7 Reacties
7 maanden geleden
Het maakt me zorgen dat ik soms bang ben dat ze te weinig binnenkrijgt.
Dit is meestal haar menu van de dag:
Ochtend:
-1/2 boterhammen. Vaak gaat er maar 1 in. Met beleg zoals pindakaas of jam.
Of ik maak haar een wentelteefje
Lunch:
- 1 boterham, of een eitje (normaal gaf ik haar er boterhamvlees bij, of avocado of fruit maar ze wuift het allemaal af)
Avondeten:
- Eet ze gelukkig vaak wel goed met de pot mee. Bijvoorbeeld pasta of lasagna of aardappelpuree/spinazie/kip.
Tussendoor krijgt ze crackers, knijpfruit (omdat gewoon fruit niet lukt), maischipjes of een koekje)
7 maanden geleden
We gaan dan even terug naar de knijp fruitjes met groente. Hier ook 17 maanden en ik bekijk het per dag, fruit gaat wel maar avond eten 🙄 drama krijsen en strijd. Ik laat haar zelf pakken en ja soms met de handen en een kliederboel maar ja het is zoals het is. Daarnaast krijgt ze in de ochtend en middag 150 + 5 schepjes en 2 schepjes pap.
Maak je geen zorgen elk kindje is anders en elke ouder doet wat hij/zij goed vind werken ❤️.
7 maanden geleden
Reactie op joyinaya
Di ...
Als ze dit eet, zie ik het probleem niet zo? Of denk ik te makkelijk 😅
7 maanden geleden
Reactie op joyinaya
Ik vind het zelf niet heel veel als ik vergelijk met de meeste kindjes die ...
Ik geef m’n zoontje van 18 maanden geen 4 boterhammen op een dag hoor.
Kan best zijn dat het een fase is, hoor het wel vaker.
Gewoon blijven aanbieden en geen strijd van maken. Komt goed mama!
7 maanden geleden
Reactie op joyinaya
Di ...
K lees eerlijk gezegd niets raars, is een beetje vergelijkbaar met wat mn zoon eet. Hij eet max 1 broodje, soms zelfs zonder korst. Mijn man en ik zijn geen broodeters, onze zoon blijkbaar ook niet😆. We geven hem pap of havermout met fruit als ontbijt en vaak warm eten tijdens de lunch (kliekjes van de avond ervoor).
Mijn zoon heeft 2 maanden terug ook zo'n fase gehad dat ie minder at en kieskeuriger was (bijna geen groente en alleen gehakt willen eten). Sinds een paar weken eet hij ineens weer groente, vis en andere soorten vlees.