7 Reacties

7 maanden geleden

Ons dochtertje doet dit ook en ik geef er gewoon aan toe. Ik ben mij er bewust van dat het misschien niet het beste is, maar als zij dit blijkbaar nodig heeft, dan krijgt ze het! Een flesje geven en na 10 minuten weer allemaal slapen is mij meer waard dan heel veel moeite doen en uren wakker zijn 's nachts. Geen tips voor als je er echt heel graag vanaf wil, maar persoonlijk zou ik er aan toegeven en hopen dat het vanzelf weer een keer over gaat😊

7 maanden geleden

Reactie op Mommytobexo

Ons dochtertje doet dit ook en ik geef er gewoon aan toe. Ik ben mij er bew ...
Ja het vervelende is dat het echt 2 x per nacht is en ik daarna moeilijk weer in slaap kom en ‘s morgens gewoon om 6uur op moet om te gaan werken, ze heeft het niet nodig want als ze bij mn ouders slaapt, slaapt ze wel altijd gewoon door 🙈. Beetje frustrerend haha.

7 maanden geleden

Reactie op liskabbedijk

Ja het vervelende is dat het echt 2 x per nacht is en ik daarna moeilijk we ...
Oohh ja dat klinkt wel een stuk pittiger dan ik in eerste instantie dacht🙈 Komt jullie dochter zelf wel weer makkelijk in slaap? Zou het misschien meer een vraag om nabijheid zijn? Die kleintjes voelen heeel goed aan of mama beschikbaar is of niet. Zo slaapt mijn dochter bij de oma's super makkelijk in, terwijl ze bij mij heel erg nabijheid nodig heeft. Zou het helpen om haar (al dan niet tijdelijk) bij jullie op de kamer te leggen? (Of slaapt ze daar al?) En misschien alle benodigdheden voor een fles naast je bed zetten zodat je niet naar de keuken hoeft? Ik snap je frustratie heel goed!!

7 maanden geleden

Hoi, geen tips, helaas wel herkenning. Mijn dochter sliep al een aantal maanden snachts door, maar sinds een paar weken wordt ze snachts wakker. We krijgen haar niet stil, behalve met een fles. Ze krijst alles bij elkaar dan, terwijl ze normaal helemaal niet zo hard huilt. Als ik haar laat huilen (krijsen), worden haar broers wakker. Ze krijgt savonds voor het slapen nog borstvoeding en smorgens ook. Maar nu wil ze perse nog een fles snachts. De tijd wisselt enorm, alles tussen 23 en 05u is al voorbij gekomen. Ik laat haar meestal even huilen, stiekem ook voor mezelf om wat wakkerder te worden. Als ze dan nog huilt, ga ik of naar haar toe om eerst te proberen of ik haar stil krijg, of ik ga direct een flesje maken. Ze krijgt dan 120ml met 3 schepjes, dus is wel verdund. Daarna blijft ze stil en gaat direct lekker liggen om verder te slapen. Geen idee waarom ze dit nu ineens wil, maar ik probeer me er niet teveel aan te ergeren, want ik ben al moe genoeg hihi

7 maanden geleden

Wij zijn rond de 14/15 mnd begonnen met lauw water geven ipv melk. Met drie nachten sliep hij door. Nu wordt hij af en toe nog huilend wakker en soms moeten we er dan toch heen. Ook dan krijgt hij lauw water. Werkt hier prima want meneer eet echt als een bootwerker overdag, dus leek mij niet dat hij echt nog eten nodig had in de nacht. Misschien helpt het jullie ook!

7 maanden geleden

Wij zijn rond de 14/15 mnd begonnen met lauw water geven ipv melk. Met drie ...
Lauw water in een flesje btw

7 maanden geleden

Oeh die van lauw water gaan wij hier ook eens proberen! 🤞 Maar bij ons vergelijkbare situatie vanaf 14 maanden ofzo. Eerst 2-3x per nacht en soms in totaal wel ruim een halve liter 😱 Maarja, als ze erom bleef huilen toch maar gegeven en bouw wel vanzelf af bij ons. Nu 17 maanden en meestal nog 1x per nacht zo'n 200 ml soms iets meer soms iets minder. En meestal redelijk vaste tijd tussen 12 en 1 snachts nu. Maar afgelopen 2 weken ook ineens 4 nachten doorgeslapen! 🤞🤞🤞 Dus zou ook zomaar kunnen dat ze t toch soort van nodig had (nou drinkt ze overdag sowieso niet super) of iig de troost nodig had, en dat het dus mogelijk ook vanzelf over kan gaan..