Nog meer kindjes hier die weigeren te lopen? Mijn zoontje is van 22 oktober en weigert zelf te lopen aan het handje gaat goed los no way word er gek van want het geeft ook wel een stuk vrijheid dat zelf lopen..
Mijn dochter is van 25 oktober en zet alleen nog kleine stapjes aan de tafel of bank. Ze krijgt fysio en die heeft als tip om vooral haar veel te laten klimmen (de trap op, in een binnenspeeltuin, op van die foamkussens). Dan worden vanzelf de beenspieren sterker en lukt het lopen straks ook.
Ook hoor ik wel eens over kindjes die hun evenwicht niet goed kunnen bewaren vanwege vele oorontstekingen en daardoor niet gaan lopen. Dat is bij ons niet het geval en dus is het een kwestie van geduld hebben 🙂
Hier ook nog niet lopen. Van 12 oktober. Is een billenschuiver. Loopt wel achter loopwagentje, langs de bank en aan twee handen. Scheurt als een malle op z'n driewieler. Heeft van 8 maand tot 1 jaar fysio gehad. Ze zag niks bijzonders. Sommige kinderen zijn gewoon wat later met lopen. Na 2.5, mag je je zorgen maken zei ze.
Dacht dat wij de enigen waren 🤪, lees ook allemaal jongetjes trouwens!
Maar die van ons heeft net zo lang geoefend tot hij echt stevig stond/ liep en sinds een wk (hij is van 26 sept.) is het 9 vd 10x dat hij voor lopen kiest ipv kruipen, krijgt eindelijk mijn nek rust, mijn nek is kapot na altijd dat sjouwen haha... het komt vanzelf, gewoon een kindje die lekker alles op hun eigen tempo doet 🥰.
Hier een knieloper! Ons zoontje is van 24 september, hij kan los lopen maar kiest er 9 van de 10 keer voor om op zijn knieën ergens te komen. We proberen hem zoveel mogelijk te stimuleren maar hij doet toch waar hij zelf zin in heeft 🤣
Onze zoon is ook van 22/10 en loopt sinds twee weken. Hij bleek hypermobiel, fysio heeft goede tips gegeven. Wat al eerder werd benoemd, veel klimmen, blote voeten en veel stimuleren tot gaan staan. Hier heeft een loopwagentje enorm geholpen