ging zonder problemen. Laatste weken laat hij ze allemaal boven trouwens, wordt bijna 2 jaar.
2 maanden geleden
Reactie op Anoniemmm12
Waarom zou je hem afpakken? Oprecht benieuwd naar de gedachten daar achter. ...
Wij pakken de knuffels nooit af, maar dat is ook niet nodig want ze blijven gewoon altijd in haar bedje en dat vindt ze helemaal prima. Nooit strijd over gehad.
Ik vind er meerdere voordelen aan zitten:
- ze heeft 's avonds altijd zin om naar haar bed te gaan, want daar zijn dan haar knuffels en dat is een fijn moment
- geen gesleep met knuffels. Ik heb geen zin om steeds na te denken of we m niet vergeten etc. Ik zie wel eens kindjes met hun knuffel in de speeltuin / zandbak etc, daar zit ik echt niet op te wachten.
- nooit strijd over waar de knuffel wel of niet mee naartoe mag, het is gewoon heel duidelijk nu
2 maanden geleden
Oh, die van mij heeft echt 5 knuffels in bed en 2 zijn haar favoriete en die mogen ook overal mee naartoe. Heb van beide een reserve, dus ze gaan elke week wel de was in. Maar zit vaak wel te zoeken naar die krengen. Vind overigens de opmerking van 'ze heeft zin om naar bed te gaan, want daar zijn haar knuffels' wel een hele goede. Ik denk dat ik maar is ga proberen de knuffels boven te laten (dit zal vast een strijd worden of driftbuien veroorzaken) dus naar even kijken hoe dat gaat 🙈
2 maanden geleden
Die van mij heeft in bed 5 knuffels waar ze mee speelt als ze nog wakker is of wakker wordt. De rest ligt beneden in haar speelhoek zodat ze de knuffels altijd boven en/of beneden kan laten.
2 knuffels heeft ze standaard in de auto liggen.
Mooi verdeeld en Maeve vind het heerlijk dat in elke ruimte haar andere knuffel ligt.
2 maanden geleden
Knuffel mag in huis overal mee, maar mag niet mee naar buiten. Zodra hij thuis komt, haalt hij hem zelf uit z’n bed en als we weggaan legt hij hem daar ook zelf in. Eigenlijk hoeven we er nooit strijd om te voeren.
2 maanden geleden
Knuffel mag in huis overal mee, maar mag niet mee naar buiten. Zodra hij th ...
En oja, reden is vooral dat ik het 1) vies vindt (ik zie dan kinderen met zo’n half afgelebberde knuffel door de zandbak gaan, brr) en 2) ik hoef nooit na te denken of de knuffel wel mee is en dus ontstaat er ook nooit drama over.
2 maanden geleden
Als we naar beneden gaan na het slapen dan legt ze zelf speen en knuffel terug in haar bed.
Dat is voor slapen. Tenzij ziek of bijvoorbeeld lange autorit etc.
2 maanden geleden
Wij hebben een beer en aap die eigenlijk altijd in bed blijven, maar waar hij echt gek op is. Wat echt een voordeel is: we zeggen bij het naar bed gaan “kom we gaan lekker naar beertje en aapje toe, dan krijg je nog een lekker flesje melk” en dan vindt hij het helemaal niet erg om naar bed te gaan 🥰 als ik na zijn bedritueeltje hem in bed leg en zeg: hier is beer, aap en je fles kan ik ook zo weg lopen. Soms kletst hij dan nog lekker met zijn knuffels maar valt erna in slaap 😴
2 maanden geleden
Knuffels mogen hier wel mee. Ze heeft een paar slaap knuffels, die mogen wel naar beneden of uit logeren, maar die zijn niet om buiten mee te spelen. Nu heeft ze gelukkig nog nooit knuffels mee naar buiten willen nemen, maar als ze dat later wil dan liever niet de knuffels waar ze ook mee slaapt, dat vind ik gewoon niet zo fris. En je wil ook niet dat de lievelingsknuffel kwijt raakt.
Maar vind t wel schattig als ze rondloopt en speelt met haar knuffeltjes 🥰