16 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Puk131022
Ja klopt. Maar ik heb het idee dat hij dit vooral in zn slaap doet. Kan dit ...
Ja dat kan zeker, mijn dochtertje maakt standaard herrie in haar slaap, huiltjes, woorden, vaak is ze ook wakker. Daarom is het soms moeilijk te onderscheiden ook. Maar ze zijn ook vaker wakker tijdens de regressie, dus het kan ook zijn dat hij wakker is. Maar zou hem zoveel mogelijk laten tenzij het huilen echt aanhoud natuurlijk
2 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Ja dat kan zeker, mijn dochtertje maakt standaard herrie in haar slaap, hui ...
Het begint wel echt op te breken hoor... ik slaap al weken niet door zijn geschreeuw en geluiden. We gaan er nu ook alleen naar toe als hij huilt. Eerder niet meer inderdaad.
2 maanden geleden
Reactie op Puk131022
Het begint wel echt op te breken hoor... ik slaap al weken niet door zijn g ...
Ik weet precies hoe je je voelt, mijn dochtertje doet dit al sinds ze 4 maanden is (ene nacht meer dan de andere, maar ook maanden met ieder uur en dan ook ieder uur erheen moeten). Heb je een babyfoon in jullie slaapkamer? Of kun je misschien afwisselen, dat een van de twee beneden gaat slapen en dan omwisselen de volgende nacht?
2 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Ik weet precies hoe je je voelt, mijn dochtertje doet dit al sinds ze 4 maa ...
Er ging iets mis. Mijn man gaat er altijd is als er iets is dus dat scheelt al wel. Maar je bent toch wakker en breekt op 😢. Voor jullie ook heftig als het al zolang is. Gelukkig bij ons pas sinds 3 weken 🙊
2 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Heeft de aroma therapie geholpen? Hier is ze afgelopen nachten ook heel vee ...
Nee. Hij was er juist heel onrustig door. Heb hem uitgezet. Maar toppunt was eergister dat hij ieder half uur wakker werd en omtroostbaar was.
Afgelopen nacht redelijk doorgeslapen. 3x geschreeuwd/gehuild maar niet erheen hoeven gaan.
Ik denk idd dat we dan een regressie te pakken hebben 🥲
2 maanden geleden
Slaapregessie kan 6 weken duren met de top op wk 3 vaak. Probeer je kindje minimaal 2 uur op de dag te laten slapen. Vanaf dutje dan wakkertijd 5 uur max dus zorgen binnen die 5 uur op bed en lamp uit. Nieuw slaapritme duurt vaak ook 3 weken om het bioritme aan te passen. Blijf rustig en geduldig in de nacht. Zo lang hij niet huilt gewoon laten gaan. Heel irritant voor jou maar als je erop gaat reageren op die zucht en die scheet (grapje) ga je nieuwe slaap associaties aan leren. Dus zolang je kindje in bed ligt rustig zonder huilen laten gaan. Soms jammeren ze in slaap. Hoor dat eerst even aan want vaak gaat dat weer over na een minuut. Dit alles hoort echt bij een slaapregessie.
2 maanden geleden
Slaapregessie kan 6 weken duren met de top op wk 3 vaak. Probeer je kindje ...
Dankje voor je uitgebreide antwoord!
Hij doet inderdaad veel in zn slaap en dat merken we (gelukkig) al wel sneller op. Wij liggen dan wakker terwijl meneer slaapt. Alleen de afgelopen nachten was het echt krijsen en niet rustig te krijgen. Als ik terugreken zitten we nu in de derde week. Qua toppunt kan dat wel kloppen.
Afgelopen nacht was het redelijk goed gegaan. Zijn we er niet uit hoeven gaan maar meneer was wel onrustig. Onze vakantie is niet echt heel ontspannen kan ik je zeggen 😅
Door afgelopen nacht heb ik hoop. Maar niet te hard want meestal loopt dat fout af 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Puk131022
Dankje voor je uitgebreide antwoord!
Hij doet inderdaad veel in zn slaap e ...
Ik begrijp je hoor. Maar probeer zo te denken niet fijn voor jullie maar met een slaapregessie zie je ook vaak dat ze wel tot 2 uur in de nacht wakker kunnen zijn. Zolang je je kindje niet huilt dan ook gewoon laten gaan. Wel kan je zonder een lamp aan te doen een keer heen gaan en zeggen het is nacht ga maar slapen papa en mama gaan ook slapen. Met slaapregessie heb je ook vaak ene nacht heftig en dan weer wat rustiger. Maar het zal minder worden en opeens is het weer voorbij. Dat onrust zijn is echt heel normaal en dat krijsen ook. Slaapregessie met 2 jaar hangt ook beetje samen met verlatingsangst dus probeer ook veel kiekenboe te spelen of verstoppertje. Je kan je kindje ook zeggen papa en mama gaan niet weg wij liggen ook in bedje.
Maar probeer beetje zachtjes te praten geen lamp aan en ook niet te veel oogcontact. Maak het zo min mogelijk aantrekkelijk voor je kindje om wakker te zijn. Probeer overdag lekker actief te zijn. En liefst een uur voor slapen gaan minder actief en het dan al wat schemerig maken dit maakt weer het slaaphormoon aan. Slaapt je kindje minder dan 2 uur op de dag ? Dan half uurtje eerder naar bed om oververmoeid te voorkomen. Zet hem op. En wees zelf heel consequent in de nacht. Jij en je partner doen precies hetzelfde zodat het ook duidelijk is voor je kindje.