23 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter wou ook ineens weer een fles snachts toen ze 14 maanden was, toen ik de fles snachts weer ging afbouwen toen ze ongeveer 16 maanden was duurde het 1.5 uur voor ze weer ging slapen, ik heb steeds gezegd dat ze geen melk kreeg en moest gaan slapen. Sinds die ene nacht heeft ze er nooit meer om gevraagd.

4 maanden geleden

Reactie op Karrrr

Mijn dochter wou ook ineens weer een fles snachts toen ze 14 maanden was, t ...
Ok. Het zit hem dus echt in het volhouden. Wat super moeilijk is want ben zo moe pfff

4 maanden geleden

Reactie op MommyOfAidan

Ok. Het zit hem dus echt in het volhouden. Wat super moeilijk is want ben z ...
Klopt ik stelde het ook uit steeds, maar nadat ik het 20 minuten had volgehouden dacht ik oké nu moet ik echt volhouden anders denkt ze dat ze met zeuren toch haar zin krijgt hahah. Komt goed hoor, is echt gewenning. Ik geef mn dochter voor het slapen nog wel een flesje (koe)melk!

4 maanden geleden

Hier krijgt hij om 19u zijn flesje groeimelk. En ook hier wordt hij soms snachts nog wakker. De ene keer wel de andere keer niet. Als hij wel wakker wordt, vraag ik of hij water wilt drinken, dat ik wel bij de hand heb staan. Al zegt hij meestal nee, drinkt hij het wel. De ene keer meer dan de andere Misschien is water ipv (warme) melk een oplossing.

4 maanden geleden

Reactie op MommyOfAidan

Ok. Het zit hem dus echt in het volhouden. Wat super moeilijk is want ben z ...
Oh heel herkenbaar! Wij zijn met 14 maanden gestopt. Het bleek simpelweg een gewoonte te zijn geworden. Maar aangezien wij een dochter hebben met een pittig karakter keken we er allebei tegen op. Samen met een slaapcoach gekozen voor de volgende aanpak. Cold Turkey stoppen met de fles, maar er ‘s nachts op een matras naast liggen. Ze mocht boos zijn dat het anders ging dan anders, maar alleen laten huilen was voor ons geen optie. Nacht 1 duurde dit 3 uur, nacht 2 1,5 uur en nacht 3 ongeveer 1 uur. Daarna waren we van de fles af en begon ze 85% van de tijd door te slapen. We hebben nog wel een paar weken het matras naast haar bed laten liggen, soms ging we bij haar liggen als ze onrustig was. Maar bovenal gaf het ons zelf een gerust gevoel. Met regelmaat ben ik daar naast haar ook weer in slaap gevallen. Zoveel comfortabeler voor onszelf dan maar iedere keer je bed uit moeten haha! Volhouden en consequent blijven is the key, maar hopelijk helpt onze, eerlijke, ervaring je. Ze is nu 20 maanden en slaapt eigenlijk altijd door, behalve als ze ziek is bijv. Geen last gehad van 18 maanden regressie en ook nu op vakantie geen vuiltje aan de lucht. Maak samen een plan en ga ervoor. Je zult de steun van elkaar soms nodig hebben. En het gesprek met de slaapcoach heeft ons daar enorm bij geholpen. Zeker ook dat mijn man zijn verhaal kwijt kon en we een aanpak maakten afgestemd op ons kind ipv lukraak tips van het internet te plukken. 🤍🤍

4 maanden geleden

Reactie op Annemiekkk

Oh heel herkenbaar! Wij zijn met 14 maanden gestopt. Het bleek simpelweg ee ...
Ok. Super om dit te lezen! Ik ga dit zeker uitproberen en hopelijk helpt het! Dankjewel

4 maanden geleden

Reactie op Kyuubi

Hier krijgt hij om 19u zijn flesje groeimelk. En ook hier wordt hij soms sn ...
Ook een goede tip om water aan te bieden.. hopelijk denkt hij dan van oh dat hoeft niet haha

4 maanden geleden

Wij deden een combinatie van wat hieronder staat: - geen melk maar water in een flesje aanbieden. - troosten Duurde de eerste nacht een uur, tweede nacht een half uur en daarna sliep hij door! Hij was toen ook 14 maanden. Slaapt sindsdien door (uitzonderingen daargelaten).

4 maanden geleden

Hey allemaal, Bedankt voor jullie reacties. Het geeft me wel echt hoop. Ik ga er vanavond mee aan de slag ☺️☺️

4 maanden geleden

Ik ben het eigenlijk een keer gewoon vergeten, en dacht er later over na oeps. Sindsdien ben ik er ook mee gestopt. Ze dronk er sowieso niet veel meer van, par slikken en rest liet ze staan. Wel krijgt ze een beker water mee naar bed, die drinkt ze in de nacht ook echt op. Zeker met dit warme weer. Staat rechtop in haar ledikantje, en pakt ze zelf. Wellicht is dat van water idd een goeie tip.

4 maanden geleden

Reactie op Caatje013

Ik ben het eigenlijk een keer gewoon vergeten, en dacht er later over na oe ...
Welke beker gebruik je precies? Hier speelt hij vaak met zijn waterfles en houdt hem dan ondersteboven.. met alle gevolgen van dien..

4 maanden geleden

Reactie op Caatje013

Ik ben het eigenlijk een keer gewoon vergeten, en dacht er later over na oe ...
Ik laat het niet in zijn bedje staan. Want hij durft ermee te spelen en alles nat maken. 😅

4 maanden geleden

Reactie op MommyOfAidan

Welke beker gebruik je precies? Hier speelt hij vaak met zijn waterfles en ...
Deze in de nacht

4 maanden geleden

Reactie op MommyOfAidan

Welke beker gebruik je precies? Hier speelt hij vaak met zijn waterfles en ...
Deze overdag

4 maanden geleden

Reactie op Kyuubi

Ik laat het niet in zijn bedje staan. Want hij durft ermee te spelen en all ...
Leren dat dat niet mag, of heel strak dicht draaien. Wellicht dat ie het een paar keer doet, dat droogt wel 😂, maar hij zal moeten leren begrijpen dat dat niet mag. Het is of er in de nacht uit voor melk, of door kunnen slapen. Met die flessen die ik gebruik kunnen ze hun bed amper nat maken. Ik deed ze in het begin ook niet helemaal vol, klein laagje erin.

4 maanden geleden

Reactie op Caatje013

Deze in de nacht
Yep, hier ook deze. Als hij genoeg heeft, geeft hij zijn beker terug.

4 maanden geleden

Reactie op Annemiekkk

Oh heel herkenbaar! Wij zijn met 14 maanden gestopt. Het bleek simpelweg ee ...
Wat fijn dat het zo is gelukt! Mag ik vragen welke slaapcoach jullie hadden?

4 maanden geleden

Reactie op Vinix

Wat fijn dat het zo is gelukt! Mag ik vragen welke slaapcoach jullie hadden ...
Zeker! Bureau van Slaap. Vond het contact met hem heel erg fijn.

4 maanden geleden

21 maanden en nog steeds een flesje melk… ik heb in de nacht niet de energie om aan troosten te doen etc want ik slaap echt heel moeilijk

3 maanden geleden

Reactie op Khx

21 maanden en nog steeds een flesje melk… ik heb in de nacht niet de energi ...
Hier hetzelfde. Wij geven tot nu toe altijd toe als ie wakker wordt voor een flesje (gebeurt niet elke nacht, en nooit vaker dan 1x per nacht). Soms denk ik dat we er toch eens mee moeten beginnen, en soms denk ik "het wordt nu al met de tijd steeds minder, het houdt vanzelf op" 😅