9 Reacties

5 maanden geleden

In de middag 2 uurtjes slapen is echt niet te veel. Zou hij geen last hebben van nachtmerries ofzo? Ook omdat je niet zo goed contact kunt maken

5 maanden geleden

Lijkt nachtangst, ook zitten ze nu op de piek van verlatingsangst

5 maanden geleden

Reactie op Naomi99

In de middag 2 uurtjes slapen is echt niet te veel. Zou hij geen last hebbe ...
Ja, heb ik ook aan gedacht! En omdat ie op zich redelijk snel weer kalmeert. Maar iedere avond rond hetzelfde tijdstip een nachtmerrie… dat zou super sneu zijn maar hoe help je daar iemand vanaf?

5 maanden geleden

Ja, heb ik ook aan gedacht! En omdat ie op zich redelijk snel weer kalmeert ...
Misschien dat t op een bepaalt moment in zijn slaapcyclus gebeurt? Vandaar het zelfde tijdstip misschien? Weet het ook niet zo goed. Wel heel sneu

5 maanden geleden

Dit klinkt als een nachtangst. Vaak na 1 of 2u slapen en moeilijk contact maken Lees dit maar eens https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/nachtangst/

5 maanden geleden

Reactie op Manonv94

Dit klinkt als een nachtangst. Vaak na 1 of 2u slapen en moeilijk contact m ...
Dit lijkt er inderdaad heel sterk op! Misschien dan toch dat huilen maar uitzitten en er gewoon bijblijven ipv oppakken. Is het proberen waard. Dankjewel!

5 maanden geleden

Wij hebben dit ook al meer dan een jaar, ze noemen het een valse start en het schijnt met oververmoeidheid te maken te hebben. Maar wij hebben ook alles geprobeerd en het blijft zo. Ik las ergens dat het met prikkelverwerking te maken heeft en dat het bij leeftijd van 2 jaar vaak over vanzelf overgaat.

5 maanden geleden

Onze zoon heeft dit ook lang gehad, dit bleek toch echt oververmoeid doordat de dag indeling voor hem niet prettig was. Na veel proberen nu een ritme gevonden waarbij hij hier dus geen last meer van heeft.

5 maanden geleden

Reactie op NSH1995

Onze zoon heeft dit ook lang gehad, dit bleek toch echt oververmoeid doorda ...
Bedankt voor het delen! Met welk ritme ging het bij hem beter?