44 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Lisah92

De fles van 12 gaat het er eerste vanaf. In jouw geval dus 11 uur. Wij gev ...
Wij geven om 09 en 17 fruit en groente hapje van 160-200 gram en nog een hele broodkorst verspreid over de dag. Misschien handig te weten. En de flesjes zijn 190 water met 6 schepjes en Johannes broodpitmeel

één jaar geleden

Reactie op Tamara2022

Heb dezelfde vraag! Zoontje wordt volgende week 8 maand😭. En hij drinkt no ...
Jaa het is een grote eter van ons ook, na haar hapje gelijk een fles erachteraan zonder moeite 🙄

één jaar geleden

Hier nog maar 2 flesjes: ‘s ochtends en ‘s avonds : 240ml. Eet zeer veel groenten en fruit dus geen fles meer nodig dan ☺️

één jaar geleden

Reactie op Lisah92

De fles van 12 gaat het er eerste vanaf. In jouw geval dus 11 uur. Wij gev ...
Dat vind ik juist niet logisch, ze krijgen toch melk bij hun broodje! Als ze 1 zijn ga je dan evt over op gewone melk, dan zijn ze dat moment gewoon nog gewend. Wij doen de fles van 15:00 er eerst af. Dan nog 3 flessen om 8, 12 en 19.

één jaar geleden

Reactie op Mamanoniempje

Dat vind ik juist niet logisch, ze krijgen toch melk bij hun broodje! Als z ...
Ho sorry, dat uitroepteken moest een vraagteken zijn☺️

één jaar geleden

Reactie op Mamanoniempje

Dat vind ik juist niet logisch, ze krijgen toch melk bij hun broodje! Als z ...
Dat is wat onze diëtist ook aangeeft. En water na iedere maaltijd aanbieden en tussendoor :)

één jaar geleden

Wij zijn nu ook als eerste de fles van 11.00 uur langzaam aan het afbouwen. Eigenlijk vooral omdat hij daar steeds later behoefte aan kreeg, leek het mij logisch om die als eerste weg te gaan laten. Hier wel een mannetje wat de flessen nog erg graag heeft, maar de hapjes gaan ook heel goed :) ben dus ook wel een beetje zoekende hoeveel groente/fruit/boterham ik hem moet geven. Hij is nu precies 7 maanden.

één jaar geleden

Hier fles van 15:00 als eerste eraf gehaald rond 6,5 maand. Maar onze jongen is heel groot en eet goed brood/fruit/groenten

één jaar geleden

Hier een baby van 7,5maand. 07:00 210ml flesje 10:00 200gram fruithapje 11:30 180ml flesje 13:00 boterham 15:00 snack, knijpfruit, maisvingers, liga koekje 17:00 200gr groente hapje 19:00 210ml flesje

één jaar geleden

Reactie op Mamanoniempje

Dat vind ik juist niet logisch, ze krijgen toch melk bij hun broodje! Als z ...
Nee om 12 brood en diksap. We zitten nu alleen op ochtend en avondfles. Ik lees en hoor meer en vaker dat 12 er af moet maar als jij dat anders doet is dat je goed recht. Ik deel mijn ervaring met ons 2e kindje en het werkt goed

één jaar geleden

Wij geven alleen ochtend en voor het slapen flesje. Om 12 en 15 uur water of diksap.

één jaar geleden

Ons zoontje van 7 maanden krijgt er ook nog 4, maar wil denk ik die fles van 17.00 uur eraf halen. Het enige waar ik dan mee zit is de 2 dagen dat hij naar de opvang gaat… want ze krijgen daar geen brood oid.. ze eten daar wel fruit tussendoor en krijgen vanaf 8 maanden ook groenten.

één jaar geleden

Ons zoontje van 7 maanden krijgt er ook nog 4, maar wil denk ik die fles va ...
Bij onze opvang hebben ze ook geen brood. ik mocht brood meegeven, dan geven ze t wel. Was voor mij fijn voor paar weekjes, inmiddels draait ze volledig mee met de opvang-maaltijden. Misschien is iets vergelijkbaars bij jullie opvang mogelijk.

één jaar geleden

Gister heb ik uit het niets de fles van 15.00 uur laten vervallen, ze lijkt er niets om te geven. Over 2 weken is de 8 maanden. Exact het zelfde schema als jouw qua voedingen.

10 maanden geleden

Ons zoontje van 7 maanden krijgt er ook nog 4, maar wil denk ik die fles va ...
Krijgen ze bij jullie helemaal geen brood? Hoe doen ze dat dan met lunch?

10 maanden geleden

Reactie op xEs

Gister heb ik uit het niets de fles van 15.00 uur laten vervallen, ze lijkt ...
Heb ik ook gedaan vandaag! En wat magere yoghurt met peer toegevoegd

10 maanden geleden

Reactie op s0phie91

Krijgen ze bij jullie helemaal geen brood? Hoe doen ze dat dan met lunch?
Nee ze krijgen op de opvang fruit en smiddags eten ze altijd warm daar. Dus als ze thuiskomen van de opvang eten ze savonds brood omdat ze overdag al warm eten. Ideaal.

10 maanden geleden

Reactie op Truus en Liz

Bij onze opvang hebben ze ook geen brood. ik mocht brood meegeven, dan geve ...
Brood doen ze niet. Ook niet als je het meegeeft. Maar hij eet inmiddels mee met de warme maaltijd. 😊

10 maanden geleden

Ik geef tegenwoordig 3x 180 en om 15:00 uur 120. Ik merk dat hij er toch nog behoefte aan heeft. Als ik water geef wordt hij heel boos en lijkt ie juist zin te krijgen in een fles. Nouja, zeker met dit warme weer lijkt wat extra vocht me ook niet verkeerd.

10 maanden geleden

Mads krijgt nu 2 flessen: 07:00: 190+6 18:15: 190+6