1061 Reacties

2 jaar geleden

01-10-2022

2 jaar geleden

1oktober

2 jaar geleden

Ik ben nu pas 11 dpo, dus het blijft nog even spannend (zeker na drie miskramen in 2021). Maar als alles goed zal gaan, zal mijn uitgerekende datum rond 3 oktober liggen. 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Lentebloempje

Ik ben nu pas 11 dpo, dus het blijft nog even spannend (zeker na drie miskr ...
Spannend hopelijk blijft deze plakken!

2 jaar geleden

Hoi ik sluit me graag aan. Vanmorgen een positieve test in handen gekregen. Nog erg onwerkelijk!! Ik heb het al een paar dagen veel kouder dan normaal… en een beetje weeïg en een honger gevoel. Mijn uitgerekende datum zou 1 oktober zijn. Als alles vanaf nu goed blijft gaan natuurlijk

2 jaar geleden

Reactie op RobinDylan

01-10-2022
Deze van vanochtend

2 jaar geleden

Vraagje; moet je bij de weken op de clearblue test nog de weken voor je ovulatie optellen? Dus als er staat 1-2 weken, is dat eigenlijk 3-4 weken?

2 jaar geleden

Reactie op 1994-Amber

Vraagje; moet je bij de weken op de clearblue test nog de weken voor je ovu ...
Ja, De daadwerkelijke zwangerschap ontstaat tijdens de bevruchting (conceptie) ongeveer 2 weken na je laatste menstruatie. Omdat de conceptiedatum voor de meeste mensen niet bekend is wordt geteld vanaf de laatste menstruatie waarvan meestal de datum wel bekend is. 2 weken krijg je dus alvast kado. 🍀🌸🤗

2 jaar geleden

Reactie op 1994-Amber

Vraagje; moet je bij de weken op de clearblue test nog de weken voor je ovu ...
Ja, dat staat ook in de bijsluiter. De test geeft weer hoe lang geleden de bevruchting was, voor de zwangerschapsduur zoals hij verder normaal wordt gerekend (wat is gebaseerd op eerste dag laatste menstruatie) is het dus 2 weken extra. Ik dacht dat mijn laatste menstruatie 2 jan was, maar de clearblue die ik vanmorgen heb gedaan geeft 3+ weken weer, dus zou dan al 5+ weken zijn… misschien was dat dan een innestelingsbloeding 🤔. Net maar even de verloskundige gemaild of de echo die we 18 feb hadden gepland dan ook eerder moet…

VRIEND

2 jaar geleden

Mijn laatste menstruatie was 28 dec en zojuist clearblue gedaan die geeft 1-2 weken aan. Dat zou keurig kloppen ivm ik redelijk goed weet wanneer mijn ovulatie heeft plaatsgevonden 😊! Fingers crossed 🤞🏼

2 jaar geleden

Reactie op Znb91

Mijn laatste menstruatie was 28 dec en zojuist clearblue gedaan die geeft 1 ...
Hoihoi, mag ik vragen hoe lang jouw cyclus duurt. Mijn laatste menstruatie was 31-12 en ik weet nog niet goed wanneer ik zal gaan testen.

2 jaar geleden

Reactie op Joanne28

Hoihoi, mag ik vragen hoe lang jouw cyclus duurt. Mijn laatste menstruatie ...
Mijn laatste menstruatie was ook 31-12 en ik weet dat mijn ovulatie 18-01 was! Ik zou gewoon wachten op je NOD! Al kan ik dat zelf eigenlijk nooit haha. Ik ga wss 5 dagen voor m’n NOD testen, dan ben ik 10 dagen na de ovulatie!

2 jaar geleden

Reactie op Deniseeee

Mijn laatste menstruatie was ook 31-12 en ik weet dat mijn ovulatie 18-01 w ...
Thanks voor je reactie! Ja eigenlijk is dat natuurlijk het beste, maar zo lastig dat wachten haha.

2 jaar geleden

Mijn vriendin is uitgerekend op 9-9 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Ron En Sarah

Mijn vriendin is uitgerekend op 9-9 🥰
Gefeliciteerd! Bedoel je 9-9 of 9-10? Gezien het hier gaat om een oktober geboorteclub. Er is ook een september geboorteclub. Wellicht vinden jullie daar meer aansluiting. Succes. 🍀

2 jaar geleden

Wat is de eerste stap na een positieve test? Er staat in de bijsluiters dat je de huisarts kan bellen. Maar ik lees ook over verloskundige bellen. En hoe snel doe je dit? Ik zit nu in week 5

2 jaar geleden

Reactie op 1994-Amber

Wat is de eerste stap na een positieve test? Er staat in de bijsluiters dat ...
Ik zou de gewenste verloskundige praktijk bellen en omdat praktijken vaak heel snel vol zitten met vijf weken zou ik dat zeker snel doen. De huisarts kun je altijd nog inlichten en anders doen zij het met toestemming van jou. 🍀🤗

2 jaar geleden

Ik zou de gewenste verloskundige praktijk bellen en omdat praktijken vaak h ...
Oke dankjewel! Dan ga ik maandag eens bellen. Dit weekend maar eens rondzoeken wat hier in de buurt is. Hele nieuwe wereld dit ;)

2 jaar geleden

Ik heb als eerst het ziekenhuis gebeld wand ik liep daar om zwanger te worden. Daarna heb ik ook gelijk de verloskundige gebeld. Nu moet ik nog 3 weken wachten en dat is zo moeilijk 😅. Is er niet hier tussen een stap die mij meer duidelijkheid kan geven ? Naja duidelijk alle testen zijn positief maar niet heel denderend

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Joanne28

Hoihoi, mag ik vragen hoe lang jouw cyclus duurt. Mijn laatste menstruatie ...
Je kunt inprincipe testen vanaf je eerste dag NOD, dat heb ik ook gedaan. Ik zou vanaf gister ongesteld kunnen worden.. Daarnaast weet ik dat 9 januari mijn ovulatie heeft plaatsgevonden, dus dat betekent dat vandaag dag 13 na positieve ovulatie is, dan kan je wel gaan testen.. Mijn cyclus zit altijd tussen de 24-28 dagen. 28-12 eerste dag laatste menstruatie. Leuk feitje; Donderdag negatief (kon niet wachten omdat alles in me zij dat ik zwanger was) Vrijdag positief