18 Reacties
5 maanden geleden
Hoi, nou ik ben er lekker vroeg bij😅 mijn dochter staat op rond een uur of 7:00 en heeft een middagdutje tussen 12:00 en 13:00 tot een uur of 15:00 Max daarna slaapt ze pas weer om 19:30 of 20:00 als we een beetje uitlopen. Dit komt altijd wel overheen met het schema dat ze aanhouden op de opvang zodat ze niet in de war raakt na een weekend of vrije dag
5 maanden geleden
Reactie op Mdr991
Hoe ziet je slaapschema er momenteel uit?
Ze is meestal rond 08:00 wakker. Ze gaat dan tussen 12 en 13 weer naar bed voor haar dutje. Meestal slaapt ze dan ongeveer 2 uur. Maar de laatste tijd weigert ze hem steeds vaker. Terwijl ik zie dat ze wel heel moe is. Als ze niet heeft geslapen leg ik haar gewoon om 18:00 in bed, maar ook dan duurt het vaak nog tot 20:00 voor ze slaapt. ( het duurt de laatste tijd sowieso langer voordat ze in slaap valt) vooral veel kletsen enzo. Maar ook dan zie ik dat ze wel erg moe is. Dus er is momenteel gewoon weinig structuur hierdoor 😅
5 maanden geleden
Reactie op sannecandace
Ze is meestal rond 08:00 wakker. Ze gaat dan tussen 12 en 13 weer naar bed ...
Ja hier gaat het altijd al moeizaam, vooral de avond. Maar merk nu dat de middagen ook moeilijker gaan. Ze zitten nu op de piek van verlatingsangst, maar maken ook grote stappen in ontwikkeling. Hier houd ik zoveel mogelijk een wakkertijd van 5/5,5 uur aan. En als het haar niet lukt om zelfstandig in slaap te vallen in de middag, lukt het dan wel als je haar helpt?
5 maanden geleden
Mijn zoontje staat altijd mee op om half 7, rond 11 a 12 uur is het een dutje van 1 uur a 2 uur en dan savonds valt hij pas in slaap om 8 a 9 uur. In het weekend laten we hem uitslapen. Deze middag is hij op de grond in slaap gevallen.
5 maanden geleden
7.00 uur uit bed (of later als ze nog niet wakker is)
9.15/10.00 uur slapen/rusten
12.30/12.45 uur naar bed tot dat ze wakker wordt.
18.30 uur in bed ze valt in slaap als ze moe is meestal is dat voor 19.00 uur. En anders kletst ze nog wat langer in der bedje en valt ze daarna in slaap.
5 maanden geleden
Ik vind dutjes zó moeilijk 😓 vraag me continue af waar we goed aan doen. Meerdere die dit herkennen?
Mijn zoontje heeft 1,5 maand heel veel moeite met slapen gehad dmv aanhoudende loopoor+slaapregressie.
Sliep hij eindelijk weer goed.. op vrije dagen van 19:30/20:00 tot 8:30 en ‘s middags 13:30-15:30 (wakker maken).
Nu sinds eergister is het weer drama met zelfstandig in slaap vallen en überhaupt in z’n bed willen liggen 😅
5 maanden geleden
1,5 jaar. Tussen 07:30-08:30 wakker. Om 13:00 naar bed tot uiterlijk 15:00. Om 19:30 naar boven en slaapt rond 20:00!
5 maanden geleden
Mijn dochter slaapt al sinds kort na haar eerste verjaardag in dit Ritme en dat gaat heel goed. Ze is rond 7.00 uur wakker. Gaat rond 12.30 uiterlijk 13 uur weer slapen dan maken we haar uiterlijk om 15 uur weer wakker en in de avond gaat ze om 19.00 er weer in. Meestal slaapt ze dan in 5 a 10 minuten een enkele keer duurt het wat langer. Mij n zoon van inmiddels 3,5 is ook rond de 14 maanden naar 1 slaapje gegaan en heeft nu overdag geen slaapjes meer maar gaat in de avond gelijk met zijn zusje naar bed.
5 maanden geleden
1 jaar en 8 maanden.. wakker 8.00 en gaat soms rond half 10 weer slapen tot meestal half 12 en daarna rond 15.30 weer tot 17.00.
Als ze 1 keer slaapt dan 12.00 tot 15.00
Ze gaat trouwens elke avond rond 19.30 in bed. Altijd een doorslaper geweest. We kijken naar haar behoefte..
5 maanden geleden
Morris is 1 jaar en 7 maanden. Die slaapt al sinds iets na zijn 1e verjaardag volgens het volgens schema.
Wakker 7.00 (soms uurtje later of vroeger)
Dutje 11.00-13.00
Bedtijd 19.00