17 Reacties

6 maanden geleden

Onze jongste dochter heeft dit ook, de oudste had het ook. We zijn bij de oudste met haar speen gestopt toen ze 2,5 was en is helemaal goed gekomen!

6 maanden geleden

En anders tandarts vragen, die hebben er voor geleerd en weten het sowieso beter dan wij 'ervaringsdeskundigen' en google geleerden 😉

6 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Onze jongste dochter heeft dit ook, de oudste had het ook. We zijn bij de o ...
Goed om te horen!

6 maanden geleden

Ook hier nog steeds een speen met slapen. Zie niets geks aan het gebit tot nu toe. Nog niet bij de tandarts geweest, maar toen ik er bij mijn eigen controle naar vroeg gaf de tandarts aan dat rond de 2 jaar stoppen met speen vaak vroeg genoeg is. Dat zijn wij dan ook van plan.

6 maanden geleden

Reactie op AV1983

Ook hier nog steeds een speen met slapen. Zie niets geks aan het gebit tot ...
Haar voortanden boven staan een stuk verder naar voren dan de twee tanden daarnaast. Is misschien op de foto minder goed zichtbaar.

6 maanden geleden

Haar voortanden boven staan een stuk verder naar voren dan de twee tanden d ...
Sorry, was misschien niet duidelijk. Ik bedoelde zie niets geks aan het gebit van mijn zoontje. Zie het ook niet direct op jouw foto maar dat komt inderdaad misschien door de hoek. Ik geloof dat iemand het al had gezegd, maar als je je zorgen maakt zou ik een afspraak maken bij de tandarts. Due kan dit natuurlijk het best beoordelen. Succes!

6 maanden geleden

Wij gebruiken ook nog een speen in de nacht, bij de 1e met 2 jaar gestopt, zijn we nu ook van plan.

6 maanden geleden

Alleen met slapen? Dat is al een verademing.. Mijn dochter is er nog zooo verslaafd aan, wil het continu in, vraagt erom, raakt in paniek als ze het niet heeft. Haar tandjes zijn me nog niet opgevallen maar wil er vanaf maar geen idee hoe.

6 maanden geleden

Reactie op Emmst

Wij gebruiken ook nog een speen in de nacht, bij de 1e met 2 jaar gestopt, ...
Hoe zijn jullie gestopt? Mijne heeft het zowat de hele dag door in.

6 maanden geleden

Reactie op EARTHCHILD

Kan heel simpel, 'gewoon' wegleggen. Bijvoorbeeld als ze hem zelf uitdoet om te eten. Meteen ergens neerleggen waar ze de speen ook niet ziet. Bij ons op de opvang is het ook standaard dat kinderen het alleen tijdens het slapen in mogen hebben.

6 maanden geleden

Reactie op EARTHCHILD

Cold turkey, niet meer gegeven en niet meer over gehad. 3 dagen huilen bij naar bed gaan, toen was het klaar.

6 maanden geleden

Reactie op EARTHCHILD

Alleen met slapen? Dat is al een verademing.. Mijn dochter is er nog zooo v ...
Langzaam maar zeker weg leggen idd zoals hier onder ook gezegd wordt. Als ze de Speen weglegd, gelijk ergens neerleggen waar ze deze niet ziet. Steeds verder uitbreiden.

6 maanden geleden

Helemaal stoppen deden wij met 2,5jaar na een bezoek aan de tandarts met papa. Eén van haar voortandjes groeide niet helemaal door, omdat ze die speen altijd in dat hoekje liet hangen als het ware. We zijn 'm toen 'kwijtgeraakt' in de dierentuin. Ze geloofde er niks van, maar ging verrassend genoeg vrij makkelijk akkoord 😂

6 maanden geleden

Bij de oudste zijn we met 2,5 jaar gestopt. Eerst gestopt tijdens het middagdutje, vervolgens in de avond. Hij heeft er eigenlijk nooit om gezeurd en wij hebben er nooit een ding van gemaakt.

6 maanden geleden

Reactie op MamaBamboe

Kan heel simpel, 'gewoon' wegleggen. Bijvoorbeeld als ze hem zelf uitdoet o ...
Ja dit doe ik idd ook. Ik verstop t id kast als ze niet kijkt. Maar enkele minuten later is het “peen peen peen”. Heb al paar keer gezegd dat de speen naar een baby toe is, die het hard nodig heeft en hij terug komt wanneer ze gaat slapen🤣. Heeft paar keer geholpen maar schreeuwt vaker erom dan ze ermee akkoord gaat. Ze blijft paniekerig erom. En op de opvang idd ook alleen met slapen.

6 maanden geleden

Reactie op EARTHCHILD

Ja dit doe ik idd ook. Ik verstop t id kast als ze niet kijkt. Maar enkele ...
Hahah ja dan is het i'de aanhouder wint'. Je moet alleen zelf dan die aanhouder zijn 😉 Ze weten op deze leeftijd inmiddels echt prima hoe ze je kunnen aftroeven hoor hahaha

6 maanden geleden

Reactie op Emmst

Cold turkey, niet meer gegeven en niet meer over gehad. 3 dagen huilen bij ...
Thanks. Kan me dit totaal niet voorstellen “toen was het klaar”. Gaat hier oorlog worden😭.