13 Reacties
7 maanden geleden
Ja ik zou een slaapcoach inhuren, bij mij was het tot voor kort precies hetzelfde verhaal maar ik heb dit met de tips vd slaapcoach in 1 keer Cold Turkey kunnen afbouwen. Hij heeft nu alleen nog een flesje als hij savonds naar bed gaat.
7 maanden geleden
Hier ook hoor, het leek even beter maar sinds de kiezen doorkomen weer 1-2x. Hij laat zich echt direct een soort achterover vallen zodat hij in een soort baby houding komt en wil echt perse drinken (komt nauwelijks nog wat uit ivm afbouw). Hij ontspant direct en valt snel in slaap. Ik ben sowieso zijn speen maar ik vind het prima en geniet nog van die kleine ‘baby’ momentjes. De rest gaat al allemaal zo snel!
Hiermee ben ik in 10 min weer in mijn bed, anders is het een strijd en voor de tandjes heb ik gezien dat hij opzich ook zonder kan dus komt (hopelijk) vanzelf goed…
7 maanden geleden
Ja ik zou een slaapcoach inhuren, bij mij was het tot voor kort precies het ...
Cold turkey lukt hier echt niet.. hij wilt op geen enkele andere manier gesust worden. Ik had het 1x geprobeerd en hij begon zoooo hard te krijsen en huilen voor uren lang en werd op een geven moment boos en pakte ook geen flesje meer. Dat ik dacht dat ie ergens pijn had en een zetpil heb gegeven. Zo erg gaat het er dus aan toe als die geen melk krijgt. Hierdoor komt hij dus bijna aan 1liter melk per dag.. dit lijkt me gewoon echt niet goed. (En als ik water met weinig poedermelk doe , komt ie rustig om het uur melden voor melk)
7 maanden geleden
Onze slaapcursus, zei dat een kindje zeker tor 1,5jaar gewoon nood kan hebben aan nachtvoeding. Dus heel gek is het niet dat die nog steeds een fles wilt..
Je kan proberen nu langzaam te gaan afbouwen met maar een paar cc per keer eraf te halen tot die helemaal leeg is.
Ons zoontje drinkt ook nog steeds snachts. Wacht hier even tot ze hoektanden door zijn, en dan gaan wij ook afbouwen met een paar cc per keer eraf te halen
7 maanden geleden
Reactie op niyalove
En welke slaapcoach raden jullie aan
Slaaptipsvoorbabys.nl zijn heel fijn.
Verder hebben wij iedere keer wat minder cc gegeven. Eerste begonnen flessen af te bouwen die ze eerst rond 2 kreeg. Dus flesje vopr het slapen om 19 dan nog tussen 22 en 23u en weer ochtend. Toen we van die van rond 2u af waren hebben we de fles van 22u ook afgebouwd. Niet makkelijk, veel huilen maar uiteindelijk wel gelukt. Overdag genoeg vaste voeding geven en ons dochter krijgt over flesje melk na de lunch en een flesje net voor het slapen. Maar ieder kind is uniek en heb weleens gehoord dat sommige kleintjes gewoon wat langer nachtvoeding nodig hebben.
7 maanden geleden
Wel nog 1 nachtvoeding maar niet elke 3 uur. Dat lijkt me voor jullie behoorlijk vermoeiend!
Cold Turkey stoppen lijkt me wel heftig als je kindje nog om zoveel voeding vraagt. Drinkt hij s nachts dan ook echt veel of is het vooral een sabbel- of aandachtsmomentje? En eet ie overdag wel gewoon goed?
Bij ons zijn de andere nachtvoedingen gewoon vanzelf weggevallen dus ik heb verder weinig tips.