31 Reacties
3 maanden geleden
Vandaag 😊
Eerste bordje ontbijt met bruin boterham met stukjes kiwi en wat gesneden bosbesjes.
Tweede bordje vroege lunch (van restaurant) broodje met gekookte ei
Derde bordje is tussendoortje met knijpzakje fruit, stukjes banaan en koekje
Vierde bordje is het avondeten thuis met bloemkool, gekookte aardappelen, gehaktbal en plakjes komkommer.
Nu bedtijd met nog flesje halfvolle melk van 175ml
2 maanden geleden
Reactie op Dax / Eva / Kim
Opmerking van de opvang was dat hij misschien wel s’ochtends honger heeft e ...
Zo vroeg eten en dan savonds alleen yoghurt ja dan kan hij zeker honger hebben. Ik zou savonds wat lager eten 17 a 17.30 en dan savonds nog wat yoghurt of fles. Even wk volhouden want bio ritme veranderen kost wel een wk.
2 maanden geleden
07, 30 beker opvolmelk 90 cc wat komkommer, olijf en stukje paprika. 08.30 bordje pap en half ei of stukjes bessen / braam
10.15 2 stuks fruit.
12. 15 1 boterham zonder korst en kopje soep of yoghurt.
Daarna 2 uur slapen daarna wakker maken.
15.15 tussendoor 90 gram toetje of advocado, stukje fruit, enz.
17.30 potje 200 gram daarna mee met de pot eet altijd heel stukje vlees en wat groente en aardappels enz.
Toetje danoontje.
Slapen 90 cc flesje.
Op de dag 3 bekers ranja / of water of appelsap.
Tussendoor op de dag ook wel hapje mee van koek mama.
2 maanden geleden
07, 30 beker opvolmelk 90 cc wat komkommer, olijf en stukje paprika. 08.30 ...
23 maanden
2 maanden geleden
Oké als ik dit allemaal lees ben ik denk wat makkelijker geworden met eten. Onze dochter mag ook wel meer hebben dan onze oudste mocht. Ze eet nu:
Ontbijt:
1 boterham hartig beleg en een beker of melk met cornflakes en beker thee of yoghurt met musli fruit en een beker thee
Tussen door fruit kan werkelijk alles zijn.
Lunch 1 boterham half hartig half pindakaas of soms een beetje hagelslag. Beker melk erbij en vaak iets lekkers als een babybed kaasje of een bifi worstje.
Tussendoor: snackbakje delen met haar broer. Die vul ik met wat fruit, komkommer tomaat en iets van maissnavks of zoutestengels of tuckoekjes
Avond eten met ee pot mee . Evt een toetje van yoghurt of vla
Daarna alleen nog een beker water.
2 maanden geleden
Ons zoontje is 23 maanden. Voor ons is het schema iets anders maar wij wonen in Spanje en ons zoontje gaat van 08.00 uur tot 17.00 uur naar school/opvang.
Ontbijt 07:00 uur
-2 boterhammen met pindakaas en water
Tussendoortje op school 10.00 uur
Fruit (vaak banaan) en water
Lunch 12.30 uur
Warm eten op school. Vaak groente, rijst/pasta met salade en vlees of vis en gekookt ei.
(Ze mogen zelf kiezen en overal van pakken) en water of verse sap
Tussendoortje op school 15.30 uur
Brood en fruit of verse smooties of een Spaanse tortilla en water
Drink pauze op school 16.30
Water
Tussendoortje thuis 17.00 uur
Elke dag anders. (Bijv. Komkommer, wortels, een koekje of een stukje kaas) en water of ranja
Diner 19.30 uur
Elke dag anders “wat wij ook eten” (vaak gewoon pasta, groente aardappel vlees of brood) en een toetje
‘s avonds vaak wat drinken en een klein snackje (olijven of een worstje of ham)
2 maanden geleden
Rond 7u: 2 broodjes pindakaas plus volle melk. Hij had weinig trek en at voornamelijk wat van mijn rijstewafel met kaas.
Rond 10u: fruit. Vandaag wilde hij de meegenomen banaan niet (we waren naar de kinderboerderij).
11.30u: een fles opvolgmelk (als de bus leeg is stappen we over op volle melk)
Rond 13.30u: na het slaapje wil hij vaak eerst niet eten... ik bied wel 2 broodjes pindakaas aan en melk of diksap aan
Rond 16u: snackmoment. Maisfingers, crackers, rozijnen, fruit... wat maar voor handen is.
17.30u: avondeten. Hij eet best goed mee met de pot. Wel een duidelijke voorkeur voor pasta. Beker drinken.
19u: fles opvolgmelk
2 maanden geleden
Nog wat voorbeelden van afgelopen dagen.
Ontbijten (bovenste foto’s) vaak yoghurt, wat fruit en iets wat erbij zoals peperkoek, eierkoek, krentenbol of het eenmalige croissantje.
Als tweede ontbijt (middelste foto’s) omelet of gebakken ei met wat erbij.
Als lunch krijgt die meestal gewoon twee bruine boterhammen gewoon droog of met wat pindakaas (op de opvang soms ook jam of smeerkaas)
Als avondeten (onderste foto’s) deze week krieltjes met biefstuk en champignons in roomsaus en gemixte gekookte groente met aardappelen.