12 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben een ledikant die je kunt ombouwen, dus dat gaan we dit weekend doen.

4 maanden geleden

Wij hebben ook nog een ledikant en zo lang hij daar lekker in slaapt en er niet uit klimt blijft hij daar voorlopig lekker in slapen.

4 maanden geleden

Ik stel een volgende bed zo lang mogelijk uit. De oudste is met bijna 3,5 jaar van een ledikant naar een eenpersoonsbed gegaan. Hij is 1 of 2x uit bed gevallen en heeft ook maar een enkele keer 's nachts naast ons gestaan. Ik weet niet hoe dat was geweest als we dit vroeger hadden gedaan. We gebruiken overigens ook geen traphekjes, dus dat is nog een extra reden voor mij om het ledikant nog een tijdje te gebruiken.

4 maanden geleden

Voor mijn dochter hebben we een Ikea peuterbed van marktplaats. Op haar kamer past een eenpersoonsbed alleen als hoogslaper vanwege een luik, anders waren we meteen voor eenpersoons gegaan. We hebben haar met 2 jaar over gedaan omdat ze overdag zindelijk was en we haar s nachts ook naar de wc wilden kunnen laten gaan. Mijn zoon krijgt dit peuterbed als hij 2,5 is. Dan wordt mijn dochter 6 en krijgt zij een hoogslaper. Het peuterbed heeft een laag hekje aan 3 kanten, dus kan hem evt eerst nog met de open kant tegen de muur zetten.

3 maanden geleden

Wij hebben voor onze dochter destijds meteen een 1-persoonsbed met een los uitvalrekje gekocht. Ging helemaal prima en slaapt nu ondertussen zonder rekje.

3 maanden geleden

Wij zijn sinds een maandje overgestapt op peuterbed. Hij wou absoluut zijn ledikant niet meer in, het was 1 groot drama met krijsen en gillen, eruit proberen te klimmen 🙈 Wij hebben van marktplaats het petite Amelie bedje met hekje gekocht, daar slaapt hij zonder problemen in, soms met ene nachtmerrie dat hij ‘s nachts bij ons aan bed staat maar verder niet

3 maanden geleden

Reactie op Nevi

Wij hebben ook nog een ledikant en zo lang hij daar lekker in slaapt en er ...
Hier precies zo.

3 maanden geleden

Voor degene die al overgestapt zijn, slapen jullie kindjes dan in een slaapzak in het peuterbed of onder een laken? Dit i.v.m. dat een dekbed nog niet veilig is. Wij stappen pas over als ze niet meer in het ledikant past of eruit gaat klimmen. Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. We hebben van onze oudste nog een houten huis bedje waarbij de zijkanten deels open zijn.

3 maanden geleden

Hier een dreumes die al in een groot bed ligt. Ligt nog in de slaapzak. Voorlopig nog geen deken oid. Ze niet voor me dat ze daar al goed onder blijft liggen :) zien van het najaar wel verder

3 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt nog in zijn ledikant. Wij kunnen dit bed ombouwen naar een peuterbed. Ik ben alleen bang dat hij uit zijn bed zal vallen want hij rolt ontzettend veel in zijn slaap 😅 Iemand hier ervaring mee?

3 maanden geleden

Reactie op samvd25

Mijn zoontje slaapt nog in zijn ledikant. Wij kunnen dit bed ombouwen naar ...
Mijn dreumes ligt nog prima in het ledikant, maar haar broers zijn tussen 1,5 en 2 jaar overgestapt op peuterbed, omdat het ledikantje voor de volgende baby nodig was. De oudste draait heel veel in zijn slaap, dus we waren ook erg bang voor uit bed vallen,maar dat is maar 1x gebeurd. Hij heeft wel zo'n uitval beveiligingsrekje erop zitten , heet vast anders dan dit lange woord haha. Op vakantie ook maar 1 of 2x uit bed gevallen. De middelste ligt vrij stil in zijn slaap, maar is toch geregeld uit z'n bed gevallen. Over het rekje heen, of bij het voeteneind eruit, of geen idee hoe,maar dan lag hij er weer naast. Overigens sliep hij regelmatig gewoon door op de grond haha. Hij is bijna 4 en net terug van vakantie. Daar hebben we een extra matras rechtop tussen de bedden ingezet, was klein kamertje en dat paste precies. Maar meestal leggen we zijn matras op de grond als hij niet thuis slaapt en moet ik 'm savonds weer in z'n bed terug leggen. Oftewel, uit bed vallen en veel of weinig draaien, ik zie er geen verband tussen.

3 maanden geleden

Onze dochter ligt nu sinds een week of 5 in haar nieuwe kamer met peuterbed. Het meegroeibed van Ikea. Dit hebben we gedaan omdat ze groote zus is geworden afgelopen week dus we wild het ledikant weer gebruiken voor se baby. We leggen haar met slaapzak aan in bed maar deze doet ze zelf uit. Er ligt dus ook gewoon een deken jn der bed zodat ze iets heeft als ze het koud krijgt.