9 Reacties

7 maanden geleden

Moeilijk oordelen met een foto, maar denk eczeem of een schimmeltje van binnenuit. Wellicht kan de huidarts een zalfje voorschrijven

7 maanden geleden

Wij hadden soort gelijke plekjes. Bleek een eczeem uitbraak met soort krentenbaard erbij. Twee zalfjes gehad, na aantal weken gelukkig zo goed als weg!

7 maanden geleden

Reactie op Bo29

Wij hadden soort gelijke plekjes. Bleek een eczeem uitbraak met soort krent ...
Wat voor zalfjes? Ik wil namelijk absoluut geen hormoonzalf

7 maanden geleden

Ziet eruit als eczeem. Hier een 3yo met flink eczeem. Mijn ervaring is dat je toch eerst even hormoonzalf op deze uitbraak plekken zal moeten smeren om de huid rustiger te krijgen. Daarna een vette huid om de huid te onderhouden, liefst 1-2x per dag. Welke vette zalf werkt verschilt per kindje. Ik had eerst Vaseline lanette zalf met matig effect. Nu gebruik ik droge huid zalf van Drs.leenarts. is betaalbaar en werkt goed genoeg.

7 maanden geleden

Eczeem, ziet er hetzelfde uit als hier.. En ook hier werkt alleen de hormoonzalf goed tegen een uitbraak, daarna onderhouden met 'normale' vette zalf. Alles geprobeerd hier. Je kunt de huisarts/kinderarts/dermatoloog even vragen mee te denken. Succes 🍀

7 maanden geleden

Mocht het weer terug komen, probeer dan te achterhalen waar het vandaan komt. Van bijvoorbeeld eten, producten o.i.d.

7 maanden geleden

Reactie op jibe

Wat voor zalfjes? Ik wil namelijk absoluut geen hormoonzalf
Fusidine en Triamcinolon.

7 maanden geleden

Heeft die een prik gehad laatst? Ik weet even niet meer de naam. Maar als die die ongeveer 10 dagen geleden heeft gehad, kan het daar ook nog van zijn. Is een soort reactie. Zou bij twijfel even de foto naar de huisarts sturen

7 maanden geleden

Ik herken het als eczeem. Hier werkt vaseline cematogrol crème perfect.