34 Reacties

5 maanden geleden

Hier hetzelfde hoor, ook nog steeds 2 flesjes. Hij vindt het lekker, drinkt hem altijd leeg en wij vinden het ook fijne momenten. Zolang hij verder normaal eet, maak ik me er nog niet zo druk om

5 maanden geleden

Je hebt gelijk, het is gewoon melk, dus geen probleem. Ik zou gewoon lekker je kindje volgen. Er komt vanzelf een moment dat hij er minder geïnteresseerd in raakt.

5 maanden geleden

Hier is dit ook nog steeds aan de orde hoor. Als ik zie hoe hij reageert als hij zijn flesje melk zie, no way dat ik dat ga afnemen van hem

5 maanden geleden

Hier in de middag en avond nog een flesje. Cb zei dit bij mij ook, maar ze vindt het gewoon nog lekker en normale melk weigert ze. Wat cb zegt hierover gaat het ene oor in en andere uit🙈

5 maanden geleden

Hier ook in de avond voor het slapen gaan een lekker flesje melk. Gaat vanzelf wel een keer over als ze het niet meer willen en als het eten verder goed gaat, lekker zo laten.

5 maanden geleden

Hier in de avond ook nog een fles melk en een verhaaltje. Echt een rustmoment samen. Hou het lekker nog even zo!

5 maanden geleden

Hier ook nog altijd 2 flesjes van 100 cc hoor!

5 maanden geleden

Hier in de avond nog een fles! Hoort ook bij ons avondritueel en vind het prima zo

5 maanden geleden

Ook hier nog een ochtend en avondfles! Gewoon je eigen gevoel en kindje volgen 🤗

5 maanden geleden

Hier ook nog 2 flessen op een dagje voor de slaapmomenten. Ze moeten toch 300ml melk per dag. Hoe en wanneer t dan gegeven wordt maakt naar mijn inziens dan weinig uit. Hij slaapt er in elk geval goed op, en dat vind ik belangrijker haha

5 maanden geleden

Wij geven hem ook voor het slapen ‘s middags en s avonds een flesje. Ergens anders (bij opa en om en op de opvang) weigert hij dit. Hij drinkt verder maar weinig overdag , dus ben al lang blij dat er wat vocht in gaat.

5 maanden geleden

Hier ook nog 1 flesje in de avond. Fijn kroel moment ook en ze slaapt er goed van. 's Ochtends geven we geen fles omdat ze anders niets eet. We hebben de fles wel afgebouwd en op een gegeven moment zal ze het niet meer nodig hebben. Komt vanzelf 😉

5 maanden geleden

Hier is het heel moeilijk om voldoende vocht binnen te krijgen zonder de flesjes. Ze krijgt dus in de ochtend en avond nog een fles. Ik wil er graag vanaf, maar ik heb geen idee hoe..

5 maanden geleden

Mijn zoontje drinkt nog 3x 180ml halfvolle melk. Hij vindt het gewoon lekker. Ochtend, voor middagslaap en in de avond voor het naar bed gaan. Daarnaast eet hij ook lekker veel. Volgens mijn CB ook helemaal geen probleem. Ik maak mij er ook totaal niet druk om

5 maanden geleden

Hij laat hier trouwens de laatste dagen steeds een beetje melk staan. Drinkt nu 60 van de 100 cc op, dus mogelijk is hij het hier zelf aan het afbouwen!

5 maanden geleden

Hier ook nog een meisje die ontzettend geniet van haar flesjes melk. Krijgt er 1 voor het middagslaapje (deze start al rond 11-11.30u, dus even ter overbrugging naar de lunch). Als ze wakker wordt rond half 2-2u dan lunchen en krijgt ze gewoon water ipv zuivel. En ‘s avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje. Wakkertijd gaat langzaamaan verschuiven waardoor ze straks na de lunch naar bed gaan, ze krijgt dan gewoon zuivel bij de lunch. Flesje komt dan te vervallen. En de avonds fles, ja ik zie wel wanneer ze die niet meer wil? Maar schat zo in dat dit voorlopig nog niet is😂 Hier groeit ze verder prima op de curve dus maak me ook geen zorgen voor overvoeden of iets dergelijks 😃

5 maanden geleden

Onze zoon en dochter krijgen in de ochtend na hun yoghurt gewoon nog een lekker flesje. Voor het slapen in de avond krijgen ze ook na hun boterhammen een flesje. Gewoon omdat ze het lekker vinden en het er goed op doen. De rest van de dag eten ze “vaste” voeding dus helemaal prima!

5 maanden geleden

Mn zoon krijgt nog elke ochtend een fles melk. Tot een maand geleden ook 's avonds voor t slapen maar dat wilde hij op een gegeven moment niet meer.

5 maanden geleden

Hier precies hetzelfde hoor!

5 maanden geleden

Hier ook nog steeds hoor, elke avond een volle fles van 180 ml en ‘s middags een halve (die we af en toe vergeten dus die laten we binnenkort wel gewoon vervallen). Melk is melk toch!